Sanooko muiden vanhat vanhemmat "joutaisi jo kuolla pois"?
Mitä hakevat tällä mikä loukkaa todella paljon ja aiheuttaa ahdistusta läheisissä. Miksi jankuttaa tuota samaa paskaa? On myös alaknut tehdä kuolinsiivousta veljeni painostuksesta. Hänelle ei uskalla sanoa vastaan.
Kommentit (11)
Milloinhan sitä rahaa alkais tulla...
Ennen sanoivat, mutta vastasin niihin aina "niinhän sitä itsekin, elämä alkaa olla jo eletty". Loppui aika pian.
Ysikymppinen tätini totesi, että olisi parempi että hän olisi kuollut kuin äitini eli sisarensa seitsenkymppisenä. Kuoli vuotta myöhemmin.
Eivät sanoneet.Kuolivat isä 69vuotiaana ,äiti 57 vuotiaana.Itse en sano jälkipuolelle niin,mutta joutaisi jo kuolla itselleni kyllä.
Riippuu kai elämänlaadusta. Ei suomi mikään paratiisi aina ole. Ehkä jäänyt levy päälle.
Olen 41v ja hoen tuota samaa. Ajoittain pieniä variaatioita esim. "tulis (joku juttu) ja tappas".
Kahden isovanhemman suusta muistan tuon kuulleeni. Toinen eli 93 vuotiaaksi toinen 85. En kokenut sitä loukkaavaksi. Kun kunto alkoi heiketä ja itsenäisyys mennä pari vuotta ennen kuolemaa niin sitä toivoivat. Maalla ikänsä eläneitä tekeviä ihmisiä. Kaikki täältä lähtevät niin kivempihan se olisi saappaat jalassa.
Oma isä joskus sanoi että toivottavasti eutanasia laillinen siihen mennessä kun kunto ja ymmärrys katoaa
Isoäiti taisi noin sanoa, ymmärsin kyllä ettei vaivaisena ole elämä niin herkkua.
Ei vielä mutta 57-vuotias äiti ainakin haaveilee jo aika kovasti lapsenlapsista. Iskästä en tiiä. Iskän puolen muistisairas 93-vuotias ukki ei oo enää hirveesti tässä maailmassa ja hänen vaimonsa eli iskän puolen mummo kuoli 85-vuotiaana viime kesänä. Äidin puolen 78-vuotias mummo on jo tavallaan isoisovanhempi, kun hänen aviomiehellään on jo lapsenlapsenlapsia 2 muistaakseni. Äidin puolen ukki kuoli paksusuolensyöpään 62-vuotiaana keväällä 2005. Ainakin mun vähän yli 10 kuukautta vanhalla toisella isosiskoilla on kauheen vauvakuume tällä hetkellä, joten katsotaan, milloin löytää jälleen poikaystävän itselleen ja alkavat suunnittelemaan perheenlisäystä. Kovasti käy treffeillä tällä hetkellä. Mun 32-vuotiaalla vanhimmalle isosiskolle ja hänen samanikäisellä kreikkalaisella avomiehellä ei oo vielä lapsia, mutta vissiin aikovat mennä tässä parin vuoden sisällä naimisiin. Katsotaan, milloin nekin saa lapsia.
Toki sanoo, eri sanoin vain. Ihan ymmärrettävää, miksi se on loukkaavaa? Asioiden järjestely etukäteen on vain järkevää, esim. rahan lahjoittaminen lapsille ja lastenlapsille on vain viisautta.