Voiko työnantaja pakottaa poistamaan tekokynnet ja pitämään
Hiukset kiinni työpäivän aikana.
Päiväkoti työpaikka.
Luulen että kyse vain pomon omista mieltymyksistä.
Kynnet ei kovin pitkät.
Kommentit (16)
VOi, koska nuo on sekä sun omaa turvallisuutta että lasten turvallisuutta ja hygieniaa koskeva asia.
Tekokynnethän on todella epähygieeniset! Jos tavallisten lyhyiden kynsien alle jää vaikka kuinka paljon bakteereja.
Palvelualan ammateissa on ihan yleistä, että on ulkonäköä koskevia sääntöjä.
Eikös kyseisessä ammatissa tarvita hygieniapassi ruokailujen takia?
Kyllä vähääkään pidemmät kynnet ovat melkoiset pöpöjenkerääjät. Ja irtohiuksiakaan ei kukaan halunne lapsille tarjoilla.
Jos kaikilla on samat säännöt, niin voidaan rahoittaa.
En ostaisi esim. mitään tuoretavaraa tiskistä, jos myyjällä on pitkät kynnet.
No voiko mun työnantaja pakottaa pitämään maskia, kun olen sairaalassa töissä?
Riippuu vähän työtehtävistä, mutta pitkät tekokynnet voivat olla hankalat (voitko täysimittaisesti askarrella, käyttää kertakäyttöhanskoja?) ja pitkä tukka avoimena hygieniariski.
Varhaiskasvatuksen tehtävä on edistää lasten kokonaisvaltaista kasvua, kehitystä ja oppimista
yhteistyössä huoltajien kanssa. Hyvinvoiva ja terve lapsi jaksaa olla päiväkodin toiminnoissa mukana
ja hänellä on hyvät kehittymisen, kasvun ja oppimisen edellytykset. Lasten terveyttä edistävä, yleiseen
hygieniaan liittyvä tehostamistyö on osa varhaiskasvatuksen laadun parantamista.
Oletko lähihoitaja? Mistä muropaketista sait paperisi?
Mahtavaa, jos on sanonut noin! Oikea meininki!
Kateellisten puhetta. Työnantajalla varmasti itsellään lyhyt tukka, lyhyet kynnet.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Liittoon yhteys ja kysy.
Kysy mitä? Saako työnantaja esittää vaatimuksia? Kyllä saa.
Ovat hygienia- ja joissain ammateissa myös turvallisuusriski.
Kumma, miten joillekin tulee yllätyksenä, että työssä ei saa aina tehdä niin kuin haluaa. Ottavat vielä sen henkilökohtaisena loukkauksena.
Kyllä voi, jos nämä mainitaan työpaikan säännöissä ja ne koskevat kaikkia.