Mökkeily senkun kallistuu
Kulut paisuvat koko ajan,miksi ihmeessä joku haluaa omistaa mökin?!
Jos joskus sattuisi huvittaa mökkeily niin vuokraa mielummin. Kallis työleiri, ei kiitos.
Lomailen paljon mielummin välimerellä, kun laitan ne ylihintaiseen mökkeilyyn epävarmassa kelissä,hyttysten ja paarmojen piinattavana.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Bensanhintakin pilvissä, ei viitsi joka vkloppu ajaa.
Ajatella että lentäen pääsee eurooppaan 50 eurolla , onko oikein että autoilla maksetaan kaikki ja hupilennot sallitaan edulliseen hintaan.
Kesämökinhän voi valita omien tavoitteidensa mukaisesti. Kovalla ja kuivalla kalliorannalla ei tarvitse tehdä piha- eikä puutarhatöitä, itikat sun muut pörriäiset eivät vaivaa, saaressa ei käy vieraita ja ilma on lämmin, mutta kaunis. Kiinteistövero, tiemaksu, vakuutus, jätemaksu ja maaisänniltä ostettavat palvelut täytyy tietysti maksaa, mutta itse saa vain nauttia! Kaiken lisäksi mökin arvo nousee suunnilleen menojen verran vuodessa. Kyllä maalla on mukavaa! Terveisiä vaan täältä saaresta, jossa autolla pääsee omalle tontille! (25 minuuttia kotoa!)
ituhippien tavoite on että istut koirankopin kokoisessa yksiössä tekemättä yhtään mitään
Miksi ihmeessä käytätte niin paljon rahaa mökkiin?
Meillä on vanha perusmökki, jossa ei ole ns. mukavuuksia.
Luonnonmukainen rinnetontti harjulla, ei nurmikkoa niitettävänä.
Vesi tulee ämpärillä järvestä.
Kiinteistöverot ja vakuutukset eivät ole hirveän kalliita. Nuohous tehdään joka toinen vuosi. Muita kiinteitä kustannuksia ei ole.
Kotiin on matkaa 22 km, joten ainakaan vielä viikonloppureissut eivät vie vararikkoon.
Meillä olisi käytettävissä molempien lapsuudenperheiden kesämökit, mutta ei viitsitä ajella sinne. Ei haluta niitä riesoiksemme myöskään siinä vaiheessa, kun vanhemmat eivät niitä enää itse tarvitse. Sen sijaan muutettiin maalle, ja rakennettiin kotipihaan talvellakin yöpymiskelpoinen saunamökki, uima-allas ja grillipaikka, ja mökkeillään täällä. Samalla käytössä kaikki kodin mukavuudet. Ei tarvitse pakata, ei miettiä lemmikkien hoitoa/matkustamista, eikä ruokien säilymistä, pyykkien kuljettelua edestakaisin jne. Lapsella on kaverit lähellä ja kaikki omat lelut ja pelit sun muut.
Minä olen kokonaan etätöissä, mies osittain, joten ei tarvitse paljoa autoilla. Helsinkiin on alle tunnin matka, sen kerran parissa kuukaudessa minkä siellä haluaa käydä.
En huolisi mökkiä vaikka ilmaseksi saisin,tai jos se sijaitsis muualla kun suomessa niin sitten
Kyllä minä ymmärrän mökkeilijöitä, mutta itse on ole ehkä mökki ihminen. Oma piha kaupungissa riittää.
Mä rakastan mökillemme oloa vaikka olen Stadin kasvatti. Se on ihan oma vika jos tekee mökistä työleirin :D
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöverot ja vakuutukset eivät ole hirveän kalliita. Nuohous tehdään joka toinen vuosi. Muita kiinteitä kustannuksia ei ole.
Kotiin on matkaa 22 km, joten ainakaan vielä viikonloppureissut eivät vie vararikkoon.
Miksi nuohous joka toinen vuosi, kun mökillä tarvitsee vain joka kolmas vuosi nuohota?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen kai saa käyttää rahansa, miten haluaa. Luulen.
Istukaa te sitten ihan vapaasti kerrostalokämpässä kesää viettäessä. Minä laitan rantasaunaan tulet ja käyn järvessä uimassa. Omalla mökillä.
Maksaa mitä maksaa. Mikä muka on parempi käyttökohde rahalle kuin oma elämä ja nautiskelu?
Istun välimeren rannassa onnellisena
Ei meillä ainakaan ole merkittävästi kustannukset nousseet. Mökille on lyhyt matkakin.
Mua oikeesti säälitää nämä, jotka koronavuosina hulluna ostivat kesämökkejä tuplahinnalla.
Nyt kun kustannukset eli polttoaine, sähkö, verot, ovat kaksinkertaistuneet, voi tulla kylmää kyytiä myös pankkien puolelta. Huuma kun haihtuu ja maksut kiristää nuppia, ne mökit on kohta myynnissa halvalla.
Bensanhintakin pilvissä, ei viitsi joka vkloppu ajaa.