Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään etten pääse yhteishaussa mihinkään

Vierailija
15.06.2022 |

En varmaan pääse mihinkään yhteishaussa, jonka tulokset tulee huomenna. Hain sote alalle lähihoitajaksi 4 eri paikkakunnalle.
Sisään pääsee soveltuvuuskokeen pisteillä joka sisältää mm. matikka, luetunymmärtäminen, soveltava tehtävä ja looginen päättely.
Meni aika huonosti jotne saan aika huonot pisteet.
Mitä teen jos en pääse mihinkään.
Miksei sinne voisi mennä vain suoraan todistusvalinnalla? Mun 9.lk päättö ka oli kuintenkin 8.4.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan muuten ne tulokset päivästä tulee?

Vierailija
2/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi pääsee kuka vaan. Sun papereilla olis kyllä kannattanut hakea lukioon ja sieltä korkeakouluun hankkimaan joku kunnon ammtti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en aikoinaan päässyt yhteishaussa mihinkään. Siksi olen maisteri. Jotta pääsin opiskelemaan edes pääsykokeiden kautta.

Vierailija
4/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 18-vuotias pääsee aina kouluun. Kunnilla on velvollisuus tarjota oppivelvollisille opiskelupaikka.

Tulokset tulevat kun kaikki oppilaitokset on hyväksyneet Opintopolussa valintaehdotuksen Yleensä aamulla klo 9-10 aikaan.

Vierailija
5/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lukutaidoilla ei kannata, jouduin tekemään yläsasteella hirveästu 8 eteen paljon töitä.

Lisäksi opin enemmän käytännön jutuista ja minua kiinnostaa ensihoito, mutten päässyt sinnekään jatkuvassa haussa jonka tulokset tulivat ennen kesälomaa. Lisäksi vanhemmat olivat sitämieltä että ei noin huonoilla papereilla kannata mennä lukioon.

Vierailija
6/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet alle 18-vuotias saat jonkun paikan automaattisesti. Jos yli, menet töihin ja haet seuraavassa haussa uudestaan mikäli nyt ei onnista. 

Vierailija
7/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet alle 18-vuotias saat jonkun paikan automaattisesti. Jos yli, menet töihin ja haet seuraavassa haussa uudestaan mikäli nyt ei onnista. 

Päätin 9-luokan juurikin

Vierailija
8/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa AD(H)D:lta. Erityistuki?

Vierailija
9/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko, että sinua hoitaisi kympin keskiarvoinen, jolla on esim. taipumus pistellä ihmisiä huvikseen neuloilla? 

Vierailija
10/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin 9-luokan juurikin

Eli pääset varmuudella johonkin kouluun. Laki määrää niin. 

Vierailija
11/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo diagnoosia, oon ite ja opettajatki epäilly yläasteen, mut oon vaa vöittäny et ei oo ongelmia ku en haluu diagnoosia ni ei menny eteenpäi se juttu

Vierailija
12/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ei voi mennä todistusvalinnalla, koska peruskoulumenestys ei takaa sitä, että ihminen soveltuu hoitoalan tehtäviin. 

Vierailija
13/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo diagnoosia, oon ite ja opettajatki epäilly yläasteen, mut oon vaa vöittäny et ei oo ongelmia ku en haluu diagnoosia ni ei menny eteenpäi se juttu

Tuolla kirjoitustaidolla on syytä mennä 10. luokalle (mikä ikinä sen nimi nykyisin onkaan) jatkamaan suomen kielen harjoittelua. 

Vierailija
14/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei voi mennä todistusvalinnalla, koska peruskoulumenestys ei takaa sitä, että ihminen soveltuu hoitoalan tehtäviin. 

Miten mielestäsi luetunymmärtäminen ja matikka liittyy soveltuvuuteen? Eikö sen nöe jo todistuksesta.

Ymmärrän, että persoonallisuus testit kuuluu siihen

Vierailija
15/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla kirjoitustaidolla on syytä mennä 10. luokalle (mikä ikinä sen nimi nykyisin onkaan) jatkamaan suomen kielen harjoittelua. 

No tosta en kyllä huomaa yhtää kirjotusvirhettä, paitsi vöittäny=väittäny

Vierailija
16/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mielestäsi luetunymmärtäminen ja matikka liittyy soveltuvuuteen? Eikö sen nöe jo todistuksesta.

Paljonkin. Jos hoitaja ei ymmärrä lukemaansa, se on turvallisuusriksi. Sam juttu, jos hoitaja ei osaa laskea lääkeannostuksia oikein. Peruskoulumatematiikka on eri asia kuin toisen asteen matematiikka. 

Vierailija
17/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen en huomaa siitä juuri mitään muuta kuin kirjoitusvirheitä. Se 10.luokka on tosiaankin sinulle tarpeen. 

Vierailija
18/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin. Jos hoitaja ei ymmärrä lukemaansa, se on turvallisuusriksi. Sam juttu, jos hoitaja ei osaa laskea lääkeannostuksia oikein. Peruskoulumatematiikka on eri asia kuin toisen asteen matematiikka. 

En ihan usko, että siellä sen kummallisempia kerto,jako tai prosenttilaskuja on kuin peruskoulussa?

Oon kylläkin huomannu ku oon kesätöissä myyjänä, et palautus rahojen laskeminen on yllättävän haastavaa😂

Vierailija
19/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen en huomaa siitä juuri mitään muuta kuin kirjoitusvirheitä. Se 10.luokka on tosiaankin sinulle tarpeen. 

Miten selität sen että äidinkielen numeroni oli 8 vaikka tekstini täynnä virheitä onkin

Vierailija
20/96 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan usko, että siellä sen kummallisempia kerto,jako tai prosenttilaskuja on kuin peruskoulussa?

Oon kylläkin huomannu ku oon kesätöissä myyjänä, et palautus rahojen laskeminen on yllättävän haastavaa😂

No eipä se opetussuunnitelmasi sinun uskosi perusteella muodostukaan. Jos pelkkä yksinkertainen plus-miinus-lasku (se kassa) on sinulle haastavaa, olet todellakin kertauksen ja lisätuen tarpeessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän