Parvekekasvatus 2022
Joko teillä on taimet mullassa? Mitä kasvatatte parvekkeillanne?
Minä olen laittanut kurkkua, tomaattia, paprikaa, mansikkaa salaattia ja yrttejä, sekä kesäkukkia. Asutaan kerrostalossa.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo mahtuvat parvekkeelle?
Ei sinne sitten muuta mahdukaan.
Luulin otsikon perusteella, että kyse oli lapsen kasvatuksesta. 😲 Onneksi ei.
Parvekekasvatus on yleistynyt huimasti.
Kasvatan myskikurpitsaa parvekkeella. Viime vuonna sain yhden pienehkön kurpitsan, nyt olen muuttanut ja on lasitettu parveke, joten kurpitsa ehtii paremmin kypsyä.
Lisäksi kasvamassa on perunoita, retiisejä ja yrttejä.
Millaiset kasvuastiat ap.sulla on millekin?
Vierailija kirjoitti:
Aika kaukaa haettu.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa! Kasvatan chiliä ja nyt pitäisi siirtää isompiin astioihin. Käykö ämpärit vai pitääkö olla saviruukku? Ja ei kai isoa ruukkua voi laittaa täyteen multaa? Pitääkö pohjalla olla soraa??
Jos ämpäri on umpinainen, homehtuvatko juuret?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minuakin kiinnostaa! Kasvatan chiliä ja nyt pitäisi siirtää isompiin astioihin. Käykö ämpärit vai pitääkö olla saviruukku? Ja ei kai isoa ruukkua voi laittaa täyteen multaa? Pitääkö pohjalla olla soraa??
En ole aloittaja, mutta olen kasvattanut vihanneksia ihan umpinaisissa ämpäreissä. Toki silloin saa olla tarkkana kastelun kanssa, mutta hyvin on onnistunut, vaikken ole laittanut soraakaan pohjalle. Chiliä en tosin ole kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Kannabisviljelyvinkit minulla tuli ekana mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpommin onnistuu kastelu kun teet reiät ämpäriin. Chili pitää ilmavasta mullasta, joten lecasoraa joukkoon jos sattuu löytymään.
Miten nuo mahtuvat parvekkeelle?