Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan vaihto, vastatarjouksen pyytäminen?

Vierailija
14.06.2022 |

Oletteko pyytäneet vastatarjousta, jos työnantaja on alkanut jotenkin änkyröimään, kun olette ilmoittaneet vaihtavanne työpaikkaa? Jos työnantaja alkaa jotain sanomaan, että keskusteltaisiinko asiasta tai pyytää palaveria asian tiimoilta, niin aivan oikeutettu kysymään vastatarjousta. Mutta vastatarjouksen pitäisi olla korkeampi, kuin työtarjouksen. Jos on jo ehtinyt sopia paljonkin asioita työtarjouksen tehneelle, niin pitää olla vähän vaivanpalkkaa ylimääräistä vastatarjouksessa. Mitä mieltä parvi on asiasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sitä voi pyytää. Mutta jos itse olisin työnantaja, lähtisi tällainen kiristävä (lisää rahaa tai otan loparit) työntekijä seuraavalla yt-kierroksella pihalle.

Vierailija
2/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä voi pyytää. Mutta jos itse olisin työnantaja, lähtisi tällainen kiristävä (lisää rahaa tai otan loparit) työntekijä seuraavalla yt-kierroksella pihalle.

Jos on osaaminen harvinaista, mutta kysyttyä, niin tekijä varmaan nostaisi kytkintä kesken yt-neuvotteluiden. Tietyillä aloilla tekijätyypeillä on varaa olla kusipäitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat änkyröimisellä? 

Vierailija
4/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko työpaikan vaihtamisen syy palkkaus / työolot (mihin neuvottelulla voisi vaikuttaa) vai muut syyt.

Vierailija
5/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalla on turha kysyäkään. Vastatarjousta ei tule. TJ on itse sanonut, ettei lähde kilpailemaan palkassa, se ei olisi reilua sitoutuneita ja pitkäaikaisia työntekijöitä kohtaan. Ja joo, ei ole meidän alalla pulaa työntekijöistä. Mieheni taas toimii alalla, jossa voi kilpailuttamalla saada törkeitäkin palkankorotuksia, kun hyvistä tekijöistä käydään kovaa taistelua.

Vierailija
6/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja on kysynyt voidaanko asiasta vielä neuvotella ja jäin taloon.

Vierailija
7/7 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ollut niin, että kun sen lähtemispäätöksen on jo mielessään tehnyt, niin ei siinä enää paljon vastatarjoukset auta. Asiat pitää saada kuntoon jo työsuhteen aikana. Toki itselle palkka ei ole ikinä ollut syy vaihtaa työtä, muut asiat on painaneet vaakalaudassa enemmän ja palkka ollut koko ajan ihan tarpeeksi. Joten ehkä enemmän on kysymys siitä, onko sillä oikeasti sinulle merkitystä ja olisitko valmis vielä jäämään jollain ehdoilla?