Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi hienovaraisesti estää kaveria tuppautumasta mukaan?

Vierailija
07.06.2022 |

Kaverini "Kirsti" sai selville, että olen menossa kaverini "Pentin" kanssa käymään erääseen paikkaan. Tämän kuultuaan Kirsti ilmoitti, että hänkin voisi lähteä mukaan. Ongelma vaan on siinä, että haluaisin mennä Pentin kanssa kahdestaan, että voidaan jutella rauhassa, kun ei olla nähty pitkään aikaan. Kirsti ja Pentti eivät ole kavereita keskenään, pelkkiä tuttuja vaan.

Miten ilmoittaa asia Kirstille, ilman että hän loukkaantuu? Vai jätänkö vaan kertomatta koko retkestä (ajankohtaa ei ole vielä päätetty) ja toivon, että Kirsti ei saa selville, että reissu on tehty? Ärsyttävä tilanne.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt niin, että Pena oli siinä mukana, kun Kirsti ilmoitti, että mähän voisin tulla mukaan. Ja Penalle se sopi hyvin. No eipäs juteltu mitään omia juttuja yhtään, kun hölö-Kirsti oli paikalla.

Vierailija
22/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ei tarvitse olla hienovarainen. Sano "Kirstille" että työntää halunsa pseeseen

Tää toimii ainoastaan keskustelupalstoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että haluat mennä Pentin kanssa kahdestaan. Oletteko muuten 80-vuotiaita?

Vierailija
24/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ota Kirsti mukaan. Riippuu mikä tuo menopaikka on, kuulostaa laivaristeilyltä. Kirsti on ehkä yksinäinen ja syrjitty eikä ole ketään muuta juhannuksena, siksi pyysi päästä mukaan, ehkä mökkiviikonlopulle? Olisi törkeää kieltää häntä tulemasta ja syrjiä isona juhlana, jättää yksin. Mulle on joskus tehty näin ja se ystävyys loppui useaan samantyyliseen syrjintään sitten. On yritttänyt olla yhteyksissä mutta se juna meni jo, oma vikansa.

Muuten pitäisi olla isompi syy torjua hänet.

Ei voi ottaa kolmatta osapuolta mukaan kysymättä siltä, jonka kanssa alun perin on sopinut. Näillä kahdella on omat jutut, kuten ap kirjoitti. Kolmas pyörä saa kokea olevansa kolmas. Tökeröä edes luvata tulla kolmannen mukaan.

Niin yleensä, mutta haluaako ap edes Kysyä sopiiko Kirstin tulo? Penttihän voisikin pitää ideasta.ap ei ehkä halua, vaan haluaa pitää kaverukset erillään toisistaan.

Monimutkainen tilanne...riippuu niin paljon ajakohdasta, reissun luonteesta, ja Kirstin jo kokemasta yksinäisyydestä, kuulostaa ettei aloittajalla ole paljon sympatiaa Kirstille. No voihan sitä töykeä olla, mutta samoin voidaan sitten tehdä myös hänelle. Ei kelpaakaan itse mukaan.

Siinä vaiheessa kun reissu on jo julkista tietoa, on vaikea estellä enää, jos siis ystävyys on tärkeä. Eri juttu jos Pentti on rakkauden kohde.

Vierailija
25/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ole kysymys Kirstistä. Mitä sanoo Pena? Hänen mielipiteellä tässä on väliä.

Vierailija
26/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ei tarvitse olla hienovarainen. Sano "Kirstille" että työntää halunsa pseeseen

En halua, että Kirsti suuttuu.

Ap

En halua että suuttuu? Mikä siinä on kun ei aikuinen osaa sanoa asioita toiselle niinkuin ne on? Luulisi enemmän Kirstin suuttuvan ja loukkaantuvan, kun täällä selän takana motkotat, mutta et hänelle sano.

Et selvästi tunne Kirstiä..

Ap

Jos Kirsti suuttuu siitä, että sanot ystävällisesti haluavasi mennä Pentin kanssa kaksin, se on Kirstin oma ongelma, ei sinun.

Vierailija
27/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ota Kirsti mukaan. Riippuu mikä tuo menopaikka on, kuulostaa laivaristeilyltä. Kirsti on ehkä yksinäinen ja syrjitty eikä ole ketään muuta juhannuksena, siksi pyysi päästä mukaan, ehkä mökkiviikonlopulle? Olisi törkeää kieltää häntä tulemasta ja syrjiä isona juhlana, jättää yksin. Mulle on joskus tehty näin ja se ystävyys loppui useaan samantyyliseen syrjintään sitten. On yritttänyt olla yhteyksissä mutta se juna meni jo, oma vikansa.

Muuten pitäisi olla isompi syy torjua hänet.

Ei voi ottaa kolmatta osapuolta mukaan kysymättä siltä, jonka kanssa alun perin on sopinut. Näillä kahdella on omat jutut, kuten ap kirjoitti. Kolmas pyörä saa kokea olevansa kolmas. Tökeröä edes luvata tulla kolmannen mukaan.

Niin yleensä, mutta haluaako ap edes Kysyä sopiiko Kirstin tulo? Penttihän voisikin pitää ideasta.ap ei ehkä halua, vaan haluaa pitää kaverukset erillään toisistaan.

Monimutkainen tilanne...riippuu niin paljon ajakohdasta, reissun luonteesta, ja Kirstin jo kokemasta yksinäisyydestä, kuulostaa ettei aloittajalla ole paljon sympatiaa Kirstille. No voihan sitä töykeä olla, mutta samoin voidaan sitten tehdä myös hänelle. Ei kelpaakaan itse mukaan.

Siinä vaiheessa kun reissu on jo julkista tietoa, on vaikea estellä enää, jos siis ystävyys on tärkeä. Eri juttu jos Pentti on rakkauden kohde.

En joudu vastaavaan tilanteeseen itse, kun omaan sen verran tahdikkuutta, etten tuppaudu väkisin mukaan.

Ap

Vierailija
28/28 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot, että haluat mennä Pentin kanssa kahdestaan. Oletteko muuten 80-vuotiaita?

Millä perusteella 80-vuotiaita?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä