Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisikö teidän nelihenkinen perhe elämään 400-500e kuukausiruokakuluilla?

Vierailija
09.06.2022 |

Tässä jutussa tosin 2 päiväkoti-ikäistä lasta jotka eivät paljoa vielä syö.

Meidän perheessä ei mitenkään päästäs tohon summaan, meillä onkin 2 teini-ikäistä jotka syö kuin aikuiset miehet.

https://yle.fi/uutiset/3-12475702

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelihenkisen perheen ruokakulut ovat olleet viimeiset puolitoista vuotta 400 euroa kuussa. Mattila laittaa kyseisen summan ruokatilille joka kuukausi. Nyt hän on huomannut, että se ei enää riitä koko kuukaudeksi. Nyt rahaa menee 450500 euroa kuussa.

Vierailija
2/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

450-500 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Meitä on nyt kolme, kaksi aikuista ja 7v lapsi. Ruokakulut noin 400e mutta tästä olisi aika helppo nipistää jättämällä noutoruoka ja muu turha pois. Teini-ikäisen kanssa menee varmasti f enemmän rahaa.

Vierailija
4/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi pakko, niin pystyisimme, vaikka uskoisin että olisi melko tylsää suunnitella niin tarkkaa ja syödä aina niin halvasti.

Mutta koska ei ole, niin menee kyllä paljon enemmän.

Vierailija
5/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se menisi jos olisi ihan pakko supistaa yhden kuukauden ajaksi. Meillä menee nyt noin 700e, jos katsotaan päivittäistavarat mukaan niin 800-900e ja meitä on kaksi aikuista ja 3-vuotias. Mutta ei katsella yhtään mitä ostetaan joten oletan että jos katsoisi niin tuota saisi ainakin hetkellisesti alaspäin jos olisi tarve.

Vierailija
6/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän on ollut 3-henkisenä perheenä pakko pärjätä viime vuodet 200 /kk. Kaksi teiniä. Paljon laatikkoruokia, keittoja, ilta-alet hyödynnetty ja muuten Lidl. Valmisruokia ei voi tietysti ostaa.

Nyt ei enää riitä.

Vierailija
7/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kaksi teiniä, jotka syövät paljon (jopa enemmän kuin minä), mutta tuolla summalla pärjätään hyvin. Kun tekee itse paljon, saa halvemmalla. Meillä siis syödään tosi tylsästi hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, itse tehdään leivät ym. Harvoin ostetaan mitään karkkeja ja mehuja jne. Lähinnä vain silloin kun tulee vieraita.

Joskus tilataan pitsat, jos kovasti laiskottaa ja tulee korvista jo ulos aina samat ruuat.

Vierailija
8/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy, jos tekee itse ruokansa.

Vierailija
9/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nippanappa.

Vierailija
10/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan se pikkunatiaisten kanssa on.

Meillä perheessä kolme nuorta miestä, jotka syö kuin hevoset.

Tuo 500e menee viikossa ruokakauppaan, eikä taida riittääkään.

Vierailija
11/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satku per nuppi onnistuu kyllä kun tarkkaan suunnittelee mitä ostaa ja mistä.

Tosin mulla ei ole koskaan ollut nelihenkistä perhettä vaan asun kaksin miehen kanssa.

Vierailija
12/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6-henkinen perhe tulee toimeen 600-700 ruokakustannuksilla. Hyvin pärjättiin 400 aikoinaan, kun oli vain 4 syöjää. Teen ruoat pääsääntöisesti itse ja viikon ruokalistat suunnitellaan etukäteen. Janojuomana vesi. Ruoan kanssa saa 2 lasia maitoa, ja sen jälkeen vettä, jos on vielä jano.

Vierailija
13/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyisi, tosin sitten ei olisi karkkia tms yhtään.

Nyt menee 600 euroa ja kaksi aikuista, kaksi teiniä, kaikki ruuat, myös työpaikka- ja koulueväät tuosta.

Vierailija
14/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin kaksi teiniä, jotka syövät paljon (jopa enemmän kuin minä), mutta tuolla summalla pärjätään hyvin. Kun tekee itse paljon, saa halvemmalla. Meillä siis syödään tosi tylsästi hernekeittoa, makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, itse tehdään leivät ym. Harvoin ostetaan mitään karkkeja ja mehuja jne. Lähinnä vain silloin kun tulee vieraita.

Joskus tilataan pitsat, jos kovasti laiskottaa ja tulee korvista jo ulos aina samat ruuat.

Tylsästi? Nuo - varsinkin kotona tehtynä - ovat hyvää ja ravitsevaa perinneruokaa. Menneinä vuosina juuri näillä ruoilla on kasvettu Suomessa. Oltiin vielä terveempiäkin kuin nykyisin. 

Vierailija
15/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ja tarvittaessa puolella tuosta.

Vierailija
16/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kiitettäviä kuluttajia kun elintarvikkeisiin menee tuommoisia summia. Ei ihme, että jättimarketit pysyvät pystyssä pienessä maassa. Monikymmenmiljoonaisissa maissa ei tuollaisia jättimarketteja ole olemassakaan. 

Vierailija
17/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. - Haatetta tosin vähän lisää se, että perheessä on sairauksia, jotka nostavat ruokalaskua, kun kaikkea "tavallista" ei voi käyttää. Mutta tätäthän eivät kaikki ne jotka voivat syödä rajoituksetta periaatteessa mitä vain aina edes huomaa aatella, vaikka ei kai heidän pitsäikään asiaa sen kummemmin aatella, kunhan vain tajuaisivat, että kaikki eivät ole tällä kohtaa heidän kanssaan samassa asemassa. - Nykyään on kyllä se hyvä puoli, että yhä useampi onneksi ymmärtää, jos tai kun sanoo, ettei jotain voi terveydellsiistä syistä syödä, kun muistaa ihan liian hyvin ajan jolloin kieltäytymistä pidettiin vain nirsoiluna tai jonain vielä ikävämpänä, ellei peräti päänvikaisuutena...

Vierailija
18/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy jos syö halvinta ja yksipuolista 🍝 paljon keittoja ja laatikoita eikä kyllästy samoihin. Kaikki tekee itse ja leipoo.

Vierailija
19/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisi ja on syönytkin. Sillä ostetaan myös kahden koiran ruoka sekä hygieniatuotteet.

Emme syö lihaa.

Kuluja nostaa yhden perheenjösenen keliakia.

Vierailija
20/27 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruokakulut voi aika pieneksi karsia jos on pakko. Heti tulee mieleen paljon turhaa mitä tulee ostettua.

Tuoremehuihin menee paljon rahaa, ne ovat turhia. Lähes kaikki mausteet ja yrtit ovat turhia. Pullat, keksit, karkit ja jäätelöt turhia. Hedelmät ja vihannekset pitäisi ostaa aina sesongin mukaan ja ravintoköyhät pois kokonaan, esim salaatti. Mysli on kallista, kaurahiutaleet tilalle. Juustoa tai leikkeleitä ei tarvita leivän päälle, eikä kurkkua eikä tomaattia. Yleensäkin kaikki naposteluun sopiva ruoka kokonaan pois. Reseptit pitäisi aina valita vain raaka-aineiden hinnan perusteella. Jne.