Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävän menetys vaivaa

Vierailija
09.06.2022 |

Muutama vuosi sitten ystäväni käytös jotenkin muuttui, ainakin koin niin. Hänestä tuli ehkä vähän pahantuulisempi, perui tapaamisia ehkä vähän tökeröstikin välillä, vastaili viesteihinkin vähän miten sattuu ja innottoman oloisesti. Vikan kerran kun nähtiin kahvilla hän jopa vähän taisi piikitellä minua ohimennen.

Sen jälkeen päätin että jos hän ei enää ota yhteyttä, en ota minäkään. Ja ei hän sitten ottanut.

Mutta vuosienkin jälkeen kaipaan tätä entistä ystävää sellaisena kuin hän oli ennen, ja mietin mitä hänelle kuuluu. Kaikista eniten mietin sitä etten ymmärrä yhtään miksi hänen käytös yhtäkkiä muuttui. Olen veivannut päässäni tätä asiaa jo monta kertaa miettien mitä olisin voinut tehdä toisin. Mitä jos hän oli vaikka masentunut? Mutta sitten ajattelen että ehkä hän ei vaan pitänyt minusta enää. Mutta jos niin, miksi? Sen tiedän ettei ollut suutahtanut minuun, tai ei ainakaan myöntänyt olevansa. Sitäkin mietin että ehkä hän vaan päätti "vaihtaa" kaveria. Oli samoihin aikoihin lähentynyt yhden toisen kaverin kanssa. Mutta miksi silloin vanhan ystävyyden vaan kuolettaisi.

Miten olette käsitelleet tällaiset tilanteet? Se kun ei ymmärrä mitä kivalle kaveruudelle tapahtui jää pyörimään mieleen. Ei jatkuvasti, mutta tietyissä tilanteissa. Tunnetteko te ihmisiä jotka ovat muuttaneet käytöstään noin, tiedättekö miksi?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko voit kysyä asiaa häneltä ja mitä kuuluu. Mutta voisihan joku mennä uudelleen solmuun, jos asioista ei ole tapana puhua teillä tai hän ei uskalla suoraan sanoa. Tai sitten pitää todeta että joku meni pieleen tai kemia sakkasi. 

Vierailija
2/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi vaan unohtaa, hän vaan jotenkin väsyi seuraasi. Minäkin väsyin erääseen, tuntui vaan että hän vaati ja vaati eikä antanut minulle rauhaa. Vähän väliä olisi pitänyt olla jotain iltoja istumassa enkä vaan jaksanut, hän ei tuntunut käsittävän joten kuoletin sitten koko jutun. Ajoittain hän edelleen yrittää palata samoihin yhteyksiin, mutta en vaan jaksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla.Älä sylistä ystäväsi älä itseäsi. Jatka matkaa. Ystäviä tulee ja menee,jotkut jäävät siihen.Hanki elämä,unohdat silloin koko asian.

Vierailija
4/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uusi ystävä, joka jaksaa kuunnella sairasta länkytystäsi.

Vierailija
5/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt samoin. Olen myös vastaavalla tavalla etääntynyt ystävästä, jonka kanssa ei enää innostanut olla. Itsellä oli myös masennus mukana asiassa. Jotenkin vanhemmiten olen alkanut pitää ikuista ystävyyttä asiana, johon ei pidä pyrkiä. Se joko tapahtuu tai jää tapahtumatta. Aina ystävyyden katkeamiseen ei liity sen kummempaa draamaa.

Vierailija
6/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri tämän ystävyyden päättyminen on jäänyt vaivaamaan, koska oli pisimpään tuntemiani ihmisiä. Ihan lapsesta saakka. Olin varmaan jotenkin kiintynyt häneen kun tämä vielkin vaivaa. Hän ei minuun, enkä aio olla yhteyksissä enää tietenkään. -Ap

Vierailija
7/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt samoin. Olen myös vastaavalla tavalla etääntynyt ystävästä, jonka kanssa ei enää innostanut olla. Itsellä oli myös masennus mukana asiassa. Jotenkin vanhemmiten olen alkanut pitää ikuista ystävyyttä asiana, johon ei pidä pyrkiä. Se joko tapahtuu tai jää tapahtumatta. Aina ystävyyden katkeamiseen ei liity sen kummempaa draamaa.

