Lääkkeellisessä passissa plussanneet?
Löytyykö lääkkeellisessä passissa plussaneita? Mulle tehty 2 passia luonnolliseen kiertoon ja negaa, tai toista piinaillaan, mutta huonolta näyttää vuodon takia. Seuraava olisi ehkä lääkkeellinen.
Olisi kiva kuulla onnistumistarinoita niiltä, joilla tehty useampi PAS ja sitten tullut plussa! Antaisi toivoa..
Kommentit (12)
Luin tuon viestisi ja kiinnostuin, kuinka monta alkiota sinulle siirrettiin?
Olen itse menossa keskiviikkona Pas:iin ja mietin tässä sitä lukumäärää. Ehkä klinikan lääkärinkin kanssa voin keskustella vielä.
Kerttuli2
Hei Nuru! Ihana, kun jaksoit vastailla. Meillä siis takana 1 tuoresiirto ja 2 passia luonnolliseen kiertoon ja negaa. Mulla säännöllinen kierto myös ja oviskin löytyy helposti. Mitään syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt.
Nyt viimeksi lääkäri mainitsi lääkkeellisen passin, koska mulla tiputteli kesken kierron. Tätä on ollut joskus ennenkin ja viimeksi oviksen aikaan tuli pientä veristä vuotoa. Syytä tälle ei ole löytynyt, endokin on tutkittu.
Sinun tilanteesi antoi toivoa : ) Onnellista raskausaikaa Sinulle!
joka sai alkunsa ensimmäisen icsi:n ensimmäisestä passista. Pas tehtiin siis lääketieteelliseen kiertoon. Tuoresiirto ei aikaanaan onnistunut.
Eli meillä siis asiasta hyviä kokemuksia!
Onnea teille uusintakierrokseen!
ja lääkkeelliseen tehtiin. Minulla PCOs ja ovista ei pysty tikuttamaan kun tikut vinkuu plussalla kokoajan (korkea LH). 1.IVF:n tuoresiirrosta tuli nega ja oma ns.kierto löi läpi jo pp7. Siksi koko kropan toiminta pysäytettiin procren depot piikillä ja perään estrogeenia progesteronia nousevin annoksin.
Minulla erittäin koca usko lääkkeelliseen koska sillon ei oman kropan kenkkuilu pääse häiritsemään hommia vaan tilanne on optimaalinen ja vakaa.
Käytin lisäksi B-vitamiinia jossa oli foolihappoa 600mg ja E-EPA valmisteita IVF ja PAs kiertojen aikana.
Tsemppiä kovasti siirtoon.
Piippuli
tosin molemmat on menneet kuudennella viikolla kesken joten sinänsä en pysty olemaan vakuuttavana esimerkkinä. Tänään uusi yritys.
T:Tiuhtiainen hormonihöyryissä
Hei! Ihanaa kuulla Piippuli, että sinullakin on jo poika. Voi kun aika kuluu nopeasti, muistan kun piinailtiin joskus yhdessä inssiä ja nyt sulla on jo poika. Mulla saldo edelleen nolla, mutta yritämme tosiaan seuraavaa passia lääkkeellisenä. Meillähän ei ole mitään vikaa löytynyt lapsettomuuteen, joten kaikkea on kokeiltava.
Kurjaa tiuhtiainen, että raskautesi päättyi keskenmenoon. Toivottavasti seuraava plussa on pysyvää laatua!
ja lääkkellisen puolesta mäkin liputan. Laitettiin kaks alkiota ja päästiin siirtoon asti hyvillä mielein. sitä ennen olis yritetty luonnollliseen, mutt ovis oli väärään aikaan eli viikonloppuna.
meillä plussa tuli 1.IVF:n 1.PAS:ista. siirto tehtiin kiertoon, jossa oli käytössä evorel-estrogenilaastarit ja lugesteron. luomusti en ovuloi, joten sitä ovista ei edes yritetty estää, tai tuottaa. estrogeenillä kasvateltiin limakalvo sopivaksi kohtuun.
