Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te keillä on adoptoituja sisaruksia, miten muut ihmiset suhtautuu heihin?

Vierailija
10.06.2022 |

Minulla on pikkusisko, joka on adoptoitu. Hän on ollut 4v. meille muuttaessaan. Joskus, jos puhun hänestä siskonani, niin jotkut sanovat, että "eihän se ole sun sisko", mikä on ainakin minun mielestäni melko ajattelematonta. Eikö voisi kunnioittaa sitä nimitystä, mitä ihmiset itse käyttää? Siskoa on aina pidetty perheessä ihan samanlaisena lapsena kuin kaikkia muitakin, vaikka totta kai kaikki tietää biologisuusasiat. Useimmat ihmiset tietty suhtautuu ihan normaalisti, eikä kommentoi mitään sellaista.

Toki saa vastata myös ne, ketkä on itse adoptoituja. Siis siltä kannalta, että miten ihmiset suhtautuu. Suhtaudutaanko teihin tasavertaisina sisaruksiinne, biologisiin lapsiin, nähden?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole sun sisko. Lintsasitko biologian tunneilta?

On muutakin sukulaisuutta kuin biologista. Lintsasitko todellisuudesta?

Vierailija
2/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää suhtautua samanarvoisesti, ja muilla ihmisillä ei pitäisi olla mitään sanomista siihen. Jos joku noin kommentoi, niin käytöstavat on todella hukassa, siitä saa ja pitää sanoa takaisin. Ihme juntteja sitä vapaana kulkeekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksoisveli, joka annettiin adoptioon laitokselta. Kukaan muu kuin vanhemmat ja minä ei ole tiennyt asiasta ja vanhemmat ovat nyt jo kuolleet. Minäkin sain tietää vahingossa.

Vierailija
4/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen pelle sinä olet?

Vierailija
5/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keillä? Eihän se ole edes sana.

Ei varmaan sinun maailmassasi.

Mutta muualla se kyllä on ihan sana. Se on yksi kuka-pronominin taivutusmuodoista.

Vierailija
6/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut alkuni luovutettuilla sukusoluilla. Pitääkö minun siis alkaa sanoa tätä nyt jo kuollutta minulle ventovierasta luovuttajaa isäksi, vaikka oikea isäni on ollut elämässäni raskausajasta alkaen?

Vierailija
7/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta. Sehän tarkoittaa, etteivät muut pidä siskoa sun vanhempien lapsena. Adoptiolapsi on lapsi siinä missä muutkin lapset.

Vierailija
8/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on vielä ahdasmielisiä ihmisiä ja heille on täysmahdottomuus ajatella oman ydinperhemallinsa ulkopuolelle.

Vierailija
9/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti on vielä ahdasmielisiä ihmisiä ja heille on täysmahdottomuus ajatella oman ydinperhemallinsa ulkopuolelle.

Adoptiolapsi on kyllä ihan normaalisti ydinperhemallin lapsi.

Vierailija
10/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei sitä laitettu oikean perheen luo?

Vierailija
11/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologisuuden perään itkijät tuppaa unohtamaan että adoptio tarkoittaa omaksi lapseksi ottamista.

Joku Salkkarit on kai vääristynyt ihmisten ajatusta adoptiosta, kun siinä 15-20v adoptoidut nuoret alkaa heti biologisen vanhemman löytämisen jälkeen kutsua biologista vanhempaa äidiksi tai isäksi ja alkaa puhua adoptiovanhemmasta kasvattiäitinä. Tosielämässä se ei useinkaan mene niin ruusuisesti.

Vierailija
12/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariutuukohan ja meneeköhän nämä biologiseen sukulaisuuteen vannovat naimisiinkin vain omien sukulaistensa kanssa? Kun eihän sitä muuten voi olla sukua... meidän suku, meidän geenit!!!11

Vierailija
13/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten pitäisi sanoa? Ei adoptio voi koskaan olla sama kuin biologia. Ihmiset vaan haluaa varmaan korjata mikä on oikein.

Vierailija
14/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on outoa, että joissain maissa adoptiosisarukset saa mennä naimisiin keskenään.

Vierailija
15/15 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse adoptoitu tai sellaisen sisarus, mutta suvun ja ystävien piirissä on useampia adoptoituja, jotka ovat adoptioperheilleen ihan oikeita ja omia lapsia/sisaruksia. Yksi näistä adoptiolapsista on - tai oli - äidinäitini. Koko sen ajan mitä olen ollut olemassa, on yhteyttä pidetty tasapuolisesti niin adoptioperheen sukuun kuin tiedossa oleviin bioperheen sukulaisiin, enkä suoraan sanottuna aina edes muista, kuka sukulaistäti olikaan kumpaakin sorttia. Nyttemmin kun moni adoptiolapsi on tummemman värinen, ei sukulaisuuden muoto ihan samalla tavalla varmaankaan pääse unohtumaan, mutta sama pointti pätee varmasti edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi