Mies tahtoo viidennen
Meillä on neljä samaa sukupuolta olevaa lasta. Vanhimman ja nuorimman välinen ikäero on 5v. 5kk. Kuopus täyttää tällä viikolla kaksi vuotta ja alan olla "kuivilla" vauva-ajasta ja olen päässyt kuntoilun makuun ja kroppa alkaa tuntua omalta. On omaa aikaa jo jonkin verran ja nautin elämästä!
Mies on jo jonkin aikaa houkutellut, josko vielä haluaisin vauvan - jos nyt tulisi sitä toista sukupuolta! Viikonloppuna toi kaupungista seitsemän pitkää, punaista ruusua : merkiksi tulevasta perheemme pääluvusta, sekä muutaman pikkuruisen vaatekappaleen hellyttämään mieltäni.
Tuntuu vain tällä hetkellä, etten jaksaisi enää ryhtyä vauvarumbaan. Pienet vauvat ovat kyllä suloisia, mutta voimia on riitettävä näiden isompienkin lasten hoitamiseen ja huolehtimiseen. Aika lailla hän saa kyllä minua taivutella, jos rumbaan vielä ryhdyn! Olen pian kolmekymppinen, joten ikä ei ole vielä este.
Onko muilla miehiä, jotka haluaisivat vielä lisää lapsia ja itse ette? Kun tuntuu, että tämä yleensä menee toisinpäin. Ja että vielä neljän lapsen jälkeen joku mies haluaa lapsen/lapsia?
Rakastan kyllä miestäni suuresti - siitä tämä ei ole kiinni. Mutta kuinka harvinainen mies hän on tässä valtaisassa vauvakuumeessaan? :)
Kommentit (12)
1. ja 4:llä lapsella on ikäeroa tasan 5v. Viime kesänä kuopus täytti 2v ja mies toivoi vielä viidettä lasta. Mietin ihan samoja juttuja kuin sinä, jaksamista ja riittääkö aikaa ja huomiota isommille tarpeeksi.
Nyt meillä on 4kk vauva eli päätimme antaa viidennenkin tulla. Päätös oli aivan oikea. Työmäärän ei voi sanoa paljon lisääntyneen entisestään. Vauva tuo paljon iloa meidän elämään, sisarukset ovat hänestä todella innoissaan. Tämä viimeisin 3v ikäero on helpompi kuin edelliset puolitoistavuotta vauvojen välillä.
Suosittelen ;)
Heh - aloin laskeskella uudelleen tuota vanhimman ja nuorimman ikäeroa ja kyllä se vain olikin 6v. ja 5kk! :) Koskapa vanhin aloitti eskarin, kun kuopus syntyi. Meillä ikäerot lasten välillä ovat 1v. 2kk, 2v. 2kk ja tasan 3v.
Olemme molemmat monipäisistä sisarussarjoista, joten monilapsisuus lienee luonnollinen ajatusmalli. Itse vain koin lapsena (olin vanhimmasta päästä), ettei äidillä ollut tarpeeksi aikaa meille.
Vaikeaa.. Harmittaako sitten vanhempana, etten halunnut enempää lapsia?
Joskus mietin sitäkin, että onko olemassa ihmisiä, joilla on aina oltava se pieni vauva? Kun edellinen kasvaa isommaksi, tekee taas mieli saada se aivan pikkuinen? Itse olen kyllä ollut aina sellainen, että odotan vain, että se pini kasvaisi ja elämä olisi taas "helpompaa". Vasta neljännen kanssa osaisin jotensakin nauttia jo aivan siitä pikkuvauvavaiheesta. Ehkä siksikin, että toivuin niin pian synnytyksestä ja edellinenkin oli jo kolmevuotias.
Kiitos ajatuksistanne! Etenkin kolmosen kokemuksia oli mukava lukea, kun olit niin samassa tilanteessa vuosi sitten.
ja mies toivoo poikaa kalakaveriksi ja "nimen jatkajaksi"? Ja se siis syy miksi haluaa lisää lapsia.
Meille on tulossa kolmas poika syksyn aikana ja myönnän, että toivoin tämän kolmannen olevan tyttö. Samoin toivoi mieskin. Mutta emme tehneet tätä vauvaa vain toisen sukupuolen toivossa, joka tapauksessa hänet olisi meille toivotettu tervetulleekis vaikka olisimme tienneet etukäteen, että tähän perheeseen ei näytä tulevan kuin poikia =) Eli ihan yhtä rakastettu tulee olemaan kuin veljensä, olisi vain ollut mukava saada kokemusta siitä toisestakin sukupuolesta.
