Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi reagoi voimakkaasti kaikkiin ääniin

Vierailija
11.06.2022 |

Ei siis pelkää, mutta pienikin ääni saa reagoimaan voimakkaasti, meneillään oleva tekeminen loppuu ja miettii vain mikä ääni se oli, unohtaa kaiken muun.

Mistä tällainen voi johtua? Haittaa vähän kaikkea muuta olemista jo.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misofonia - SSSS

googleta.

Vierailija
2/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisti

Ei sillä kyllä mitään sellaisia oireita ole, on vuorovaikutuksessa ihan normaali. Ap

Vierailija
4/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aistiherkkä.

Vierailija
5/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni, joka säpsyi äänistä vauvana, paljastui erityisen musikaaliseksi.

Vierailija
6/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittymisvaikeus ja aistiherkkyys meillä. Ekaluokalla se kuuli kaikki äänet ja luokassa keskittyi ihmettelemään putkistoääniä,liikennettä yms tehtävien sijaan.

Vierailija
7/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni, joka säpsyi äänistä vauvana, paljastui erityisen musikaaliseksi.

Oliko sinun?

Vierailija
8/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autisti

Ei sillä kyllä mitään sellaisia oireita ole, on vuorovaikutuksessa ihan normaali. Ap

Voi olla myös asperger. Piirteitä pitää tietysti löytyä, mutta niiden voimakkuus ja elämää haittaavuus voi vaihdella paljonkin ihmisestä ihmiseen ja piirteestä piirteeseen. Spektri kuten sanotaan, mutta ei lievästä vakavaan, vaan spektri sen suhteen kuinka paljon piirteet kenelläkin ilmenevät. Niin minullakin on voimakkaita asperger-piirteitä ja toivon pääseväni tutkimuksiin, vaikka ikää on jo kolmenkymmenen. Eikä kukaan ole mitään hirmuisen kummoista huomannut ulospäin edes lapsena. Olin kyllä sylillinen, haastava lapsi, mutta ei mitään niin silmiinpistävää että olisi voitu arvata miten ongelmallisena koen elämisen tähän ikään mennessä. Koen että itsellä sosiaalisen vuorovaikutuksen haasteet alkoivat tuottaa päänvaivaa vasta teini-iän kolkutelkessa ja sosiaalisen kanssakäymisen ja odotusten mutkistuessa. Joillain on tässä asiassa enemmän haastetta. Mulla on enemmän vaikkapa aistiasioiden, kuormittuvuuden ja toiminnanohjauksen kanssa kuin sosiaalisessa puolessa, vaikka vähän hoopo olenkin ja naamioin yllättävän paljon.

Vierailija
9/9 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kommentteja #6 ja #8.

Mulla on keskittymiskyvyn häiriö ja aistiherkkyys (kuulo). Jotenkin jo penskana tiesin, että olen erilainen kuin muut. Ei sitä kylläkään ole diagnosoitu; mitähän hyötyä siitäkin olisi, enää tässä iässä?

Täältä löysin linkin asperger-testiin, tein sen ja mitäs sieltä paljastuikaan? - Piirteitä on.

Joskus ärsyttää, kun en oikein osaa lukea toisia ihmisiä. Joitain ihmisiä, heidän mielialojaan, taas luen "kuin avointa kirjaa". En osaa sen paremmin sitä sanoa.

- m56

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän