Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa huono kunto, pyöräilykin on liian rankkaa

Vierailija
10.06.2022 |

Olen fyysisessä työssä, talvisin hiihdän mummovauhdin lenkkiä, koska en pysty suurempaan ja keskityn lihaskuntoon. Muun ajan lenkkeillen kävellen, patikoiden kansallispuistoissa, käyn kerran viikossa kävelemässä todella hidasta rappustreeniä kaupungin hyppyrimäellä ja kotijumppaan kyykyillä ja punneruksilla. Yritän olla aktiivinen.

Silti tuntuu, että kunto on aina totaalihuono. Nyt aloitin pari viikkoa sitten pyöräilykauden ja läheiselle rannalle on vajaa 2 km. Hyvä, että jaksan sinne pyöräillä. Mäki on maastoinen, mutta kyllä muut pyöräilijät senkun polkaisevat loivat ja jyrkät mäet tuosta noin, kun itse loivassa mäessä meinaan alkaa taluttaa ja puuskuttaa ja hapottaa. Sykemittari huutaa 170-180.

Juokseminen on aivan sieltä ja syvältä, vaikka menisin 4km vauhtia (hitaammin kuin kävely) sykkeet hakkaa taas 170-180. Ei iloa.

Vaikka olen alipainoinen, voiko vaan jotenkin olla niin huono kunto jotenkin luonnostaan. Oon ollut lapsesta asti koululiikunnassa ja muutenkin arjessa se hitain ja väsynein.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anemia. Rautavaraston puutostila.Itse piristyin kun aloin käytämän Sana sol rauta ym. poretapletia ,kerran päivässä join sitä juon lasilisen.Turvotus ja painon nousu loppu siihen kuin seinään. Mieli virkeänä ja jaksan liikkua paljon taas.Tosin en syö lihaa,en kanaa.

Vierailija
2/2 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

@1 on totta, että mulla on rauta-arvot matalat ja esim ferritiinit on ollut 13. Lapsena muistan myös, että terveydenhoitajalla mulla oli n. 100-110 hemoglobiinit, silloin ei puhuttu ferritiineistä.

Rautaa oon syönyt vuoden verran, on noussut vähän arvot, hyvin vähän .

Mut jotenki en kuitenkaan ihan rauta-arvojen piikkiinkään tätä laittaisi, monet aneemisetkin ihmiset voi olla jotain urheilijoita 🤔

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yhdeksän