Työpaikan vaihto, uuden paikan salaaminen?
Olen vaihtamassa työpaikkaa ja olen päättänyt olla kertomatta työpaikallani, mihin vaihdan. Saavat kuulla sen sitten joskus myöhemmin. Olen ollut samassa työpaikassa 10 vuotta.
Oletteko muut toimineet näin?
Kommentit (13)
Olen harkinnut samaa, etten ehkä "mainostaisi" paikkaa, mihin siirtyisin. Mutta.. Näin some aikana en taida uskoa sen pysyvän salassa.
Oon tehnyt saman. Ei se nyt mikään salaisuus ollut ja tuli ilmi vanhalla työpaikallakin myöhemmin (oltiin edelleen tekemisissä työn kautta), mutta en halunnut ennakkoon kertoa.
Vierailija kirjoitti:
En ole, en näe mitään syytä olla kertomatta uutta työnantajaa. Miksi en kertoisi?
Jos vaihtaa työpaikkaa on siihen syy.Miksi mainostaa töissä uutta paikkaa.Ei koskaan tiedä jos löytyy piruja jotka alkavat vahingoittamaan mustamaalaamalla ihmistä.
Tiedä vaikka vaihtaa töitä vaikka työpaikkakiusaamisen takia.
"Jos avaat pienen joen on se kohta valtameri!"
Vierailija kirjoitti:
Oon tehnyt saman. Ei se nyt mikään salaisuus ollut ja tuli ilmi vanhalla työpaikallakin myöhemmin (oltiin edelleen tekemisissä työn kautta), mutta en halunnut ennakkoon kertoa.
Miksi? Koetko olevasi jotenkin jännittävä jos ihmiset arvuuttelevat ja keskustelevat siitä että mihin mahdat lähteä?
Pari työkaveria lähti " salamyhkäisesti", haukut tuli perään.
Itse lähdin avoimesti. Halauksia, kyyneleitä ja arvokas lahja.
Olen tehnyt, koska yksi hankala ihminen olisi tehnyt loppuajastani siellä töissä helvettiä. Menin niin pitkälle, että otin pitkän loman ja irtisanouduin sen aikana enkä sanonut mitään. Myöhemmin kuulin että tämä yksi oli raivonnut ja syyttänyt minua "petturuudesta", eli tein ihan oikein. Hän oli epämiellyttävä, narsistinen ja suorastaan psykopaattinen työkaveri, joka jotenkin oletti että kaikki muutokset on henkilökohtainen hyökkäys häntä vastaan. Samasta syystä moni ei uskaltanut lähteä töistä. Eikä ollut edes esimies, vaan ihan vertainen työkaveri.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin ottaisin ne haukut kun kertoisin minne lähden. Yksi ilkimys voi sabotoida sulle potkut kun olet koeajalla. Monella on myös riittävästi kaikkea etteivät ole arvokkaan lahjan perään.
Vierailija kirjoitti:
En ha,us koskaan lahjaa koska mulla on ihan kaikkea enkä halua haleja kun en tykkää että muhun kosketaan paitsi oma perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin avoimesti. Halauksia, kyyneleitä ja arvokas lahja.Mielummin ottaisin ne haukut kun kertoisin minne lähden. Yksi ilkimys voi sabotoida sulle potkut kun olet koeajalla. Monella on myös riittävästi kaikkea etteivät ole arvokkaan lahjan perään.
Ei ehkä olisi kannattanut polttaa siltoja niin pahasti siellä vanhalla työpaikalla että tarvitsee tuollaista pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähdin avoimesti. Halauksia, kyyneleitä ja arvokas lahja.Mielummin ottaisin ne haukut kun kertoisin minne lähden. Yksi ilkimys voi sabotoida sulle potkut kun olet koeajalla. Monella on myös riittävästi kaikkea etteivät ole arvokkaan lahjan perään.
Ei ehkä olisi kannattanut polttaa siltoja niin pahasti siellä vanhalla työpaikalla että tarvitsee tuollaista pelätä.
Että ihan ymmärrettävää toimintaa, jos polttelee vaikka aasinsiltoja?
En kerro ikinä kenellekään, vasta silloin kun lähden firmasta paljastan missä olen ollut. Näin tekee moni muukin.
En ole, en näe mitään syytä olla kertomatta uutta työnantajaa. Miksi en kertoisi?