Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä keuhkoissani on?

Vierailija
19.08.2008 |

Olen kautta aikain ollut herkkä sairastamaan pitkittyneitä yskiä jne. Lapsena minulla oli lievää astmaa. Viime kuukausien aikana olen tuntenut useammin uupuvani herkästi sekä tarvetta haukkoa happea kuin kala kuivalla maalla. Sain lääkäristä pef-mittarin ja tulokset sillä ovat noin 75% suositellusta. Mutta se mikä ihmetyttä on, että avaavan lääkkeen ottokaan ei kohenna tulosta kuin max.20 yksikköä. En ole vielä mennyt uusintakäynnille lääkärille, joten en hänen kommenttiaan tiedä. Ovatko keuhkoni vain niin heikot luonnostaan, vai niin tukkeutuneet vai mikä minua vaivaa. Olen huolissani. Onko kohtalontovereita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla sama ongelma, joka johtuu huonosta aerobisesta kunnosta. Syke myös tosi korkea.

Vierailija
2/5 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on myös aina ollut tuo hengästynyt tunne, usein kun puhunkin niin hengästyn, ja syke on myös korkea. On hieman infektioastmaa, eli jos tulee flunssa tms, niin tosi helposti sitten tulee keuhkoihinkin tulehdus (keuhkoputkentulehdus tai keuhkokuume). Keuhkoista ei ole löydetty muuta vikaa. Itselläni auttaa liikunta, eli kun aloin juoksemaan, niin tuo ongelmakin lieveni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin harrastanut aktiivista tanssimista (hengästymistä tapahtuu siinäkin) parisen vuotta, joten kunto ei voi olla ihan rapa. Ehkä todellakin hölkän aloittaminen avartaisi noita hengitysteitä.

Vierailija
4/5 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhaloitavan lääkkeen ottaminen oikeaoppisesti on aika hankalaa. Kannattaa kiinnittää huomiota tekniikkaasi ja tarvittaessa pyytää lääkäriltä/sairaanhoitajalta lisäopastusta. Mikä lääke sinulla muuten on avaavana?

Vierailija
5/5 |
19.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tekniikassakin jotain vikaa, mutta pahaa pelkään, että keuhkoni vain ovat niin onnettoman pienet. Tosin olen niillä 35 vuotta selvinnyt ja urheiluakin harrastanut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi