Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela vaatii realisoimaan henkivakuutuksen

änkyrä56
15.06.2022 |

Minulla on sijoituspohjainen eläke-henkivakuutustili.
Kela vaatii realisoimaan tämän. Onko se luvallista? Vakuutus on otettu 20 v sitten kun olin terve ja 20 v nuorempi. Jos otan uuden henkivakuutuksen, no, en todnäk voi saada sitä hinnalla jonka pystyisin maksamaan jos yleensä saisin (minulla on maksuhäiriömerkintöjä).

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako henkivakuutuksen realisointi siis, että KELA vaatii sinun kuolevan ?

Vierailija
2/7 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset henkivakuutusta? Jos sinulla on realisoitaviasa olevia sijoituksia henkivakuutuksen muodossa, niin on aivan selvää, että Kela ei anna toimeentulotukea ennen kuin sijoitukset on käytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tuollaisia vaatia.

Vierailija
4/7 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vaatii? Oletko hakenut jotain tukia? Jos haet esimerkiksi toimeentulotukea, niin sen saamisen edellytyksenä on, että kaikki realisoitavissa oleva varallisuus on käytetty ensin. Ei se Kela mitään vaadi; se ei vain maksa sinulle sellaista etuutta, johon et lain mukaan ole oikeutettu.

Vierailija
5/7 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realisoi pikana ja maksa velkoja sillä heti, jos on. Ja katso mitä jää. Henkivakuutuksella ei tee mitään yleensä. Se ei ole vakuutus jolla pääsee yksityiselle lääkäriasemalle tai hammaslääkäriin.

Vierailija
6/7 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eiole ollu henkivakuutusta piiiiitkään aikaan, koska eläny alle kipurajan köyhänä työttömänä.

Eikä muutakaan omaisuutta kuin ehdoton minimalisti valinnat.

Vierailija
7/7 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin vaatii? Oletko hakenut jotain tukia? Jos haet esimerkiksi toimeentulotukea, niin sen saamisen edellytyksenä on, että kaikki realisoitavissa oleva varallisuus on käytetty ensin. Ei se Kela mitään vaadi; se ei vain maksa sinulle sellaista etuutta, johon et lain mukaan ole oikeutettu.

Vain typerys ilmoittaa Kelalle jos hänellä on säästöjä, talletuksia tai jotain sellaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän