Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksatteko te muut sitä, että lapsella on jatkuvasti asiaa?

Vierailija
16.06.2022 |

Äiti, äiti, äiti, äiti, äiti.

Ja sitten ne asiat on usein jotain aivan turhaa, jotain tasoa entä jos lisko lentäisi kuuhun ja sillä olisi paperista taiteltu hattu. En minä ole niin tosikko, etten jaksaisi silloin tällöin hassuistakin aiheista keskustella, mutta sitten kun se on se aamupäivän seitsemästoista saman tyylinen keskustelunavaus, niin alkaa jo tosissaan kyllästyttää ja tekisi mieli vain vastata, että ihan sama ei kiinnosta. Niinpä kierrätän vakiovastauksia en tiedä, ahaa ja okei.

Huono omatunto asiasta on välillä. Jaksatteko te muut?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan. Tulee vielä sekin päivä etteivät kerro juuri mitään. Minusta on ihanaa kun tulevat koulusta ja yläkoululainenkin on äiti äiti äiti. Minua ei lapsena jaksettu kuunnella ja se tuntui pahalta.

Vierailija
2/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään jaksa aina kuunnella. Nuorin lapsi on niiiin puhelias, itse olen enemmänkin intovertti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Mutta pahinta on aina se, että lapset on niin hitaita pääsemään tyhjänpäiväisen kysymyksensä ytimeen. Jos on asiaa, sanoo nopeasti ja lyhyesti, kiitos.

Vierailija
4/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on muuten aihe, joka ei tule ikinä esiin miesten kommenteissa. Myös minulla oli puheliaat lapset ja varsinkin nuoremman kysyelyikä oli ihan kauhea. Siinä sai koko ajan vastailla samoihin kysymyksiin päivästä toiseen. Rataslenkeillä olisi kiva ollut joskus miettiä omiaan, mutta se kyselytulva ei vaiennut kuin lapsen nukahtamiseen.

Vierailija
5/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa aina :) Lasten jutut on yleensä tylsiä, mutta voi niihin silti vastata asiallisesti: Ai jaha, vai sillä tavalla, Ihanko totta jne. Lapsen tarkoitus on kai vain saada kontakti siihen vanhempaan (tai muuhun henkilöön). Hän jakaa ajatuksiaan ja se on se ydin siinä, ei se tylsä asia :) Eli en esitä lisäkysymyksiä tai jotain omaa mielipidettä juuri koskaan.

Vierailija
6/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ärsyttää silloin kun on joku tärkeä asia kesken ja silloin lapsi hokee kiihtyvään tahtiin äitiä. Sitten kun kysyt että mitä, niin tulee just jotain tyhjän päiväistä tai sama kysymys kuin 5 minuuttia sitten.

Vierailija
7/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyiskö sieltä isiä, jotka jaksaa selostaa juurta jaksain asioita luettuaan Tieteen Kuvalehteä? Vai olisko sielläkin vaan joo, menepäs nyt siitä leikkimään?

Vierailija
8/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä lapsia jaksa. Itse sen virheen tein, että niitä hommasin. Vielä yksi teini asuu kotona miutaman vuoden sitten koittaa vapaus. Tässä nyt on yli 20 vuotta ollut esimerkkinä, syöttäjänä, rahoittajana, kuskina, sylkykuppina, että riittää. Seksin harrastaminenkin on aina ihme säätämisen takana. Juu, kattelkaas vähän piirrettyjä, kun isi ja äiti menee suihkuun. Hitaasti hammasta purren, ettei lätkytys, ja voihke kuulu. Teineille tuo ei onnistu, pitää lähteä ajelulle, ja hikisessä autossa koittaa kahden läskin naida. Siitä kotiin vattuilua kuuntelemaan, ja rahapussia aukomaan. Välillä sossujen kanssa juttelua, kun Ville poika veteli kaljaa koulussa keskellä päivää. Onhan niistä joo iloa sitten, kun ollaan vanhoja, eli laittavat vanhainkotiin.Mitähän sillä vapaudella sitten tekee, kun on viiskymppinen. Sitten voisi sitä seksiäkin olla, mutta vaimo on jossain kohtaa muuttanut ulkonäköään. On vyötäröllä pelastustengas, ja naamassa ruttuja. On se omakin maha tiellä, kun ei sitä ehtinyt itsestä huolta pitämään. Viikonloppuna vatutukseen kaljaa sohvalla. Eipä seiso enää ei. Siinä se meni ne parhaat vuodet. Juhuu...

Vierailija
9/9 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joskus tulee jokaiselle vanhemmille hetkiä, ettei juuri nyt jaksaisi kuunnella niitä juttuja, ei siitä kannata syyllisyyttä kantaa. Ne voi ihan hyvin ohittaa juuri tuollaisilla pikakuittauksilla, tai vaikka sanoa että kerrotko myöhemmin kun nyt on vähän kiire tms.

Tärkeintä kai, että lapsi kokee jollain tavalla tulleensa noteeratuksi, vaikka ihan lyhyestikin.