Perheen isä haaveilee vapaa-ajasta
Tässä semmoinen täysin epärealistinen ajatusleikki. Lähti liikkeelle siitä kun työporukassa on yksi ulkomaalainen jäbä joka on vuokrannut pk-seudulta itselleen jonkun kämpän ja käy sitten joka toinen viikonloppu perheensä luona. Hän eilen selosti miten illalla työn jälkeen meni saunaan ja joi paljon kaljaa. Huomasin ajattelevani, että voi vitjat mäkin haluisin tollasen vapaa illan (mieluuten vapaa viikon). Saisi olla ihan yksin, istua hiljaisuudessa, röhnöttää sohvalla ja juoda kaljaa ja tilata pizza, katsoa lätkää ja paljon p-rnoa.
Olen siis aikoinaan avioitunut ja perustanut perheen ihan omasta tahdosta. En kadu, enkä vaihtaisin päivääkään pois ja vaikka vois mennä jollain aikakoneella ajassa taakse päin, tekesin samat valinnat.
MUTTA, kaikki vapaa-aika perheen kanssa on aika intensiivistä. Lapset huutaa "isi isi" koko ajan. "Isi mun kaakao kaatui!"
"Isi pissat tuli housuun"
"ISIIIII mun traktorin kauha meni rikki"
Non stoppina huudetaan, monesti öisinkin.
Sitten vaimo tietysti myös "Jorma (nimi muutettu) tee tämä"
"Jorma tee tuo"
"JORMAAAA miksi et ole vieläkään tehnyt tätä ja tuota.
Ja jokerina vielä anoppi joka tykkää tulla koko viikonlopuksi kylää huutaa yhtä innokkaasti kun muutkin.
Kun kerran työstäkin saa vuosilomaa, miksei perhe elämään myönnetä samanlaista lomaa. Nyt lakialoite kehiin ja kansanedustajat kehittelemään jonkun systeemin tähän.
Kommentit (4)
Sanot anopille ettei kävisi niin usein.
Vuorottele vaimosi kanssa.
Minä kävin aikoinani kasvihuoneessa saunajakkaralla istumassa puoli tuntia
Ja nousin aamuisin neljältä että sain syödä yhden aterian rauhassa.
Tuollaistahan se arki on. Mutta vaimon kanssa voi hyvin sopia, että molemmat saa yhden vapaaillan viikossa tai molemmat saa joka toisen sunnuntain vapaaksi (ja toinen hoitaa silloin yksin lapset). Tai molemmat saa kesällä yhden pitkän viikonlopun vapaaksi tms. Toki siis sinun täytyy olla vastavuoroisesti valmis siihen, että olet yksin lasten kanssa kun vaimo on siellä omalla viikonloppureissullaan.
Ettekö voi vaimon kanssa sopia, että molemmat saa kesällä lomailla viikon yksikseen? Toki tarkoittaa siis sitä, että vaimokin saa viikon lomaa ja silloin sinä olet yksin vastuussa lapsista.