ADHD kesätöissä
Pärjääkö ADHD diagnoosin saanut nuori tavanomaisissa kesätöissä?
Kommentit (12)
Riippuu työstä ja miten muuten, esim. koulussa, pärjää.
No ei kai se auta kuin kokeilla. Itse olen ADHD ja pärjään ihan kohtuullisesti töissä, mutta joitakin haasteita on. Esimerkiksi teen kaiken viimetinkaan. Jos kyseessä on kesätyö, niin siellä tuskin mitään isompia raportteja tai muuta tarvitsee kirjoitella. Fyyisisissä kesäduuneissa pärjäsin oikeastaan jossain määrin jopa paremmin, koska niissä voi kokoajan viilettää menemään jotain, eikä tule eteen jotain tuhatrivistä Exceliä, jota pitäisi tylsästi korjailla (aloittaminen on mahdotonta).
Kyllä pärjäsin. Halusin aloittaa jo 12 vuotiaana, jolloin pääsin hoitamaan tuttavien lasta muutamana päivänä viikossa.
En käsitä, mitä tekemistä adhd:lla ja kesätöillä on? Juuri adhd anaa valmiudet pärjätä multitaskausta vaativissa hommissa esim. ruuhkaisissa palvelupisteissä. Rakastin, mitä enemmän jouduin tekemään töitä ja vauhdilla. Tulen hulluksi hitaissa hommissa
Mun add-poika pärjää loistavasti, koska fyysinen työ ja tarkat kellonajat sopivat hänelle.
Toista on koulussa, kun pitää itse motivoida ja aikatauluttaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Mun add-poika pärjää loistavasti, koska fyysinen työ ja tarkat kellonajat sopivat hänelle.
Toista on koulussa, kun pitää itse motivoida ja aikatauluttaa itsensä.
Kyllä minun aikanani mentiin lukujärjestykseen merkittyjen aikojen mukaan..
Tällä kyllä ei ole tynantajia paikalla.Mitä kesätöitä haet,kerrot sairautesi. Kun on lääkitys pärjää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kyllä ei ole tynantajia paikalla.Mitä kesätöitä haet,kerrot sairautesi. Kun on lääkitys pärjää kyllä.
Ei halua käyttää lääkitystä.
Jotku pärjää,jotku ei. Niin monenlaisia töitä ja oireiluja kans.
Riippuu kesätöistä, joissa töissä pärjää tavanomaista paremmin.