Neljättä lasta en kyllä enää tee vaikka tietäisin, että tulee tyttö. En vaan jaksa, koska meidän rahatilanne pakottaa molemmat vanhemmat töihin ja arki on meillä yhtä hulinaa.
Eli sinun asemassasi en tekisi lisää lapsia. Kyllähän se miehesi saa sitten joku päivä tyttärenpoikia kalakaverikseen.
Miehellä on "rinsessakuume". :) Pieni mekko roikkuu makuuhuoneemme verhotangossa - sen mies sinne ehdottomasti halusi! Roikkuu siellä tosin minun vauva-aikainen mekkonikin.. :)
Ap
Miehellä on "rinsessakuume". :) Pieni mekko roikkuu makuuhuoneemme verhotangossa - sen mies sinne ehdottomasti halusi! Roikkuu siellä tosin minun vauva-aikainen mekkonikin.. :)
Ap
Taitaa olla harvinaisempaa että miehellä on rinsessakuume, yleensä kun miehet tuntuvat vain toivovan niitä poikia =)
Rinsessan toivossa ei kai pelkästään kannata tehdä lasta, halu täytyy tulla siitä että haluaa LAPSEN. Tiesithän, että kun teillä on jo 4 poikaa niin todennäköisyyslaskennankin mukaan jo 5/5 lapsi on poika eikä tyttö =) Mutta pyydä miestä miettimään tarkkaan ja sisäistämään että todennäköisintä teidän perheessä on, että viides lapsi on poika ja miten hän siihen suhtautuu.
Ja kyllähän teillä joku päivä on sitten niitä pojan tyttäriä, eivät kaikki teidän neljän pojan lapset VOI olla poikia :)
Niin, olen minä miehelle sanonut, että sehän on susta itsestäsi kiinni se sukupuoli!Sun siitiöt sen päättää :) Ja että ei meille tyttöjä taida tullakaan. Tähän mies tuumasi, että jos viideskin on poika, niin sitten yritetään sitä seitsemän veljeksen suoraa! Huh-huh-heijaa!
Hikeä pukkasi jo ajatuksesta..! ;)
Ap
Kyllähän pojallekin voi mekon pukea, jos sellaisia on pakko ostaa roikkumaan ja painostamaan äitiä.
Aikaahan sinulla on vielä vuosikausia miettiä asiaa. Katsokaa pari vuotta miltä näyttää. Minä olen 32 ja kahden äiti. Ja meillä perheenlisäystä halutaan lisää, mutta silti ajattelen että onhan tässä kuitenkin aikaa. Mitä sitä turhia kiirehtimään tuollaista päätöstä. Nyt kannattaa tehdä niinkuin sinusta itsestäsi tuntuu. Nauti nyt omasta ajasta, ja sitten myöhemmin mahdollisesti jos haluat osaat nauttia taas vauvan kanssa olemisesta.
Toki huumoriin kätkeytynee miehen puolelta pieni toive vauvasta... Painostusta en sijaan tunne kokevani.
Mutta toisaalta : ihminen, jolla on jo neljä lasta samaa sukupuolta, varmasti toisinaan pähkäilee, millaisen tytön/pojan me voisimme saada? Vaikkei tätä ajatusta vielä yhdestä vauvasta koskaan toteuttasikaan.
Niinhän sitä sanotaan, ettei ihminen kadu niitä tekoja, jotka hän on tehnyt, vaan niitä, jotka hän on jättänyt tekemättä. Toisaalta lasta, jota ei ole, ei osaa kaivatakaan. :)
Ap
mun kuumettani kyllä hillitsee se, että todennäköisesti se viideskin olisi siamaa sorttia. Siis kaikella ystävyydellä ja kunnioituksella, ettei kukaan vaan närkästy ; )
Kyllä tuollaiset miehet ovat kuumaa kamaa parinvalintamarkkinoilla! :-)
Naiset jättävät useimmiten tekemättä 1-2 lasta enemmän, koska mies ei tahdo. Minusta on ihan "luvallista" ja luonnollista toivoa myös toista sukupuolta neljän lapsen jälkeen.
Meillä on tällä hetkellä 3 lasta: 6-vuotias, 3-vuotias ja 1-vuotias. Miehen mielestä tämä on edelleenkin "pieni" perhe ja haluaisi ehdottomasti vielä 1-2 lasta lisää. Minä olisin ollut tyytyväinen jo kahteen lapseen, mutta suostuin tuohon kolmanteen.
Nyt olen ajatellut, että lapsilukumme on täynnä, mutta välillä tuntuu pahalta miehen kannalta, joka niin kovasti toivoisi lapsia vielä lisää.