Oletko tehnyt kana-biryani nimistä ruokaa?
Kommentit (18)
Onko se kana-biryania, jos paistaa kananjauhelihaa ja lisää siihen pirkka biryanikastikkeen?
Ravintolassa olen syönyt ja tykkäsin, itse en ole tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko se kana-biryania, jos paistaa kananjauhelihaa ja lisää siihen pirkka biryanikastikkeen?
Ei ole olemassa pirkan biryanikastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa pirkan biryanikastiketta.
No, se oli sitten jalfrezi. Mutta tuo on kysymyksen pointtiin vastaamisessa sivuseikka.
Kysytään sitten näin, kun nipotetaan lillukanvarsista.
Onko se kana-biryania, jos paistaa kananjauhelihaa ja lisää siihen valmiin biryani-ateriakastikkeen?
Intiassa syönyt ja tykkäsin. Kotona tulee tehtyä yleensä palak paneeria tai butter chickeniä, lisäksi naan-leipää ja jotain raitaa paksumpaa jogurttipohjaista kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Onko se kana-biryania, jos paistaa kananjauhelihaa ja lisää siihen valmiin biryani-ateriakastikkeen?
Kyseessä ei ole kastike vaan pataruoka riisillä. Joten ei ole biryani tuo ehdottamasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole kastike vaan pataruoka riisillä. Joten ei ole biryani tuo ehdottamasi.
Et taida oikein olla perillä noista ateriakastikkeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa yksi resepti valmiilla kastikkeella.
https://www.pataks.co.uk/recipes/easy-aromatic-chicken-biryani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän.linkki ei tullut eri värillä? Pitäisikö jättää rivi väliin?
Tuossa yksi resepti valmiilla kastikkeella.
https://www.pataks.co.uk/recipes/easy-aromatic-chicken-biryani
Intialaisissa ruuissa maistuu vain mausteet, ei varsinainen ruoka-aine. Meillä ei menisi jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Intialaisissa ruuissa maistuu vain mausteet, ei varsinainen ruoka-aine. Meillä ei menisi jatkoon.
Sä et vaan osaa.
En ole kokeillut. Biryani on hyvää, mutta ei ihan niin hyvää mielestäni. Se on aika työläs tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Ne mausteethan nimenomaan auttavat tuomaan se pääruoka-aineen maun esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et vaan osaa.
Olen tehnyt intialaista ruokaa jo 1980-luvulta saakka. On jotenkin ruvennut kyllästyttämään tuo ylenmääräinen mausteiden käyttö ja se varsinainen herkullinen puhdas ruoka-aine jää statistiksi. Luulenpa että tässä on niin päin, että sulla se ruuanlaittotaito on hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mausteethan nimenomaan auttavat tuomaan se pääruoka-aineen maun esille.
Etelän mailla käytetään paljon mausteita monesti siksi, että se pilaantuneen lihan tms maku häviää.
Olen syönyt kaupasta valmiina kasvis-biryania. Aivan ihanaa.