sähkösopimusten hinnat
Sähkön hinta koko ajan nousee mutta ilmankaan ei laitteet toimi.
Vanha sopimukseni on katkolla ja uusi tarjous on lähes tuplahintainen.
Jos joku on kilpailuttanut niin mielelläni kuulisin vinkkejä mistä saisi edullista sähköä.
Kommentit (24)
Onko kukaan tehnyt sähkösopparia nyt viime aikoina? Mistä ja millä hinnoilla saitte?
Ota kahden vuoden kiinteähintainen sopimus. Maksaa tosin halvimmillaankin tuplasti sen minkä viime kesänä, mutta ensi talvena nähdään aivan järkyttäviä sähkön pörssihintoja.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan tehnyt sähkösopparia nyt viime aikoina? Mistä ja millä hinnoilla saitte?
2020 tehty 21kk sopimus oli 4.46c/kWh + 0eur/kk. Nyt tein uuden määräaikaisen, 12.69c/kWh + 3eur/kk laskutuslisää (rivitalo siis). Parempaakaan en löytänyt, mutta en uskalla ottaa pörssisähköä tai kuukausittain vaihtuvaa, vaara on liian suuri, että tuosta nousee vielä rajusti. Kiitos vihreän siirtymän. Parempaakaan en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Ota kahden vuoden kiinteähintainen sopimus. Maksaa tosin halvimmillaankin tuplasti sen minkä viime kesänä, mutta ensi talvena nähdään aivan järkyttäviä sähkön pörssihintoja.
Niin kai se täytyy tehdä. Semmoista mulle tarjottiinkin mutta hirvittää kun tosiaan maksaa tuplasti entiseen verrattuna. Tosin taitaa sama olla kaikissa firmoissa suuntaus. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2020 tehty 21kk sopimus oli 4.46c/kWh + 0eur/kk. Nyt tein uuden määräaikaisen, 12.69c/kWh + 3eur/kk laskutuslisää (rivitalo siis). Parempaakaan en löytänyt, mutta en uskalla ottaa pörssisähköä tai kuukausittain vaihtuvaa, vaara on liian suuri, että tuosta nousee vielä rajusti. Kiitos vihreän siirtymän. Parempaakaan en löytänyt.
Juuri tuollainen hinnanmuutos näyttää olevan kaikilla yhtiöillä eli hinta huomattavasti enemmän nyt kuin pari vuotta sitten. Ja vielä halutaan ihmisten siirtyvän sähköautoihin!
Kaikki nostaa hintoja vedoten tilanteeseen . Kaikki loppuu koska yksi maa tuottanut kaiken .
Paras kiinteähintainen minkä olen itse löytänyt, oli 12,5 snt/kWh. Karmean hintaista.. Tarjous vielä tekemättä.
2v soppari 11,36 ja 1,55 kk oli alhaisin jonka löysin toukokuussa.
Minulla oli energiamaksu vielä viime kuussa 3,90 €, ja nyt sama yhtiö lähetti TARJOUKSEN! , että nyt 14,85 €? Eihän se mikään tarjous ole enää. Minäkin tein sopimuksen tuohon 12 € ja vähän päälle, kun halvempaa en löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli energiamaksu vielä viime kuussa 3,90 €, ja nyt sama yhtiö lähetti TARJOUKSEN! , että nyt 14,85 €? Eihän se mikään tarjous ole enää. Minäkin tein sopimuksen tuohon 12 € ja vähän päälle, kun halvempaa en löytänyt.
Tuo on tosiaan järkyttävää hinnannousua! Olisi kiva tietää millä vihreiden edustajat ja muut ilmastoaktiivit tätä jatkuvaa energian hinnannousun välttämättömyyttä perustelevat. Tässähän ei ole kyse öljystä eikä muustakaan fossiilisesta polttoaineesta edes. Ja meitä pakotetaan siirtymään myös sähköautoiluun.
Vierailija kirjoitti:
2v soppari 11,36 ja 1,55 kk oli alhaisin jonka löysin toukokuussa.
Mistä firmasta tuon löysit? Itse en ole löytänyt noin halvalla niin siksi utelen, jospa niillä olisi vieläkin tarjous voimassa.
Pitääkö luopua jääkaapista, hellasta, telkkarista vai tietsikasta? Vai lakata lataamasta puhelintakin?
Onko kukaan saanut enää mielestään edullista sähkösopparitarjousta?
13,70 tein viime viikolla. Ottaa päähän tosissaan. Millä firmalla on 11,36? Vaihtaisin heti.
Kuinka nordpoolin sivuilta näkee keskimääräiset toteutuneet kuukausihinnat? Jostain syystä.en enää löydä kun uudistivat sivunsa. Ei löydy enää kuin kuluvan päivän tuntihinnat. Olikohan tämäkin tarkoituksellista, ettei ihmiset enää voi vertailla hintoja.
Kyllä nyt v-tuttaa reippaasti kun en viimevuonna tehnyt 2 vuoden sopimusta kun sai vielä alle 8c/kwh ja ilman kuukausimaksua.
11,40 snt/kWh ja kk-maksu 3,99. Näillä mennään seuraavat kaksi vuotta, vaikka kallista on
Oli onni matkassa, kun sähköfirman edustaja tarrasi hihasta viime vuoden heinäkuussa. Tein uuden sopimuksen, vaikka sopimusta oli vielä reilu vuosi jäljellä. Nykyisessä sopimuksessani sähkön hinta on 4,29 snt/kWh. Tein kahden vuoden jatko-sopimuksen tuolloin ja siinä sähkö maksaa 1.8.2022 alkaen 5,79 snt/kWh seuraavat kaksi vuotta. Hyvä hinta nykytasoon verrattuna.
Sähkö on järkyttävän kallista ja hinnat moninkertaistuneet!