Mitkä on ne tarkat syyt miksi ei enää innostanut kaveruus juuri tämän ihmisen kanssa?

Vierailija
8/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt samalla tavalla parin ystävän kanssa. Aloin myös miettimään, että eivät ne mitään oikeita ystäviä lopulta edes olleet, kun hylkäsivät minut ja hankkivat uudet kaverit. Toisaalta kai meistä tuli vaan niin erilaiset, kun kasvoimme, ei enää ollut samalla tavalla yhteistä, mitä aikaisemmin, mikä tuntui oudolta. En enää kaipaa heitä, oikeastaan miettinyt että parempi olisi jos en heitä olisi ikinä tavannutkaan.

Vierailija
9/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin ja tuota on vaikea sanoa, että mitä kaveruudelle tapahtui, jostain syystä toisia ei vaan enää kiinnostanut. Silloin ei enää itsekään kehtaa alkaa kyselemään perään, että mikä se syy on, kun luultavasti toinen ei vaan halua enää olla tekemisissä. Jäähän siitä vähän semmonen katkeruus

Vierailija
10/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kiinnosta tarkat syyt siksi että tuomitsisin ne, vaan haluaisin vaan tietää miksi joku kaveri alkaa tympiä.

Vierailija
11/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua kiinnosta tarkat syyt siksi että tuomitsisin ne, vaan haluaisin vaan tietää miksi joku kaveri alkaa tympiä.

Masennus, halu eristäytyä, löytää ihmisiä jotka ovat enemmän samassa tilanteessa jne.

Itseäni ärsytti, että tämä oma kaverini halusi edelleen vaan normaaliin tapaan viettää jotain alkoholinhuuruisia illanistujaisia, vaikka selitin että juominen ei sovi minulle ja haluan muutenkin erakoitua. Hän ei vaan ymmärtänyt, piti sitä varmaan jonain "KYLLÄ SE JUOMALLA PARANEE"-juttuna.

Vierailija
12/14 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä on ne tarkat syyt miksi ei enää innostanut kaveruus juuri tämän ihmisen kanssa?

Ystävyytemme perustui tiettyihin yhteisiin harrastuksiin (mm. juominen). Kun lopetin alkoholinkäytön ja muutenkin yhteiset mielenkiinnon kohteet vähenivät, hänen seura alkoi tuntua pakkopullalta. Lisäksi masentuneisuus vähensi yleisesti kiinnostusta ihmisiä kohtaan.

Vierailija
13/14 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rehellisistä vastauksista -Ap

Vierailija
14/14 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kouluaikaan kyllästyin erääseen kaveriini, koska hän alkoi määräilemään kenen kanssa voin olla tekemisissä ja kenen en. Hänellä oli paljon ystäviä, minulla muutama, mutta jos vietin aikaa jonkun muun kanssa, hän närkästyi, loukkaantui ja itkeskeli ja mökötti. ?!

Eräs miesystävä jätti minut aikuisiällä, kun raitistuin. Seurani ei enää kelvannut, ei siis kelvannut selvänä... ihan ok, en kanna kaunaa. Samoin eräs naisystävä jätti, koska en enää jaksanut viettää ryyppyiltoja hänen kanssa. En kanna kaunaa tästäkään.

Olen myös itse  hylännyt yhden ystäväni, koska hän ei saanut massiivista alkoholinkäyttöään kuriin. Ei huolinut ulkopuolista apua, eikä itse pystynyt raitistumaan. Sain myös aika ajoin kuulla, että olen syypää hänen juomiseensa, työpaikan menetykseen yms. aika päätöntä settiä...

Eli puolin ja toisin ystävyydet kai alkoivat jollain tavalla kuormittamaan liikaa...