Äh, en taida tottua rivitalo asumiseen :(
Olen asunut kerrostalossa ja omakotitalossa. Nyt sitten rivitalossa. Tässä ei ole kyllä minkäänlaista omaa rauhaa. Haluaisin olla omalla pihalla, niin eikös siellä kyylää joku naapuri jostain aidan raosta. Tekisi mieli tilkitä kaikki aukot umpeen, että saisi yksityisyyttä, mutta sekös vasta herättäisi lisää uteliaisuutta naapureissa.
Kommentit (13)
Rivarielämä on vihoviimeinen. Vain paritalo on ankeampaa.
Otan osaa: rivarissa EI mitään rauhaa!
Ei ikinä enää!!
Kaikialla ne kyllä.Ihan asuit kerrostalossa.Pihakytät ensin partsi,sitten parkki paikalle.Sadaksen selville monen aikaan asukaat liikku ja viereinen talo.Kun ajat selvillä seisoo pihalla tai seisovat useampi talon kulmalla.Tikusta teke asiaa lähestyy ja ei millääni päse ohi. Roska katos toinen senkin ajat tiedossa ,milloin ihmiset käytä roskista ja sinähän se autoparkki.Sinä yksin tai kaksi.Vo jumalauta.Teksi mieli startaa auto veksi.Takas tielle,Kun aina samat vanhat ämmät siinä.Menisivät eläkeläis kerhoon...
Vierailija kirjoitti:
Kaikialla ne kyllä.Ihan asuit kerrostalossa.Pihakytät ensin partsi,sitten parkki paikalle.Sadaksen selville monen aikaan asukaat liikku ja viereinen talo.Kun ajat selvillä seisoo pihalla tai seisovat useampi talon kulmalla.Tikusta teke asiaa lähestyy ja ei millääni päse ohi. Roska katos toinen senkin ajat tiedossa ,milloin ihmiset käytä roskista ja sinähän se autoparkki.Sinä yksin tai kaksi.Vo jumalauta.Teksi mieli startaa auto veksi.Takas tielle,Kun aina samat vanhat ämmät siinä.Menisivät eläkeläis kerhoon...
Kaikenlaiset ne... no joo.
Vierailija kirjoitti:
Korkki kiinni!
Kerrostaloissa voidaan yhtälailla kytätä mitä pihalla teet ja omakotitaloissa jos naapurit lähellä esim. omakotitaloalueet.
Jos haluat varmistaa sen ettei kukaan kyttää niin osta talo keskeltä metsää missä ei ole naapureita. Se on ainoa vaihtoehto.
Itse asun maalla rivarissa ja ai että tätä omaa rauhaa :) kukaan ei kyttää eikä kysele mitään. :)
Mä olen asunut samassa rivarissa 25 vuotta, eikä tässä kyttää kukaan ketään. Mä en tiedä, millaisissa rivareissa porukka oikein asuu, kun täällä palstalla on aina juttuja siitä, kun musiikit pauhaa ja naapurit huutaa ja häiritsee. Itselläni asuu paljon sukulaisia ja ystäviä rivitaloissa, ja kaikilla on rauhallista ja viihtyisää. Mä olen nähnyt seinänaapurini viimeksi joskus varmaan helmikuussa, eikä naapurista koskaan kuulu mitään.
Asun rivarissa, eikä täällä kukaan kyttäile. Pihalla ei tietty ole juuri yksityisyyttä, mutta se johtuu suunnittelusta, ei naapureista. Pienikin piha on silti mielestäni mukavampi kuin ei pihaa ollenkaan, lueskelen siellä tai löhöilen. Jos haluan bikinit päällä ottaa aurinkoa menen rannalle, vaikka tuskin auringonotto omalla pihalla naapurin eläkeläismummoja haittaisi, en vaan halua esitellä koko kroppaani naapureille...
Vierailija kirjoitti:
Käy nyt ensin peruskoulu.
Eli Ap on nyt se sun vihaama naapuri ja se sun naapuri ei ole käynyt peruskoulua? Heh.
Vierailija kirjoitti:
Mitä minä luin tai yritin, mutta en saanut mitään tolkkua. Mitä hän on oikein vetänyt....tinneriä, liimaa....mitä ihmettä🧐🧐🧐
Ota vähän rennompi asenne, antaa toisen kyylätä jos on niin köyhä elämä, että siinä ei ole muutakaan tekemistä, jokainen saa ottaa vaikka ilkosillaan aurinkoa omassa pihassa, jos nii haluaa.
Siis oikeasti koet että kerrostalossa olisi enemmän yksityisyyttä? Siellähän kuulee yläkerrasta askeleetkin! Ehkä jos puhutaan pelkästään pihasta niin voisi sanoa, että rivitalossa ei ole yksityisyyttä mutta sitä ei voi millään tavalla verrata kerrostaloon kun eihän niillä ole omia pihoja. Yhteiseen taloyhtiöön pihaan ei voi verrata kun ei siellä kukaan sen enempää oleile. Parveke ei ole sama asia kuin oikea piha. Toki se lasitettu parveke on ehkä siitä yksityisempi ettei se naapuri näe sinne mutta kuulevat kyllä kaikki parvekkeella käydyt keskustelut ja sitten taas jos ollaan keskusta-alueella niin viereisen talon asukkailla on suora näköyhteys siihen partsille eli se siitä yksityisyydestä.
Käy nyt ensin peruskoulu.