Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teen tyttären kanssa?

Vierailija
07.06.2022 |

Pian 14-v, seiskaluokka takana, todistus oli huono. Ei kuulema jää tiedot päähän, kun lukee. Jätti tosin kokeisiin lukemisen viime tinkaan ja löysi vääränlaista seuraa. Murrosiänkin haasteet riesana.

Lasta masentaa, ulospäin on ihan kuin kuka tahansa saman ikäinen, mutta silti sisällä tunne masentuneisuudesta. Lisäksi tarkastelee iltaisin paikkoja (ovet, hellat jne). Epäilen pakko-oireita. Vienkö psykiatrille? Määräisikö se lääkkeitä noin nuorelle?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää molemmat samalla lääkäriin.

Vierailija
2/8 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vie tyttö lääkäriin ja sen jälkeen juttelemaan jollekkin asiantuntijalle. Tuo ikä on monelle nuorelle todella ahdistavaa.  Kaikkea hyvää teille ja onnistumisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pa ne si tä

On tullu tehtyä jo. Ei auta. Onko muita hyviä neuvoja?

Vierailija
4/8 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yrittäisin ensin ymmärtää lasta enemmän. En valittaisi todistuksesta.

Antaisin levätä kesällä, ei harrastuksia ei mitään kouluun liittyvää.

Tehkää kaikkea kivaa mistä lapsi itse tykkää. Ei pakoteta mihinkään lomalle jos ei halua.

Stressi voi tehdä noita pakko oireita, ei minusta ihan psykologin paikka vielä kuitenkaan.

Vierailija
5/8 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olet koulutukseltasi? Mitä töitä teet?

Vierailija
6/8 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvola.

7/8 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele hänen kanssaan rauhallisesti ja nätisti. Älä syyllistä. Kysy pelkääkö hän jääneen jonkun päälle kun tarkastelee asioita?

Vierailija
8/8 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä yrittäisin ensin ymmärtää lasta enemmän. En valittaisi todistuksesta.

Antaisin levätä kesällä, ei harrastuksia ei mitään kouluun liittyvää.

Tehkää kaikkea kivaa mistä lapsi itse tykkää. Ei pakoteta mihinkään lomalle jos ei halua.

Stressi voi tehdä noita pakko oireita, ei minusta ihan psykologin paikka vielä kuitenkaan.

JUST JOO: levännyt koko kouluvuoden ja siitä palkaksi nyt lepäämään? Ei missään nimessä mitään TEKEMÄÄN ettei tule stressiä?

Töissä käyvä äiti on ehkä valinnut loman, mutta sitä 14-vuotiasta ei saa pakottaa mukaan? Siis MITÄ? Äidin pitää tästä kärsiä? Miksi?

Äläkä vaan valita todostuksesta! Itse ei ole kokeisiin valmistautunut mutta nythän sille voi tulla PAHA MIELI.

Tehdä sitä mistä lapsi tykkää? No se tykkää hengata niiden vääränlaisten kavereiden kanssa. Se pitää siis SALLIA sen sijasta että lähtisi matkalle vieden teinin muualle hetkeksi?

Siis MISTÄ se stressi on muka voinut tulla kun ei ole tehnyt mitään??

Voi vi. . u mitä ohjeita! Oliko otsikko MIten hemmottelen lapseni pilalle?