Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ja huonoin kesätyösi, missä olet ollut?

Vierailija
07.06.2022 |

Missä viihdyit parhaiten, ja mikä ei taas niin iskenyt? Älkää mainitko firmojen nimiä välttämättä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan kesätöissä ei ollut aina tarpeeksi töitä.

Olen ollut kunnalla piha-alueiden hoidossa, rakennusapumiehenä parissa kohteessa ja naapurin kenttäsirkkelillä pinoamassa sahatavaraa.

Vierailija
2/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanskat löin naulaan,hampurilaisketju, ei minun juttu. Kun ei postin jakajana.Minun juttu oli kesä duunit Hautausmaalla. Kuin kesä duunit Ison kauppaketjun myymälässä.Talvellakin lisä ansiot opiskelun sieltä kaupan alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin oli opiskeluaikana päiväkoti! Otin hullu kolmen kuukauden pestin, ja aika pian kyllä kaduin todella. Hirveä paikka olla töissä, en ymmärrä että joku jaksaa.

Paras jonka jaoin siskoni kanssa oli Pohjois-Norjassa erään naisen lammaspaimenena. Oltiin Pasvikissa missä on tunnetusti paljon karhuja, ja me olimme sitten pitämässä silmällä lampaita siellä ylempänä tunturilaitumella. Siellä oli mökki jossa yövyttiin ja laitettiin ruokaa, päivät kierrettin tarkistamassa aitoja, alue oli valtava sekä muuten vain kulutettiin aikaa ja uitiin kun siinä oli pieni järvi vieressä.

Lampaat tuli iltaisin mökin ympäristöön, ne tulivat tutuiksi ja kesyiksi. Omistaja kävi välillä myös katsomassa miten pärjätään ja toi syötävää yms. tarpeellista.

Karhuja ei nähty mutta jälkiä kyllä löytyi.  Loppukesästä autettiin sitten kokoamaan niitä ja ajettiin alas kotilaitumelle.

Se  oli mahtava kesä ja tulen muistamaan sen ikäni! ehdottomasti paras kesätyökokemus!

Vierailija
4/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran huolintafirman kirjanpitäjän kesäloman sijaisena ja mulle sanottiin suoraan, että kun päivän työt on tehty, voi iltapäivän lukea lehtiä ja surffailla netissä.

Yhtiössä tarjottiin myös joka aamu ensimmäisenä työpäivän aluksi runsaanpuoleinen aamiainen. Lisäetuna lyhyt työmatka, kotoa työpaikalle oli noin 50 metriä.

Huonoa kesätyötä ei ole ollutkaan. Tylsin ehkä kun laskin kesätyöntekijöiden palkkoja yhden kesän kunnalla.  Vähän hommaa ja sellaista tylsää kun palkat oli kaikilla samat.

Vierailija
5/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä lukuunottamatta kaikki on olleet hyviä. Se yksi oli tällainen liikelahjoja valmistava yritys, jonka tj heti tokana päivänä haukkui minut varkaaksi. Siis ei millään muulla epäilyksellä kuin että "kaikki työntekijät on varkaita" Ehkä hän kucitteli etät valmistamansa tavarat on parempilaatuisia kuin mitä ne oikeasti oli?

6/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras: huvipuisto 🎢🎡🎠💖

Huonoin: kunnan puutarhatyöt

Vierailija
7/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran huolintafirman kirjanpitäjän kesäloman sijaisena ja mulle sanottiin suoraan, että kun päivän työt on tehty, voi iltapäivän lukea lehtiä ja surffailla netissä.

Yhtiössä tarjottiin myös joka aamu ensimmäisenä työpäivän aluksi runsaanpuoleinen aamiainen. Lisäetuna lyhyt työmatka, kotoa työpaikalle oli noin 50 metriä.

Huonoa kesätyötä ei ole ollutkaan. Tylsin ehkä kun laskin kesätyöntekijöiden palkkoja yhden kesän kunnalla.  Vähän hommaa ja sellaista tylsää kun palkat oli kaikilla samat.

Oletko varma, että laskit palkat oikein? 😁

Vierailija
8/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, että laskit palkat oikein? 😁

Ihan varmasti .Mulla oli jo silloin kaupallinen koulutus takana ja lukion pitkä matikka pohjana :) Muutama sata kesätyöntekijää, kolmen viikon jaksoissa, kiinteä palkka kaikilla sama  ja aikana jolloin ei ollut mitään ylimääräisiä monimutkaisuuksia, ainoastaan perusjutut ja -raportit

Vierailija
9/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoin siivous

Vierailija
11/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ja pahin kesätyö oli se yksi ja sama. Olin yhden kesän vaiheompelijana suuressa vaatetehtaassa (tästä voi päätellä, että siitä on KAUAN). Työ oli puuduttavan tylsää ja yksitoikkoista, samaa saumaa 1500 kertaa päivässä. Jos hyvin kävi, niin kesken päivän vaihtu väri/sauman pituus. Työnjohtaja piti tehdasta omanaan ja veti koko ajan kotiinpäiv, eli sekuntiakaan etuajassa tauolle lähtiessa tai myöhässä töihin tullessa ei saanut olla leimaamassa kellokorttia, mutta helposti sai venyttää tauolle lähtöä vartin, jos urakka kusi. Ilman ylityökorvauksia. Tietenkin. Ja palkkahan oli aivan surkea, tienasin enemmän edellisenä kesänä kun olin kahvilassa harjoittelijan palkalla töissä!

Mutta se oli myös paras: opin sinä kesänä teollisuusompelukoneiden käytön ja opin nopeaksi ompelijaksi ja kadotin pelon siitä, osaanko. Sen jälkeen pääsin neljäksi vuodeksi tuuraamaan yhteen toiseen firmaan todella monipuolisiin tehtäviin, ja pääsin sinne nimenomaan siksi, että osasin niitä teollisuuskoneita käyttää.

Ilman sitä maailman puuduttavinta kesätyötä olisin jäänyt ilman tuota mukavaa ja hyvin palkattua kesätyötä, jolla rahoitin käytännössä koko korkeakouluopiskeluni.

Vierailija
12/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli ratsastustallilla :) Huonoin vanhainkodissa. Varmistui se, minkä tiesin jo aiemminkin, että ihmisten hoitotyö ei ole minua varten. 

Vierailija
13/13 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut missään kesätöissä. Toisaalta en ole muutenkaan ollut päivääkään palkkatöissä. Työkokemuksen on vain peruskoulun ja opintojeni työharjoitteluista. Olen työtön tradenomi ja tradenomin opintojenkin työharjoittelun suoritin koulun projektissa. Sitä ennen olin aikaisemmin joutunut kertaalleen jo lopettamaankin nuo opinnot kun en saanut työharjoittelupaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi