Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Buranaa migreeniin

Vierailija
09.06.2022 |

Auttaako teillĂ€?đŸ€”

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei mitÀÀn vaikutusta. Mutta 2 aspiriinia + kuppi kahvia auttaa, jos ne ottaa ajoissa.

Vierailija
2/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mulla auttaa, mutta pitÀÀ olla 800mg

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

400 mg Buranalla on sama vaikutus migreeniini kuin kurkkupastillilla, eli ei mitÀÀn. 900 tai 1200 mg saattaa auttaa, jos on vasta alullaan. VÀhÀn pidemmÀlle ehtineeseen sen lisÀksi vielÀ 1 g parasetamolia + 20 mg kofeiinia.

Parhaiten auttaa pitkÀvaikutteinen migreenilÀÀke (Migard) yhdistettynÀ jompaan kumpaan edellisistÀ tai sitten kaikkia yhdessÀ.

Sitten jos pÀÀsee kaikesta huolimatta kohtaus pÀÀlle, ei auta muu kuin Imigran tai vastaava kohtauslÀÀke.

Onneksi en enÀÀ kovin usein noita tarvitse, kiitos Aimovigin.

Neurologini on alusta asti painottanut, ettÀ migreenin oikea lÀÀkitys = tarpeeksi paljon tarpeeksi ajoissa. Meni monta vuotta, ennen kuin oikeasti sisÀistin tÀmÀn, mutta parempi myöhÀÀn kuin ei milloinkaan...

Vierailija
4/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei auta minkÀÀnlainen annostus mulle.

Vierailija
5/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Oikealla annostuksella riittÀvÀn ajoissa otettuna oikealla yhdistelmÀllÀ, niin tehoaa.

Asetyylisalisyylihappo ei auta mulla, mutta ibuprofeeni+parasetamoli auttaa. Kofeiinilla en ole havainnut olevan vaikutusta, mutta pitÀisi ehkÀ testata eri ajoituksella vielÀ.

Vierailija
6/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

ibuprofeeni 2,5 x 400 mg +parasetamoli 2 x 1000 mg

Tarvittaessa lihasrelaksantti lisÀksi.

Oleellista, ettÀ riitÀvÀn iso annos ja riittÀvÀn nopeasti

Vierailija
7/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ainoa joka auttaa, 600mg.

Vierailija
8/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Auralliseen migreeniin auttaa joo.

Vierailija
9/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Vain migreenilÀÀke auttaa. Ennen oksensin aamusta iltaan, mutta Imigran-nenÀsumutteella migreeni on mennyt ohi parhaimmillaan 15 minuutissa, jos olen ottanut lÀÀkkeen ajoissa. MigreenissÀ ei tarvitse jÀÀdÀ arpomaan, ettÀ jos tÀssÀ katselisi puoli tuntia, ettÀ meneekö ohi ajatuksen voimalla. Ei mene. LÀÀkkeet naamariin ja lepÀÀmÀÀn. Ihan turhaa kiusata itseÀÀn.

Vierailija
10/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Minun lapseni 10 v migreeniÀ hoidettiin alussa ottamalla 600 mg buranaa ja 1 g paracetamolia samaan aikaan. 15 v sai tÀsmÀlÀÀkkeet.

Vierailija
11/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pari buranaa ja energiajuoma.

Vierailija
12/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Jos on todettu migreeni lÀÀkÀrissÀ? Saa ihan migreeni lÀÀkeet SV reseptillÀ!. Joka on muta kuin burana tai panaloodi.LÀÀkettÀ ei saa myydÀ humausaineena, katu kaupassa pimeÀsti.LÀÀkken ostosta on tiukka valvonta ja mÀÀrÀt mitÀ saa kerralla ostaa.

Vierailija
13/13 |
09.06.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miranaa bugreeniin.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: seitsemÀn neljÀ yksi