mitä mieltä olet muija-sanasta?
Minusta se on halventava enkä käytä sitä. Mutta olen varmaan vähemmistössä tämän mielipiteen suhteen kun ottaa huomioon miten paljon sitä käytetään.
Kommentit (19)
Muija on ihan ok. Ämmä ja harppu ei niin kivoja.
Mikähän sana ei ole mistä ei jotkut muijat ota nokkiinsa?
Mies veti taas peppureikään. Oksettaa.
Yleensä tuolla on vähätelty talon emäntää entisaikaan.
Muija-sanan käyttö, tuo varma weeteen merkki!
Yläkoulu- ja lukioikäiset käyttää sitä paljon. Ainakaan minä en tunne korkeakoulutettuja aikuisia, jotka sitä käyttäisivät, paitsi ehkä juopuneena.
Suomen kieleen on jostakin kumman syystä keksitty hirveän paljon naisia ja heitä kohtaan halventavia tai esineellistäviä sanoja.
Kauniit ja sivistyneet sanat ja ilmaisut ovat kärsineet suuren inflaation.
Ja en pidä kyseisestä muijailmaisusta. Kuuluu ja menee samaan kategoriaan kuin ämmä, akka yms. Kaikki asiat ja kaiken voi sanoa aina paljon kivemmin ja sivistyneemminkin.
Ihan normaalia kutsua nuoria naisia sillä nimellä. Ämmät on sitten näitä vanhempia naisia.
Itse olen pitänyt sitä aina normaalina ja täysin ok sanana.
Yllätyin kun jokunen vuosi sitten minulle selvisi, että monet pitävät sitä halventavana.
Oma miehenikään ei tykkää käyttää sitä.
Lähinnä teinit ja teinin tasolle jääneet käyttää sanaa muija
Ihan ok synonyymi naiselle. Ämmä on taas negatiivinen versio
Etelä-Pohjanmaalla nainen on muija 🤗
Vierailija kirjoitti:
Mies veti taas peppureikään. Oksettaa.
Miksi nyt noin oksettaa? A naaliseksihan on kivaa.
M34
En koe halventavana. Mä en oo muijatyylinen ihmine mut sellaset perusmuijat nii ok nimitys.
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Pohjanmaalla nainen on muija 🤗
Mies on jätkä tai äijä 👍
Vahva elämämkoulu takana muija-sanan käyttäjällä
Ei haittaa jos joku kutsuu mua muijaksi. Riippuu sitten vähän seurasta sitten, ketä voi kutsua muijaksi. Jotkut "pikkusieluiset" voi pahoittaa mielensä.
Minusta muija on täysin normaali, neutraali ja kiva. En koe yhtään pahana.