Miten toimii käytännössä yhteinen tuplaleveä peitto?
Miehellä oli sellainen sängyssään kun muutin hänen luo. Ihan ekana vaihdoin tilalle omat yhden hengen peitot. Tykkään nukkua sylikkäin ja lusikassa, mutta oma peitto on saatava tarvittaessa pois päältä, eikä toinen saa viedä mun peittoa.
Kommentit (27)
Meillä toimii siten, että illalla mennään mukavasti yhdessä peiton alle ja sitten jossain vaiheessa yöllä herätään siihen, että kissat ovat omineet koko s**tanan peiton.
Jos peitto on 2 kertaa sängyn kokoinen niin toimii.
Varman hyvin.Itsellä ei sellaista.Kun kukan ei nuku vieressäni. Naisena kuorsaan häiritsevästi.
Siten että nainen ottaa kaiken peiton ja mies palelee.
Ei ne toimi. Meillä 2 isoa peittoa molemmille oma
Tuplapeitto tarkoitettu miehelle koska isompi, naiselle pienempi rätäle käy hyvin.
Toimii siten, että kun illalla käydään nukkumaan lähekkäin tai sylikkäin, tai yöllä toinen haluaa nukkua selkää vasten tai kainalossa, niin ei jää sitä ärsyttävää rakoa kahden peiton väliin, josta tulee kylmää ilmaa.
Meillä on miehen kanssa yksi yhden hengen peitto ja se riittää hyvin. Nukutaan aina ihan kiinni toisissamme. Sängyn leveys on 120 cm, mutta jos olisi oikein leveä sänky, pitäisi varmaan harkita tuplapeittoa.
Heräät siihen, että toinen on pyöriessään kiskonut peiton itselleen.
Tai puolisosi kiskoo sinun omimaasi peittoa.
Ei toimi yhteinen peitto meillä.
Meillä on kerrostaloasunnossa niin julmetun kuuma, että välillä pitää saada olla ilman peittoa, tuplaleveän kanssa ei onnistuisi
Meillä oli 1 yhden hengen peitto, mutta nuorena parina ollessamme mummoni sanoi, että tarvitte isomman, antoi rahan ja ostettiin tuplakokoinen.
Muuten hyvä, mutta pussilakana on rankempi pujotettava kuin pienempään peittoon.
Kesälämpimillä nukutaan yhdessä pienellä peitolla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kerrostaloasunnossa niin julmetun kuuma, että välillä pitää saada olla ilman peittoa, tuplaleveän kanssa ei onnistuisi
Oletko kokeillut? Onnistuu nimittäin ihan hyvin. Itse lepatan koko yön peittoa päälle ja pois, vaikka meillä on tuplaleveä ja mies nukkuu toisen puolen alla.
Meillä on toiminut hyvin. Välillä joutuu yöllä kiskomaan itselle, mutta se ei ole ongelma.
Huonosti, jos kumpikaan on yhtään levottomampi nukkuja tai haluaa kääriytyä peittoon kunnolla. Ihan hyvin, jos molemmat ovat rauhallisia nukkujia ja oikein hyvin, jos molemmat kaipaavat sitä, että voi nukkua toisiinsa käpertyneenä koko yön ja lämmön/viileydentarve on sama. Itse en osaa nukkua jaetun peiton alla, koska kaipaan sitä, että voin tarvittaessa käpertyä sinne peittoon tai vaihtoehtoisesti sitten välillä potia sen kokonaan jalkopäähän pois häiritsemästä, jos on helteiset kelit.
Toimii hyvin unenviejänä ja kidutuskeinona. Eli ei, en pystyis edes yrittämään moisen härpäkkeen kanssa toimimista.
Meillä on kans vaan yksi yhden hengen peitto, riittää ihan hyvin, kun ollaan rauhallisia nukkujia molemmat. Meillä on kyllä kaapissa myös tuplatäkki, mutta se oli vähän liikaa, oli aina mytyssä jossain välissä.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti, jos kumpikaan on yhtään levottomampi nukkuja tai haluaa kääriytyä peittoon kunnolla. Ihan hyvin, jos molemmat ovat rauhallisia nukkujia ja oikein hyvin, jos molemmat kaipaavat sitä, että voi nukkua toisiinsa käpertyneenä koko yön ja lämmön/viileydentarve on sama. Itse en osaa nukkua jaetun peiton alla, koska kaipaan sitä, että voin tarvittaessa käpertyä sinne peittoon tai vaihtoehtoisesti sitten välillä potia sen kokonaan jalkopäähän pois häiritsemästä, jos on helteiset kelit.
Mä olen tosi levoton nukkuja, mies on rauhallisempi. Hän haluaa nukkumaan käydessään olla liki ja kun hän on nukahtanut, haluan kääntyä omalle puolelleni ja kääriytyä peittoon, tosin yöllä sitten potkin sitä pois ja laitan takaisin päälle. Meillä on ilmeisesti tarpeeksi iso peitto, kun nämä kaikki onnistuu. Olen sen verran levoton nukkuja, että pikkupeitot ärsytti ennen jatkuvasti, kun kääntyivät yöllä miten sattuu ja aina oli käsi tai jalka kylmässä.
26v ollut tuplaleveä peitto. Ei ongelmia.
Uskomaton ajatus että joku vaan vaihtaisi kysymättä mun ikioman peiton pienempään :D Kysy siltä mieheltäsi miksi hänellä on sellainen ja miten sitä käytetään.