Pyörryttävä olo
Pystyn olemaan vähän aikaa hereillä ja syödä, tuntuu että maailma pyörii. Mistä voisi johtua? On myös oksettava olo välillä. Voisiko olla joku tauti? Ruoka ei pysy sisällä. En kunnolla oksenna. On jännä olo.
Kommentit (17)
Kannattaa soittaa lääkäriin, joskus voi olla kyse myös esim. aivoverenkierron häiriöstä.
Vierailija kirjoitti:
Aivoinfarkti ?
https://www.terveystalo.com/fi/tietopaketit/aivoinfarkti-ja-aivoverenvu…
Olen perusterve mutta ei koskaan tiedä.
Jos makaat selälläsi lattialla ja liikahdat sivusuunnassa ja tuntuu, että putoat siitä lattialta, voi olla kiertohuimaus. Erittäin epämiellyttävä tunne.
Vierailija kirjoitti:
Jos makaat selälläsi lattialla ja liikahdat sivusuunnassa ja tuntuu, että putoat siitä lattialta, voi olla kiertohuimaus. Erittäin epämiellyttävä tunne.
Huimaukset on muutenkin epämiellyttäviä, se haittaa arkea ja liikkumista. Jos vahingossa astuu väärällä jalalla, on seuraavaksi ojassa 😁
Ap
Ei ole pitkään aikaan ollut tämmöinen olo, kyllä se helpottaa hetkeksi kun makaan mutta jos teen jotakin äkkinäistä, niin se alkaa taas.
Ap
Aloittajan kannattaa käydä lääkärissä.
Lääkäriin mars, täällä voidaan vain arvailla syytä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menieri tollanen
Mullakin on menieri tuollainen. Eilen oli kohtaus ja oli ihan kamala olo. Onneksi tänään jo parempi olo. Pystyin pyykitkin laittamaan ulos kuivumaan. Eilen ei pystynyt tekemään oikein mitään.
Mulle tulee tuollaista välillä, esim. tänään. Nyt epäilen johtuvan huonosti nukutuista öistä. Välillä on asentohuimausta, johon auttaa asentoharjoitukset.
Eikös huimaus ole melko tavallinen vaiva? Ja ei useimmiten syytä huoleen.
Minua pyörrytti myös tilapäisesti parisen vkoa sitten. Mietin liittyikö oletettuun koronaan, tuntui myös että niska oli lukossa ja arvelin että liittyi lihasjännitykseen. Vähän kyllä pelästyin. Nyt ei ole ollut jälkeäkään n viikkoon.
Kannattaa kuulostella muuta oloa. Tietysti jos jatkuu voi olla hyvä käydä lääkärissä.
Itseäni huimasi ja pyörrytti. Ongelmaksi paljastui jumissa olevat hartiat.
Tuli myös mieleen asentohuimaus mutta en usko.
Ap