Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen maisteri, vakituisessa työsuhteessa, yhden

Vierailija
13.06.2022 |

lapsen huoltaja. Lapsi siis asuu kanssani. Asumme Helsingissä lähiössä 50 neliön asunnossa. Ei elämänhallinnan ongelmia tms.

Nyt kun korot nousee, joudun ehkä luopumaan tästä asunnosta, koska asumiskulut söisivät muuten valtaosan palkastani.

Mietin, onko tämä oikeasti oikein. Siis että normaalilla töissäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa asua tämänkokoisessa asunnossa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet huomannut monella muullakin on kaikenlaista vaikeutta vaikka parhaansa yritetään.

Vierailija
2/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten korkojen nousu yhtäkkiä syö sun palkasta murto-osan? Eikö sulla ole säästöjä? Lainaa enemmän kuin pystyt maksamaan?

Ei mulla vaan näy korkojen nousu elämisessä mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on valtaosa ja paljonko olisit valmis maksamaan? - On totta, että Helsingissä on varmastikin Suomen kalleinta asua mutta totta on myös, että mm. korot ovat olleet vuosia ennätys alhaalla. Itse olen maisteri ja työtön ja minulla ei toistaiseksi ole koskaan ollut niin hyvä tyällisyystilanne, että olisi voinus edes harkita asuntolainan ottamista, saati lisääntymistä.

Vierailija
4/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainasi on tainnut olla alunperinkin vähän turhan tiukalle mitoitettu jos pienikin korkojen nousu vetää sietorajan yli. 

Vierailija
5/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistereille kaikki on kallista.

Vierailija
6/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko humanisti?

Vierailija
7/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut tarkoitus valittaa, vaan ihan ihmetellä asiaa noin yhteiskunnallisella tasolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan