Pariisi
Pariisissa kesällä lomailleet! Kuinka suuri vaikutus mahtaa ajankohdalla olla? Onko eroa lämpötiloissa, jonotuksissa, turistimäärissä heinä- ja elokuussa? Mikäli reissaa heinäkuun lopulla tai elokuun alussa/puolivälissä? Hinnoissa tuskin valtavaa eroa. Turisteja on aina mutta mietityttää kannattaako heinäkuun lopulla lähteä
Kommentit (7)
Olimme joskus marraskuussa. Ihanan väljää😁
Olen ollut kesälläkin, huomasin etten tykkää järjettömistä ihmismassoista.
Kesäkuu on paras matkakuu koko Etelä-Euroopassa. Ei ole vielä jonoja eikä ilma ole yli +30. Heinäkuun lopulla ja elokuussa alkaa olla jo + 30...40 astetta.
Eiffeliin pitää nykyisin varata etukäteen liput. Lähelle ei edes pääse maan tasalla katsomaan, siellä on aidat.
Kuumuuteen liittyy myös haisevat viemärit.
En menisi heinä-elokuussa. Liian kuuma ja kamalasti turisteja.
Kesällä 2000 oli tosi kuuma Pariisissa, kun kävin siellä perheeni kanssa Disneylandissa. Olin tuolloin vasta 6-vuotias, muuttaa silti vielä sen läkähdyttävän helteen siellä Pariisissa sillon. Jätettiin vierailemasta Notre Damessa kyseisen kuumuuden takia sillon. Mun elämän ensimmäinen lentokonematka oli Helsinki-Vantaalta Pariisiin tuolloin.
Elokuussa on keski-Euroopan lomakausi.Heinäkuu on hiljaisempaa.Ei kuitenkaan mitenkään suurta eroa. Pariisi on aina täynnä