Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alisuoritutuminen ja vastuunottaminen työelmässä. Ahdistaa, kun on toisaalta määrätietoinen mutta häpeää itseään. Mitä jos vain nolaan itseni kehitysideoillani?

Vierailija
12.06.2022 |

Olen aika tunnollinen ja työssä ahkera. Saan usein sitten vastuutöitä, lisähommia, bonuksia. Ne tulevat vähän vahingossa itselleni enkä kehtaa kieltäytyä. Samalla minulla on kyllä oikeasti mielipiteitä, joista haastattelen ja kyselen mitä voisi tehdä paremmin.
Myöhemmin nousee kova häpeä siitä, että miksi edes yritän. Ei minusta kuitenkaan ole mihinkään ja varmaan kaikki pitävät minua vain tyhmänä. Kaikki "virheet" hävettää ja samalla tsemppaan itseäni jatkuvasti.

Tämä ei ole lähtenyt kokonaan edes siedätyshoidolla. Eli olen mennyt vain läpi haasteiden ja nolannut satoja kertoja. Se tietynlainen tunne pysyy, että olen oikeasti kyvytön enkä kehtaa puhua niistä asioista joissa olen onnistunut koska koen sen antavan väärän kuvan itsestäni. Peittelen menneisyyttäni hyvässä ja pahassa.

Miten tällaisesta häpeästä ja itsensä lyttäämisestä eroon?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideoiita on kaikilla mutta mitkä ovat niitä toteuttamiskelpoisempia.

Vierailija
2/3 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ideoiita on kaikilla mutta mitkä ovat niitä toteuttamiskelpoisempia.

Esiim mitä halutaan ja mitä sillä saavutetaan ja miten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni tällä hetkellä ihan kuvottaa ja ahdistaa kun jouduin laittamaan erään kehitykseen liittyvän viestin esimiehelleni, jonka oli pyytänyt ja luottaa, että osaan oikein tehdä. Nyt vain mietin, että miksi piti siihen ryhtyä. Olisi pitänyt vain olla hiljaa ja pitää mölyt mahassa. On vain sellainen fiilis, että varmaan aivan paskaa koko juttu enkä tiedä oikeasti mistään mitään. Samalla tiedän, että ollaan hyvällä asialla liikenteessä, joten ei ole vakavaa tämä oli lopputulos mikä tahansa. -ap