FWB suhde - miten ehdottaa?
Olen todennut, että haluan asua yksin ja minulle on tärkeää myös, että on omaa aikaa. En halua miehen palvelijaksi. Silti haluaisin myös hellyyttä ja seksiä. Miten ja missä ehdottaisin asian niin, ettei sitä käsitetä vain haluna panosuhteeseen. En kai voi mennä asiaa ehdottelemaan suoraan baarissa tai deittisivustolla. Onko täällä ketään naista, joka on onnistuneesti päätynyt tällaiseen suhteeseen, miten?N46
Kommentit (12)
Vaikuttaa siltä ettei AP hae FWB-suhdetta joka on kaveruutta ja seksiä vaan parisuhdetta jossa ei asuta saman katon alla eikä nähdä joka päivä. Jälkimmäistä kutsutaan maailmalla LAT-suhteeksi (Living Apart Together).
Ainakin itselleni tällainen sopii hyvin, neljättä vuotta saman ihmisen kanssa. Nähdään yleensä viikonloppuisin, loma-aikaan pitempäänkin kun yhteisiä reissuja yms.
M53
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa siltä ettei AP hae FWB-suhdetta joka on kaveruutta ja seksiä vaan parisuhdetta jossa ei asuta saman katon alla eikä nähdä joka päivä. Jälkimmäistä kutsutaan maailmalla LAT-suhteeksi (Living Apart Together).
Ainakin itselleni tällainen sopii hyvin, neljättä vuotta saman ihmisen kanssa. Nähdään yleensä viikonloppuisin, loma-aikaan pitempäänkin kun yhteisiä reissuja yms.
M53
PS ja asian voi vallan hyvin suoraan ilmaista etenkin deittisivustolla jo profiilissa.
Vaikeaa tuntemattoman kanssa. Jos tuollaisesta edes vihjaa, miehiä ja miesten kavereita tunkee sisään ovista ja ikkunoista seksin perässä. Se ystävyys jää vain haaveeksi. Neuvoisin ensin miettimään, onko nykyisessä ystäväpiirissä ketään, jonka kanssa voisi tällaisen suhteen aloittaa. Vähän sein riskialtista, koska siinä helposti ystävän myös menettää. FWB suhteesta ei välttämättä ihan helposti enää pääse takaisin ystävyyssuhteeseen.
Kyllä näistä voi ilmoittaa suoraan. Se on tätä päivää. Monelle tuollainen järjestely on ok, parempi kuin perinteinen parisuhde saman katon alla.
Itse kerroin nettideittiprofiilissa ihan suoraan, että etsin lähinnä mukavaa kaveriseuraa miehestä, joka olisi kiinnostunut samoista ajanvietteistä ja myös seksistä ilman pakollisia yhteenmuuttokuvioita. Löysin sitä kautta lopulta myös nykyisen kumppanini, jonka kanssa asumme erillään ja vietämme noin puolet ajasta yhdessä.
Mitä jos yrittäisit pukea sanoiksi omat toiveesi, selkosuomella, eikä tuollaisilla hölmöillä lyhenteillä, jotka kukin ymmärtää miten sattuu.
Etsin parisuhdetta, mutta en halua halua kuitenkaan muuttaa yhteen
Etsin seksiseuraa.
Vai mitä.
Olen ollut FWB suhteessa mutta ei sitä kumpikaan ehdottanut vaan se muodostui itsestään. Halusimme seksiä keskenämme ja meillä oli hauskaa yhdessä, joten vietimme aikaa myös muissa merkeissä. Kumpikaan ei kuitenkaan halunnut toista elämänkumppaniksi. Minusta olisi aika kummallista ehdottaa jollekin, jonka kanssa on ollut hyvää seksiä, että "alettaisiinko FWB-kumppaneiksi". Sen sijaan voisi ihan hyvin ehdottaa, että tavataan uudestaankin ja tehdä samalla selväksi että ei halua mitään vakavampaa. Jos toinen osoittautuu sellaiseksi, joka haluaa vain seksiä eikä tavata muissa merkeissä, niin sitten voi todeta, ettei hänen kanssaan kehittynyt FWB-suhdetta.
LAT-suhde on ihan normaali parisuhde, siinä ei vain muuteta avo- tai avioliittoon.
Xperience United -sivustolta voi etsiä FWB seuraa, siellä on meitä muitakin. Toki on muitakin sivuja mutta tuo ehkä suosituin. Pieni vuosimaksu rankkaa pois pahimmat pillunvinkujasedät joihin törmää esim. Alastonsuomessa 😅
Painas ittelles sellainen t-paita jossa lukee että pilluva saa jos ei jää roikkuu.
Vierailija kirjoitti:
M53
Eikös tuo ole suomeksi ihan tavallinen etäsuhde? Eivät kylläkään arvostaneet ne muutamat naiset, joille tuota olen vihjaissut. Enkä ollut etsimässä puhdasta seksisuhdetta tai änkemässä heti pöksyihinsä. Nyt olen pidempään ollut suhteessa, jonka nainen pitää lähinnä panosuhteena, vaikka itse nimenomaan on nimenomaan sanonut, ettei semmoista halua. Itse haluaisin hiukan läheisempää suhdetta. No, eiköhän ole syytä varautua väärinymmärryksiin, ja siihen etteivät odotukset täysin kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M53
Eikös tuo ole suomeksi ihan tavallinen etäsuhde? Eivät kylläkään arvostaneet ne muutamat naiset, joille tuota olen vihjaissut. Enkä ollut etsimässä puhdasta seksisuhdetta tai änkemässä heti pöksyihinsä. Nyt olen pidempään ollut suhteessa, jonka nainen pitää lähinnä panosuhteena, vaikka itse nimenomaan on nimenomaan sanonut, ettei semmoista halua. Itse haluaisin hiukan läheisempää suhdetta. No, eiköhän ole syytä varautua väärinymmärryksiin, ja siihen etteivät odotukset täysin kohtaa.
Etäsuhde on sellainen, missä asutaan kaukana toisistaan. Kukin määrittelee itse, mikä on kaukana. Jollekin se on sitä, ettei näe kuin viikonloppuisin; toiselle sitä, ettei näe kuin muutaman kerran vuodessa.
Se, että seurustellaan ja kumpikin asuu omassa kodissaan on ihan normaali parisuhde. Useimmilla se etenee vielä nykyisin avo- tai avioliitoksi, mutta yhä useammalla ei. Eikä sitä heti alkuun tarvitse edes tietää tai päättää, paitsi jos se on toiselle tärkeää ja/tai halutaan lapsia. Minä ja avopuolisoni seurustelimme ensimmäiset neljä vuotta asuen eri paikkakunnilla eikä meille ollut ollenkaan selvää, että haluaisimme ylipäänsä muuttaa yhteen. Sitten tuli tilanne, että se muuttui houkuttelevaksi vaihtoehdoksi ja muutaman kuukauden mietittyämme muutimme avoliittoon.
Mun hyvä ystäväni 49v (mies) on seurustellut jo pitkään (yli 10v) saman naisen kanssa ja asuvat erillään. Ovat vain yhteistuumin päättäneet, että haluavat pitää oman kotinsa eikä kumpikaan halua lapsia, joten erillään asumisessa ei ole mitään ongelmaa. Ei siis kuitenkaan ole FWB-suhde vaan oikea seurustelusuhde, missä kummallakaan ei ole muita.