Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelijalle kallis lasku

Vierailija
13.06.2022 |

Tiedän, että on wanha, mutta silti oudoksuttaa tapaus

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c8c7c718-36d0-459c-bc54-336f8405cc75

Lähes 20k lasku opiskelijalle.. Vähän ylimääräistä työtä työstämässä hesen majoneesia sitten illalla.

Itse vastustan jyrkästi tupakointia, mutta silti ihmettelen tätä moraalia. Poltat parvekkeella ja aiheutat toisen keuhkoille pysyvää harmia = OK hieno juttu. Kuiteskin auta armias, jos tule betoniin vähän visuaalista korvattavissa olevaa haittaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ajatella asiasta vähän toisin, jos olisit itse hankkinut uudenkarhean, siistin asunnon ja antanut sen vuokralle. Sitten joku täsmällisestä kiellosta huolimatta savustaisi sen täyteen tervaa niin, ettei asunnossa voisi kukaan enää asua ilman älytöntä remonttia. En käsitä, kuka voi kohdella toisen ihmisen omaisuutta noin piittaamattomasti!

Vierailija
2/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on itse ansainnut maksunsa kun on polttanut sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi tytön kannattanut kiltisti luopua vuokravakuudesta ja pyrkiä sopuun vuokraisännän kanssa. Käräjöiminen tulee kalliiksi. Ihan tytön oma mokahan tuo oli alusta loppuun.

Vierailija
4/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisit ajatella asiasta vähän toisin, jos olisit itse hankkinut uudenkarhean, siistin asunnon ja antanut sen vuokralle. Sitten joku täsmällisestä kiellosta huolimatta savustaisi sen täyteen tervaa niin, ettei asunnossa voisi kukaan enää asua ilman älytöntä remonttia. En käsitä, kuka voi kohdella toisen ihmisen omaisuutta noin piittaamattomasti!

Asunnon iällä ei ole tämän kanssa tekemistä. Ei vanhassaakaan asunnossa saa polttaa sisällä, eikä sielläkään voi normaali ihminen tuon jälkeen enää asua ennen täysremonttia.

Vierailija
5/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjä pitää noudattaa jne. mutta älä koskaan ota asuntoa yksityiseltä vuokranantajalta, jos se on mahdollista välttää.

Tämä vuokranantaja voi olla täysi m*lkku (tai v*ttu, jos nainen) ja etsii täikammalla vikoja rakkaasta asunnostaan, jotta saa pitää vuokravakuudesta kiinni tai jotta voi lypsää vielä lisää rahaa. 

Suosittelen säätiöitä, kiinteistövälitysfirmoja ja muita kasvottomia vuokranantajia (ei kaupunkia), joita ei voisi vähempää kiinnostaa syynääminen, kunhan vuokra tulee maksettua sillä viikolla, jolloin sen eräpäivä on. 

Vierailija
6/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vähän visuaalista haittaa"? Tuossahan sanottiin että se koko kämppä haisi tupakalle. Silloin pitää tehdä aika mittavia juttuja että sen kauhean hajun saa pois.

Vierailija
7/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä työstäminen on nykyään? Yhtä jos toista asiaa työstetään, eilenkin joku kyseli kesäloman työstämisestä. 

Vierailija
8/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vähän visuaalista haittaa"? Tuossahan sanottiin että se koko kämppä haisi tupakalle. Silloin pitää tehdä aika mittavia juttuja että sen kauhean hajun saa pois.

Tämä. Haju tarttuu rakenteisiin ja ei lähde pesemällä pois. Kaikki maalipinnat pitää maalata erikoismaalilla ja osassa tapauksissa on pitänyt purkkaa esim. keittiön kaapistot ja puuparketti.

Yksi laiskaperse kun ei ole jaksanut raahautua ulos = oma vika.

Vierailija
9/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin lyhyessä ajassa voi saada asunnon siihen kuntoon? Jos katsoo kuvat ja lukee tekstin, niin ei voi kuin ihmetellä, mille vaatteet ja tekstiilit haisevat.

Vierailija
10/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tossa sanottu, että parveke oli? Vai oliko parvekkeella tupakointikielto ja tässä lopputulos?

Ihan turha väittää, että veti pari röökiä muuton aikanaan. Olen joskus nuorena jatkoilla tupakoinut keittiössä kaverin kanssa muutaman tupakan ikkuna auki ja se haju leijaili kämpässä useita päiviä lieveten. En siis tupakoinut kuin viihteellä, joten hajuaisti oli tarkka. Noin viikossa oli haju kadonnut kokonaan ja mitään keltaista jäämää ei ollut missään. Tuollaista jälkeä saa vain tosiaan sillä, että asunnossa on tupakoitu kuukaudesta toiseen ketjussa.

