Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sammasta taas pukkaa :(

15.10.2006 |

Meillä kaksikuinen kuopus,täysimetyksellä. Hänellä on nyt ollut paha ihottuma nivustaipeessa jo reilun kuukauden, eikä näytä parantuvan. Ja nyt minulla rintoihin tullut sammasta, vaikkei vauvan suussa ole mitään. Neuvolan terkkari oli sitä mieltä että olisi tarttunut vauvan peppuhottumasta.

Mulla on hoitona Daktarin oraaligeeli, jota tietty laitetaan mun rintoihin,ei suuhun :). Nyt käytetty 2 vrk, ja kipu pahenee pikkuhiljaa :(. Koskakohan tuon Daktarinin pitäisi ruveta auttamaan? Eli tosiaan huomasin tuon sammaksen omista rinnoista hyvin nopsasti ja hoito aloitettiin ennen kuin kovasti sattui, mutta nyt sattuu vaan enemmän ja enemmän. Lansinohia oon kanssa tänään laittanut, kun mulla ainaskin se auttaa kipuun tosin hyvin. Siis yleensä imetyskipuun, tiedä sit pilaako se Daktarinin vaikutuksen?

esikoisen aikana sain Pimafucort nimistä rasvaa pahaan sammaskierteeseen ja se auttoi heti kipuun. Sitäkin löytyisi kotoa, pitäisiköhän kokeilla??

Neuvoja please!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai puolukkaa. Muuten en osaa auttaa.

Tytteli-83

Vierailija
2/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös sammasta rinnassa :( Sain aluksi samaisen Daktarin -kuurin, joka ei tosiaankaan toiminut minulla. Mitään muutosta parempaan suuntaan ei siis tapahtunut vaan tilanne pääsi pahenemaan entisestään. Tämän jälkeen minulle määrättiin Fluconazol -kuuri, vaikuttavana aineena siis tuo em. aine, joka imeytyy äidinmaitoon. Koska vaikutuksia vauvoilla ei ole tutkittu olisi imetys pitänyt keskeyttää kuurin ajaksi (5 pvää) sekä sen jälkeen vielä varoajaksi (toinen 5 pvää), jotta lääke ehtii poistumaan elimistöstä. Tämä kuulosti kuitenkin aika rajulta, enkä vielä ole hennonut aloittaa ko. kuuria, vauveli kun on vielä aika pieni eikä ole koskaan saanut korviketta. Nyt minulla on kokeilussa Mycostatin -kuuri, joka ainakaan vielä ei ole tuottanut mitään tulosta. Tosi hirveissä kivuissa siis imetellään, täytynee varmaan kohta vaan aloittaa tuo raju imetyksen keskeyttävä lääkekuuri...

Kaikkia näitä lääkkeitä minun on pitänyt itse osata vaatia lääkäriltä, missään vaiheessa ei kipua ja sammasta ole otettu vakavasti. Kuurivinkit sain itse imetystukiryhmästä ja imetystukiohjaajalta.

Toivottavasti teillä on parempi tuuri ja tilanne korjaantuu, tiedän kyllä mitä sammaskipu rinnassa on!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuolta imetystuen sivuilta että sammas tosiaan voi tarttua äidin rintoihin vauvan peppuihottumasta. Mun ongelma nyt tosiaan sit se että vauvan peppu on ollut huonossa kunnossa jo 1 kk, ja eihän tää sammas voi mihkään hävitä niin pitkään kun vauvalla on ihottuma joka sen on aiheuttanut. Mulla tosin kipu ei oo vielä pahaa mutta varmuuden vuoksi oon päättäny aloittaa vauvallekin vichyhoidon.

Toiselta palstalta sain neuvon hoitaa rintoja seuraavasti:

*vaihdoin liivisuojat joka imetyksen jälkeen kuiviin ja muulloinkin, jos tuntui pikkasenkin märille.

* Aloin taas nukkumaan ilman rintaliivejä. Yhdessä vaiheessa aloin nukkumaan liivit päällä kun kyllästyin niihin maidosta märkiin harsoihin jne. tää mulla todennäköisesti kuitenkin aiheutti tuon sammaksen tarttumisen kun rinnat oli 24h liiveissä eikä saanut kunnolla ilmaa.

* ilmakylpyjä, kuljin mahdollisimman paljon miehen iloksi rinnat paljaana...

* pyyhin nännejä sokerittomalla karpalomehulla (muukin hapan käy, sitruuna, puolukka, kivennäisvesi) kostutetulla vanulapulla. Ja pojan suuhun samaa pumpulipuikolla.

Ja tämän kirjoittaja sanoi ettei Daktarin hänelläkään auttanut.. Mulla tosin se hyvä puoli ettei kipu ole vielä mitään siihen verrattuna mitä se esikoisen aikaan oli ja silloin se oli Pimafucort rasva joka auttoi sammakseen, tosin lääkärit ei vaan tajunneet hoitaa vauvaa silloin...

Suosittelisin sullekin Minna sitä Pimafucortia jos saat lääkärin kirjoittamaan reseptin, sen kanssa voi imettää eikä tarvi pestä pois rinnoista(toki kannattaa laittaa imetyksen jälkeen se rasva!

Tsemppiä sammastaistoon!!

Vierailija
4/5 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onkin sopivasti huomenna lääkärineuvola, voi äitikin sitten ruikata reseptin itselleen :) Toivotaan onnea meille kummallekin tähän sammastaistoon :)

Vierailija
5/5 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös koittanut ensin kaikki " kotikonstit" eli sitruunan, puolukan ja vishyn. Sitten sain neuvolasta (ilman lääkärissä käyntiä) Daktarin-kuurin, mutta se on sellaista tököttiä, että en pystynyt antamaan sitä näin pienellä vauvalle reseptissä olevia määriä. Eipä siitä tuntunut olevan apuakaan ja suuntasin yksityiselle lääkärille. Valittelin hänelle erittäin kipeitä nännejäni, mutta hän oli vähän epäileväinen siirtyykö sammas oikeasti vai ei... Itsekin olen kyllä lukenut todella ristiriitaista infoa aiheesta. Saimme Mycostatin-kuurin ja se kyllä ainakin vähentää sammasta ja on helpompi antaa vauvalle kuin Daktarin. Lääkäri neuvoi antamaan lääkettä n. 5 päivän kuureissa, mutta epäili, että yhdellä kuurilla sammas ei vielä lähde. Nyt on toinen jakso menossa ja suu on melkein puhdas, jee! :) Kannattaa siis kokeilla sitkeästi tarpeeksi kauan ja pitää tosiaan vaikka välillä taukoa ja sitten uusi kuuri.

Omat nännini paranivat aivan mysteerisesti. Hoidin sitruunalla ja puolukalla tuloksetta. Lääkärissä käynnin jälkeen laitoin vain Lansinohia, että sain nännit paranemaan ja ... tarkasti imetysasennon. Imetys teki niin tosi, tosi kipeää, että olin ilmeisesti sen vuoksi alkanut imettämään " vinossa" eli nänni ei ollut suoraan vauvan suussa. Vauva veti nänniä viistossa. Korjasin ja tarkkailin imetysasentoa ja nyt ei ole enää nänneissä mitään oireita. Tosi outoa! Halusin vain kertoa kokemukseni, jos vaikka olisi apuja. Tsemppiä sammastaistoon!