Minun nepsylastani ei komenna kukaan vieras ihminen! Ihmiset ovat niin törkeitä!
Lapsella voi olla kaupassa joskus tylsää ja hän alkoi vähän vain vilkkailla kun osui vahingossa toisen asiakkaan kärryihin. Tämä mies HUUSI lapselle, että mene mukula pois siitä riehumasta ja kaikkea. Lapselle tuli todellakin paha mieli!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen alkaa tuntemattomalle lapselle riehumaan, nepsy tai ei, niin aikuisen kasvattaminen on jätetty väliin aikoinaan.
Jos joku lapsi juoksee päin, niin hymyillen totean jotain Hupsis, varohan ettet törmäile enää. Aikuiset jotka tömäilevät päin kärryillään ovat niitä menettyjä tapauksia.
Mutta kannattaa lapselle kertoa, että jotkut aikuiset ovat päästään pipejä, ja saattavat antaa selkään tuntemattomalle lapselle, kuten tuo eräs vastaaja uhkaili, niin ei seuraavalla kerralla tule vielä pahempaa mieltä lapselle.
T: nepsyn äiti
Sinut ja lapsesi on kasvatettu piloille. Kummatkin jotain nepsy-maailmannapoja.
Lapsia kasvattaa koko kylä. Tulee parempi lopputulos.
Nepsylapsi oli työntämässä vuoden ikäistä pikkulasta liukumäestä alas, nyt pahimman koronaepodemian aikaan nepsylapsi lääppi kaupassa kaikkea mihin osui, mukaan lukien ostoskärryjäni. Lapselle en rupea riehumaan, mutta saatan sanoa tiukasti lapselle tai vanhemmalle. Kummallakaan kerralla lapsi eikä vanhempi reagoinut mitenkään lapsen per seilyyn tai huomautukseen. Lienee siis jokapäiväistä kauraa erikoislapsen vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Nepsylapsi oli työntämässä vuoden ikäistä pikkulasta liukumäestä alas, nyt pahimman koronaepodemian aikaan nepsylapsi lääppi kaupassa kaikkea mihin osui, mukaan lukien ostoskärryjäni. Lapselle en rupea riehumaan, mutta saatan sanoa tiukasti lapselle tai vanhemmalle. Kummallakaan kerralla lapsi eikä vanhempi reagoinut mitenkään lapsen per seilyyn tai huomautukseen. Lienee siis jokapäiväistä kauraa erikoislapsen vanhemmille.
Tuolloin heitteillejätttö nepsylapsen vanhemmalta. Ja myös yksivuotiaan vanhemmalta, jos ei ollut yksivuotiaan vieressä. Nepsylasta pitää valvoa koko ajan käsivarren mitan päässä.
Tylsä provo ja tylsästi kirjoitettu. Tosin onhan näitä vanhempia oikeasti, jotka ovat sitä mieltä että heidän lasten perseilyyn ei saa puuttua kukaan. Valitettavasti ei myöskään vanhempi itse. Noh, sitä niittää mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin itse ainakin raiveleista kiinni ja antaisin selkään, jos joku huonosti kasvatettu kakara juoksisi päin ostoskärryjäni.
Oh we got a badass over here
Hauska provoaihe. Itselle tuli mieleen, että aikanaan vedin pulkassa vuoden ikäistä esikoista ja joku 10v poika tuli potkimaan lunta hänen päälleen! No sain tietenkin äitiraivohepulin sille lumipelleilijälle ja hänen isänsä tuli paikalle kertoakseen, että poika on autisti ja se siitä. Minua ihmetytti aika paljon tuollainen itse törkykäytöksen sivuuttaminen. Ei kai autismiin muutenkaan tuollainen käytös kuulu? Taisi keksiä koko jutun...
Oli tietysti väärin että se mies huusi lapsellesi, mutta kyllä muilla ihmisillä on oikeus komentaa lastasi normaalilla äänellä jos et itse sitä tee ja hän aiheuttaa häiriötä.
Ei nepsyoireet oikeuta huonoa käytöstä vaan samat säännöt koskevat kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Hauska provoaihe. Itselle tuli mieleen, että aikanaan vedin pulkassa vuoden ikäistä esikoista ja joku 10v poika tuli potkimaan lunta hänen päälleen! No sain tietenkin äitiraivohepulin sille lumipelleilijälle ja hänen isänsä tuli paikalle kertoakseen, että poika on autisti ja se siitä. Minua ihmetytti aika paljon tuollainen itse törkykäytöksen sivuuttaminen. Ei kai autismiin muutenkaan tuollainen käytös kuulu? Taisi keksiä koko jutun...
Oletpa tietämätön.
Mä oon nepsy aikuinen. Mäki vähän huidon menemään kaupassa, älä tuu sanomaan siitä mitään. Jonossa ainakin on tylsää.
Kai se ap saa nepsyyn kuntoutusta ja ohjeet miten käsitellä nepsy lasta?
Suomeen näyttää syntyvän koko ajan enemmän jotain nepsyjä ja muita käytöstapojen ulottumattomiin asettuvia. Korona-ajan vauvojen ja taaperoiden vanhemmilla varsinkin on usein jotenkin harhainen käsitys, että ovat VIP koko maailman silmissä. Kaverini kertoi, että heidän taloyhtiössä (iso kerrostalo) joku mamma oli vaatinut kaikki osakasremontit ja yhtiöremontit keskeytettäväksi päivittäin siksi aikaa, kun hänen lapsi halusi nukkua päiväunia tai muuten näytti pelästyvän korjauksesta lähteviä ääniä. Just.
"Lapseni käyttäytyy huonosti julkisella paikalla, joten suutun siitä huomauttajalle". Katso peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluu autististen lasten vanhempien käytökseen tuo ettei saa kieltää mitään lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin itse ainakin raiveleista kiinni ja antaisin selkään, jos joku huonosti kasvatettu kakara juoksisi päin ostoskärryjäni.
Miksi ihmeessä?! Enemmän sitä törmääjää sattuu kuin niitä kärryjä. Mä oon vaan jatkanut rauhassa matkaani ja jättänyt kersan parkumaan siihen käytävälle. Aika paljon kasvattajan taidoista kertoo se, kuinka kauan ko. kullannupun vanhemmalta menee aikaa ehtiä paikalle
Moni suomalainen on lapsivihamielinen. Ehkä omat lapsuuden traumat saavat monet näkemään punaista jos lapsi näkyy ja kuuluu. On huonoa käytöstä riehua etenkin tuntemattomalle lapselle.
Nepsy tai Pepsy, ihan sama. Ei kiinnosta alkaa selvitellä kenenkään diagnooseja. Huonoa käytöstä en katsele.
Onko sun nepsylapsella myös ADHD? Nimittäin itse ainakin itse lapsena käyttäydyin kaupassa ihan muita kunnioittavasti. Tosin mulla ei oo ADHD-diagnoosi. Ainoastaan aspergerdiagnoosi, joka linkittyy nykyään autisminkirjon sateenvarjodiagnoosin alle.
T: 8-vuotiaana aspergerdiagnoosin saanut M28
Se on sun tehtävä komentaa lasta niin ettei se alunperinkään ala hillumaan ympäriinsä. Miten vaikeaa tämä on ymmärtää?