Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia lastensuojelutyöstä ohjaajana?

Vierailija
13.06.2022 |

Eli haluaisin kuulla kokemuksia ohjaana toimimisesta laatenauojelun puolella? Lisäksi kiinnostaa mikä pohjakoulutus teillä on?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun heti alkuun tuli typo :D siis *lastensuojelun piti kirjoittaa

Vierailija
2/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin sosionomin pohjakoulutuksena ohjaajana. Mitä haluaisit kuulla? Itse pidän valtavasti työstä. Saan työskennellä myös vanhempien kanssa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi AMK. Ohjaajana voi olla eri ikäisten laitoksissa, avotyössä, perhekuntoutuksessa, turvakodissa jne. Suurin osa töistä kolmivuorotyötä. Ja juuri kolmivuorotyön vuoksi lähdin jatko-opiskelemaan sossuksi. Itse pidin eniten nuorten kanssa työskentelystä, vaikka se olikin äärimmäisen haastavaa. Palkka on todella huono työn vaativuuteen nähden. Tämäkin ajoi jatko-opintoihin.

Vierailija
4/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimin sosionomin pohjakoulutuksena ohjaajana. Mitä haluaisit kuulla? Itse pidän valtavasti työstä. Saan työskennellä myös vanhempien kanssa

Kiva kuulla että pidät työstäsi! Kiinnostaisi mm. kuinka rankaksi koet työsi? Paljon mediassa esiintyy juttuja joissa nuoret ovat esim. lastensuojelulaitoksiin kuljettaneet huumeita tai ottaneet hatkat ja joutuneet hyväksikäytetyksi.. Nämä ja mahdolliset väkivaltatilanteet mietityttävät eniten.

Vierailija
5/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi AMK. Ohjaajana voi olla eri ikäisten laitoksissa, avotyössä, perhekuntoutuksessa, turvakodissa jne. Suurin osa töistä kolmivuorotyötä. Ja juuri kolmivuorotyön vuoksi lähdin jatko-opiskelemaan sossuksi. Itse pidin eniten nuorten kanssa työskentelystä, vaikka se olikin äärimmäisen haastavaa. Palkka on todella huono työn vaativuuteen nähden. Tämäkin ajoi jatko-opintoihin.

Vierailija kirjoitti:

Okei no mutta hyvä että lähdit opiskelemaan lisää! Itseä 3-vuorotyö kiinnostaa koska en ole sitä ikinä kokeillut ja olen itse aika aamu-uninen. Palkkakaan ei ole minusta huonoimmasta päästä koska lisiä saa kuitenkin. Toki työn vaativuuteen nähden varmaan onkin alhainen. Itse olen siis koulutukseltani toimintaterapeutti (AMK) ja meidän palkka on samaa luokkaa ilman lisiä (päivätyötä enimmäkseen tarjolla).

Ap

Vierailija
6/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva kuulla että pidät työstäsi! Kiinnostaisi mm. kuinka rankaksi koet työsi? Paljon mediassa esiintyy juttuja joissa nuoret ovat esim. lastensuojelulaitoksiin kuljettaneet huumeita tai ottaneet hatkat ja joutuneet hyväksikäytetyksi.. Nämä ja mahdolliset väkivaltatilanteet mietityttävät eniten.

Tämäkin siis ap

Vierailija
7/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi amk ja ei ollut minun ala. Lapset on jees, mutta aikuisten kanssa menee pää. Ei pelkästään vanhemmat, mutta sattui työkavereiksikin mitä ihmeellisempiä pösilöitä.

Vierailija
8/11 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi amk ja ei ollut minun ala. Lapset on jees, mutta aikuisten kanssa menee pää. Ei pelkästään vanhemmat, mutta sattui työkavereiksikin mitä ihmeellisempiä pösilöitä.

Joo ymmärrän Hyvä työ-yhteisö on kyllä tärkeä juttu työn mielekkyyden kannalta.

Ap

Vierailija
9/11 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vielä

Vierailija
10/11 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaajan työt on tarkoitettu AMK-tasoisille. Jos vaaditaan sosiaalihuollon pätevyyttä, täytyy olla sosionomi. Voi sitä sh-pohjaltakin tehdä, mutta yleensä sh:t löytävät omaan koulutukseen nähden mielekkäämpää työtä sairaanhoidon puolelta.

Toimintaterapeutti on oikein hyvä pohjakoulutus, etenkin jos on jo kokemusta nepsyasioiden kuntouttamisesta.

Vierailija
11/11 |
14.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaajan työt on tarkoitettu AMK-tasoisille. Jos vaaditaan sosiaalihuollon pätevyyttä, täytyy olla sosionomi. Voi sitä sh-pohjaltakin tehdä, mutta yleensä sh:t löytävät omaan koulutukseen nähden mielekkäämpää työtä sairaanhoidon puolelta.

Toimintaterapeutti on oikein hyvä pohjakoulutus, etenkin jos on jo kokemusta nepsyasioiden kuntouttamisesta.

Tunnen muutamia sairaanhoitajia, jotka työskentelevät lastensuojelussa (en tiedä ovatko ohjaaja nimikkeellä vai mitä). Itselläni on eniten kokemusta psykiatrialta ja myös nepsyn puolelta hieman kokemusta.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi