Mihin käytätte lomarahat?
Monelle tulee 15. päivä lomarahat tilille, mihin käytätte ne?
Itselle tulee noin 1600 ylimääräistä nettona.
500 tästä menee säästöön, normaalisti säästän 500e/kk mutta nyt laitan 1000e säästöön.
Toiset 500 menee moottoripyörän vakuutukseen ja bensaan, mukavasti rahaa kruisailla kun mp vie niin vähän bensaa.
300 menee nuuskahakureisuun, saa taas nuuskaa 3-4 kuukaudeksi.
Loput 300 varmaan vaatteisiin joita en ole juurikaan ostanut sitten epidemian alun. Pakko saada kesävaatteita.
Kommentit (29)
Saan lomarahani vasta aina loman lopussa eli 15.7.
Yleensä käytän kaiken niihin laskuihin, mitä en ole palkastani pystynyt maksamaan.
Olen ihan hiljaa, että sain lomarahoja. Miniä vihjaili, että heillä tarvittaisiin 1v:lle 700 e maksavat juoksurattaat ja ne olisi hyvä syntymäpäivälahja ja heillä rahat vähissä. Ajattelin antaa koirakortin, se on kiva muisto.
Säästöön ja käyttöön menee. Lapsiperheessä riittää menoja.
Ei tule mitään erillisiä lomarahoja. Ne on laskettu tasaisesti koko vuodelle kuukausipalkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan hiljaa, että sain lomarahoja. Miniä vihjaili, että heillä tarvittaisiin 1v:lle 700 e maksavat juoksurattaat ja ne olisi hyvä syntymäpäivälahja ja heillä rahat vähissä. Ajattelin antaa koirakortin, se on kiva muisto.
Aika kova hinta rattaista, mitä käytetään muutaman vuoden.
Mä saan ylimääräistä noin tonnin, sen käytän etelänmatkaan lapsen kanssa. Olisin voinut lyhentää velkaa tai rempata kotia tai säästää pahan päivän varalle mutta nyt ollaan loman ja vaihtelun tarpeessa. Ja lomaraha on ainoa mahdollisuus matkustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kova hinta rattaista, mitä käytetään muutaman vuoden.
Sähköavusteiset rattaat maksaa tuplasti tuon.
Vierailija kirjoitti:
Koirakortti on oikein hyvä muistaminen, miniä ostakoon juoksurattaansa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kerro että voi aina tuoda lapsen hoitoon kun menee juoksulenkille. Mikäpä sen parempi kannustus.
Puolet säästöön, puolet ylimääräisiin lainanlyhennyksiin.
Ulkomaanmatkaan osa ja osa säästöön + veronpalautuksia tulee 840€, säästöön nekin :)
Puolet vaihdoin vapaapäiviksi ja toinen puoli 2vkon kesälomamatkaan kotosuomessa.
Minulla ei ole pakkomiellettä kuluttaa joka ainoaa euroa saman tien kun saan rahaa tililleni. Käytän ne kun tulee tarve.