Vierailija
11/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap edes lukenut koko juttua? Siellä asunnossa on poltettu ja paljon. Lisäksi tuosta vuokralaisen summasta kymppitonnin verran oli omia oikeuskuluja.

Olisi kannattanut sopia ihan suosiolla.

Vierailija
12/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä työstäminen on nykyään? Yhtä jos toista asiaa työstetään, eilenkin joku kyseli kesäloman työstämisestä. 

Mä työstän eri materiaaleja. Olen metallipajalla töissä ja meillä työstetään kun sorvataan tai käsitellään jotenkin työtilausta. :) muussa yhteydessä en tiedä. Miten ihmeessä joku työstää kesälomaa? Kuulostaa ulkosuomalaisen korvaan todella hassulta.

Vierailija
13/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä tytöllä on väkisinkin ollut siellä vähintään yksi kaveri tupakoimassa 24/7, koska jälki oli sellaista, ettei sitä ihan satunnaisella tupruttelulla yksi ihminen saa vuodessa aikaan.

Vierailija
14/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain outoa tossa on. Mä poltin joskus tyhmänä nuorena sisällä vuokrakämpässä, jossa asuin vuosia, eikä siitä jäänyt mitään jälkiä. Nuo jäljet näyttää tulleen vuosikymmenten aikana.

Vierailija
15/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain outoa tossa on. Mä poltin joskus tyhmänä nuorena sisällä vuokrakämpässä, jossa asuin vuosia, eikä siitä jäänyt mitään jälkiä. Nuo jäljet näyttää tulleen vuosikymmenten aikana.

Ihan helposti tollaset jäljet saa aikaan vuodessa. Vähemmässäkin.

Vierailija
16/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Vaikka asunto oli melkein uusi ja tyttö asui siellä vain vuoden. Ehkä siellä kärytettiin isollakin porukalla joka ilta?

Vierailija
17/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntöjä pitää noudattaa jne. mutta älä koskaan ota asuntoa yksityiseltä vuokranantajalta, jos se on mahdollista välttää.

Tämä vuokranantaja voi olla täysi m*lkku (tai v*ttu, jos nainen) ja etsii täikammalla vikoja rakkaasta asunnostaan, jotta saa pitää vuokravakuudesta kiinni tai jotta voi lypsää vielä lisää rahaa. 

Suosittelen säätiöitä, kiinteistövälitysfirmoja ja muita kasvottomia vuokranantajia (ei kaupunkia), joita ei voisi vähempää kiinnostaa syynääminen, kunhan vuokra tulee maksettua sillä viikolla, jolloin sen eräpäivä on. 

Justiin luovutin yhden asunnon isolle vuokranantajayritykselle.

Seinästä oli 5*5mm maalihippu irronnut, koko seinä maalataan, oli isännöitsijän kanta.

Väliovessa sama juttu, ovi uusitaan karmeineen.

Vessan lattialaivon kannessa oli irrallinen 1*1cm vessapaperinsuikale, siivousfirma tulee tekemään loppusiivouksen uudestaan.

Kaikki minun piikkiin, hintoja ilmoittamatta.

Ja tämä tarina on tosi.

Ennemmin menen vaikka oikeuteen kuin annan tämänkaltaisille kyrville avoimen valtakirjan teettää remontteja olemattomin perustein.

Vierailija
18/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijalle ja koiran omistajalle on ihan turha yrittää puhua järkeä.

Vierailija
19/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tossa sanottu, että parveke oli? Vai oliko parvekkeella tupakointikielto ja tässä lopputulos?

Ihan turha väittää, että veti pari röökiä muuton aikanaan. Olen joskus nuorena jatkoilla tupakoinut keittiössä kaverin kanssa muutaman tupakan ikkuna auki ja se haju leijaili kämpässä useita päiviä lieveten. En siis tupakoinut kuin viihteellä, joten hajuaisti oli tarkka. Noin viikossa oli haju kadonnut kokonaan ja mitään keltaista jäämää ei ollut missään. Tuollaista jälkeä saa vain tosiaan sillä, että asunnossa on tupakoitu kuukaudesta toiseen ketjussa.

Niin asunnossa kuin parvekkeella oli tupakointikielto.

Vierailija
20/31 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävässä kunnossa, kyllä on ketjussa poltettu, ja useampi kuin yksi ihminen.