Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kyykkään nuoresta asti, pääsenkö vanhanakin kyykkyyn

Vierailija
11.06.2022 |

Olen hoitoalalla, ja pahaa tekee kun työkaverit vaikka pukevat asukkaalle, joka istuu wc:ssä, he pukevat selät pyöreänä huohottaen asukkaalle housua, tukisukkaa, kenkää. Selkä koko ajan pyöreänä ja jos vaikka kynä tippuu lattialle, ei meinaa saada sitä kynää sieltä lattialta ylös, kun polvet ei vaan koukistu.

Itse puuhailen melkein kaiken kyykyssä. Jos kyykkään ikäni jatkuvasti ja teen kotona kotijumppaa kyykkyjen muodossa, pääsenkö vanhana vielä kyykkyyn. Olen kolmikymppinen.

Vai kun vanhettuu, tuleeko automaattisesti niin kankeaksi (vaikka olisi todella hyvä urheilutausta vaikka nuorena), että kyykkyyn meno ei yksinkertaisesti vaan tunnu hyvältä esimerkiksi 50-vuotiaasta ylöspäin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti pääset, jos ei tule mitään sairautta mikä estää. Lihasvoima ja joustavuus säilyy kyllä kun sitä tekee säännöllisesti.

Vierailija
2/7 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai polvinivelistä, geeneistä, nostaako miten, onko vammaa polvessa/jalassa ja tuleeko kulumaa. Liika polviriuhtominen voi osalla olla huonompi, kuin kohtuullinen tai vähempi. Kaikki on yksilöllistä. Vaikka yleensä kohtuullinen liikunta voikin auttaa jalkoja ja niveliä. Vitamiinit ja mineraalit hyvä jossain määrin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nuorena ollut aikoja, etten päässyt kyykkyyn, liikuin kyllä silloin paljon. Nyt pääsen kyykkyyn, mutten ylös enää niinkään, joten välttelen.

Yksilöllistä kai se on.

Vierailija
4/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonka nuorena kyykkii, sen vanhana kyykkii.

Tapasi muori vainaa sanoa.

Vierailija
5/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvat kuluu kyykkimällä.

Vierailija
6/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykkyyn pääsee vanhanakin vaikka ei olisi mitään urheilu taustaa jos on yliliikkuvat nivelet eikä pahoja kulumia.

Esim. oma äitini 65+ pääsee syväkyykkyyn. On harrastanut hyötyliikuntaa ja satunnaista jumppaa.

Vierailija
7/7 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on nuorena ollut aikoja, etten päässyt kyykkyyn, liikuin kyllä silloin paljon. Nyt pääsen kyykkyyn, mutten ylös enää niinkään, joten välttelen.

Yksilöllistä kai se on.

Siksi ei pysty moneen asiaan koska niitä välttelee,eikä harjoituta itseään .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi