Tunnetko ketään, joka on vähentänyt jonkun lapsensa perintöä suhteessa toisiin lapsiin?
Kommentit (9)
Tätä ei ole vielä tapahtunut, mutta testamentti on tekeillä. Kyseessä rintaperillinen, jolla on päihdeongelmia, väkivalta- ja omaisuusrikoksia ja runsaasti velkaa ties mistä.
Kyllä, isäni on testamentannut sisarukselleni enemmän perintöä, minulle jää lakiosa. Isäni mukaan minä en tarvitse niin paljon perintöä, koska olen jo perinyt äitini (meillä sisaruksilla on eri äidit). Isäni ei ota huomioon, että kyllähän sisaruksenikin aikanaan perii oman äitinsä.
Olen aina kokenut olevani se huonompi meistä sisaruksista ja taas kerran tässä asiassa se tulee ilmi. En ole rahan perässä, mutta asia on kipeä minulle ja itse en pystyisi omia lapsiani kohtelemaan tällä tavoin eriarvoisesti.
Olen laatinut paljon testamentteja. Ilman perintöä ei yritetä jättää yleensä kuin rikolliseen elämäntapaan ajautuneita, mutta lakiosalle jätetään selvästi useammin. Yleinen syy on se, että halutaan suosia lapsia, jotka ovat uudemmasta avioliitosta.
Aihe on vaikea. Jälkeläisten pitäisi osata katsoa kokonaisuutta perittävän pitkällä elämänkokemuksella. Ja sehän onnistuu harvoin.
Minut luultavasti jätetään lakiosalle isän puolelta. Ja luultavasti omaisuutta on jo vuosia siirretty hissukseen velipojalle ettei varsinaisessa perinnönjaossa ole sitten paljoa mitään.
Vanhempien riitaisan eron jälkeen isä kykeni näkemään minussa vain äitini ja kohtelu oli sen mukaista. Veljeä on aina suosittu suurieleisesti ja minua verrattu häneen. On lueteltu mikä kaikki minussa on pielessä, arvosteltu elämänvalintojani, pilkattu avoimesti valitsemaani uraa (akateeminen, eli heidän mielestään "turha paperinpyörittäjä").
Kymmenen vuotta sitten jo katkaisin välit isään enkä ole ollut tekemisissä. Olen suorastaan ällistynyt jos sitten joskus perinnönjaossa ei tule sitä viimeistä v......uilua.
No, testamentillahan näin tehdään ihan vakiintuneesti. Ei tuossa mitään kummallista, sisaruksista joku saa lakiosan, toinen rutkasti enemmän. Tunnetteko tapauksia, että sisarus ostaa kp:stä osuuksia, ja itse asiassa ei sitten lopulta voita tuolla yhtään mitään. Käsittämätöntä peliä!
Oon vähentänyt, joka mokasta. Nyt muutama hyväntekeväisyysjärjestö saa enemmän kuin poika. Kohta Koira-yhdistys.
Ei vanhempi välttämättä halua rangaista jostakin lapsensa hölmöilystä. Mutta monissa tapauksissa sillä on väkisinkin jonkinlainen vaikutus jaon toteutukseen. Ei elämässä ole mitään oikeudenmukaisuutta. Vaikka saisi tietysti mielellään olla.
Kyllä. Lapsi loukkasi pahasti vanhempiaan monin tavoin. En viitsi avata tarkemmin.