PAS:issa jouduttiin sulattamaan meidän kaikki kolme huurunenää. yhdestä alkiosta tuhoutui 3 solua sulatuksessa, ja se hylättiin. lopulta siirrettiin kaksi puolikuntoista yrittäjää, eli molemmista siirretyistä alkioista oli sulattaessa tuhoutunut yksi solu, ja olivat siirrettäessä 3 ja 4 soluiset rääppänät. siirto oli pari tuntia sulatuksen jälkeen.
tiputtelu alkoi pp6, ja jatkui rv6+ asti, koko ajan odottelin keskenmenoa..
lääkkeet lopetin porrastettuna kokonaan rv10 tienoissa.
nyt sintti voi hyvin ja potkiskelee massussa =)
-ennis- ja sintti rv22+6
itselläni tänään menossa pp7, alkion siirto oli siis 18.10. Lääkkeinä minulla on Zumenon kolme kertaa päivässä, sekä Lugesteron 4 kpl päivässä, 2 aamulla ja 2 illalla.
Maanantaina eli pp12 sain luvan testata. Mieteinkin tässä että jotenkin tuntuu melko aikaiselta tuo testauspäivä.
Onko joillakin plussa näkynyt jo tuossa vaiheessa?
Kerttuli2 pp7
No mä mietinkin että oletko sä se sama Johanna ja niinhän olitkin.Muistan sut hyvin tuolta toiselta puolelta. No onpas harmi että ei vielä ole plussan plussaan tikkuun tärähtänyt :( (((halitus)))
Mut kuule häntä pystyyn.Mulla usko on ihan sairaan kova noihin läkkeellisiin PAsseihin joten tsänssit on sulla kyllä nyt paljon paremmat!
Laitahan kuulumisia miten kävi.En kauheasti käy tuolla naapuripalstalla,kun toi lapsettomuus on niin iso möykky edelleenkin tuolla jossain sielun syövereissä ja tulee vaan suruiden puolesta mu kun lukee noita tarinoita tuolla...varsinkin kun tietää mikä niiden kirjoittajien fiilis on.
T:piippuli
Joo, sama Johannahan minä.. Nyt on reseptit odottamassa lääkkeellistä passia varten, mutta vielä parisen viikkoa aikaa menkkoihin. Sitten aloitan progynova-pillerit ja luget sit myöhemmin. Kävin apteekista hakemassa myös foolihappoa ja sit etsin noita mainitsemiasi vitamiineja E-epa, mutta niitä ei ollut apteekissa, jossa kävin. Kaikkea pitää kokeilla.
Hei Johanna!
Meillä takana kaksi IVF:n tuoresiirtoa ja viisi PAS:ia.
Ekan IVF:n jälkeen kolme PAS:ia luonnolliseen kiertoon tehtynä. Ei edes kiinnittymisen yritystä. :o(
Tokan IVF:n jälkeen ensimmäinen yritys lääkkeellinen PAS, mutta valitettavasti nega. Lääkärin kannustamana ei taukoa lääkityksessä vaan uusi lääkkeellinen heti " putkeen" . Tästä viidennestä ja viimeisestä plussa. :o)
Klinikkaa vaihdoimme ekan IVF:n jälkeen, joten toisella klinikalla lääkärillä erilainen katsontatapa lapsettomuuteemme. Minulla endo ja lääkäri perusteli taitavasti miksi juuri lääkkeellinen PAS. Aikaisemmin aina tehty luonnolliseen kiertoon, sillä kuukautiskiertoni kellon säännöllinen ja ovulaatio oli helppo bongata aina. Siksi ihan ymmärrettävää tehdä PAS luonnolliseen kiertoon. Mutta toisen klinikan lääkäri " syytti" endoani ja totesi lääkkeellisen sopivan paremmin. Endo saatettiin hiljentää lääkkeellisessä ja limakalvo kasvatettiin keinotekoisesti.
Pitkä ja kivinen oli tiemme, mutta nyt jo yli puolessa välissä raskautta.
Minä liputan siis täydestä sydämestäni lääkkeellisen PAS:in puolesta!
Paljon peukkuja sinulle! Toivottavasti pian tärppää!
Nuru ja masu-asukki rv 22