Miten päästä eroon rasittavasta tuttavasta?
Tuttavapiiriini kuuluu äärimmäisen rasittava henkilö. Hän kai kuvittelee, että me olemme ystäviä, koska hän jatkuvasti kyselee että tehtäisiinkö yhdessä milloin mitäkin. Miten tällaisesta päällepäsmäristä pääsee eroon? Se ei riitä, että hänen viesteihinsä ei vastaa vaan hän sinnikkäästi jatkaa viestitulvaansa vaikka ei saisi vastakaikua. Jos sanoisin suoraan, etten hänen kanssaan halua olla tekemisissä, voin vain kuvitella mitä draamaa ja selän takana paskan puhumista siitä seuraisi. Miten tällaisten pomottavien ja draaman hakuisten ihmisten kanssa oikein pitäisi toimia? Tämä henkilö tekee hirveän suuren numeron pikku asioistakin ja on päällekäyvä.
Kommentit (38)
Yrittäisin ensin puhua kuitenkin. Henkirikokset on niin kuumottavia.
Rahan pyytäminen lainaksi toimii melko hyvin.
Taidat tietää vastauksen itsekin. Joko siedät viestitulvaa, tai sitten sanot, että jatkuva yhteydenottotykitys saa sinut ahdistuksen ja ärsytyksen valtaan, etkä halua olla kenenkään kanssa niin tiiviissä yhteydessä. Tapoja sanoa on monta. Jos sanot, ensin kohteliaasti, voit siitä pikku hiljaa jyrkentää linjaa. Jos jyrkkäkään linja ei tehoa, sitten räjähdät, että mikä piip siinä on, kun et voi tajuta. Ja jos tämäkään ei auta, blokkaat hänet.
Tyypillä voi olla myös jokin mielialahäiriö.
Tietty ihmistyyppi ei vaan tajua vihjailuita vaan on sanottava suoraan. Liian kilttinä ihmisenä olen itse joutunut raakasti katkaisemaan välit elämäni aikana kolmeen ihmiseen, joiden kanssa elämä kävi ahdistavaksi ja jotka olivat hyvin itsekeskeistä ihmistyyppiä ja tapaaminen vei kaikki henkiset voimat ja ahdisti. Raja tuli näiden kaikkien kanssa jossain vaiheessa vastaan ja oli pakko oman mielenterveyteni kannalta lopettaa kanssakäyminen.
Etkö ole ikinä kuullut numeron estämisestä? Ja oletko lapsi, kun et uskalla sanoa suoraan, mitä ajattelet?
Kohteliaasti voi kieltäytyä. Juuri tuosta syystä en pyydä ketään mihinkään enkä vaivaa viesteillä, jos en olekaan haluttua seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaasti voi kieltäytyä. Juuri tuosta syystä en pyydä ketään mihinkään enkä vaivaa viesteillä, jos en olekaan haluttua seuraa.
Spämmääjät eivät tajua kohteliaita kieltoja. Heille pitää sanoa suoraan, jopa hieman tylysti. Marttyroivat jonkin aikaa, mutta viesti menee perille.
Kuulostaa kyllä raskaalta. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja olla sosiaalinen. Itsellä yksi tuttu joka kyselee somessa, siis julkisissa instastooreissa että haluaisko joku lähteä tekemään sitä ja tätä tai kutsua hänet luokseen tms. En itse ole niin läheinen kanssaan että näkisimme kahden kesken missään, mutta tuollainen tuntuu jotenkin vaivaannuttavalta. En tiedä miksi, ehkä siksi että vaikuttaa että hänelle on aivan sama kenen kanssa hän tekee ja mitä, kunhan olisi joku joka huolii mukaan. Samalla ei arvosta itseään mutta ei myöskään muita ihmisiä, kuka vaan passaa seuraksi. Itse haluan valita kenen kanssa vietän aikaa ja haluan viettää aikaa ihmisten kanssa jotka haluavat myös viettää sitä minun kanssani ja voimme yhdessä sopia näkemisestä. Mikään muu ei tule edes mieleen. Jos joku on noin yksinäinen niin varmaan tulee hirveämpi olo vielä jos kukaan ei vastaa julkiseen hengailukutsuun.
Vierailija kirjoitti:
Tietty ihmistyyppi ei vaan tajua vihjailuita vaan on sanottava suoraan. Liian kilttinä ihmisenä olen itse joutunut raakasti katkaisemaan välit elämäni aikana kolmeen ihmiseen, joiden kanssa elämä kävi ahdistavaksi ja jotka olivat hyvin itsekeskeistä ihmistyyppiä ja tapaaminen vei kaikki henkiset voimat ja ahdisti. Raja tuli näiden kaikkien kanssa jossain vaiheessa vastaan ja oli pakko oman mielenterveyteni kannalta lopettaa kanssakäyminen.
Mulla on tuollainen kokemus kans yhdestä ihmisestä. Vuosia myöhemminkin levittelee minusta juttuja että olen petturi ja hylkäsin ja ghostasin hänet. Kannattaa siis olla varovainen näissä. Näillä tyypeillä ei ole mitään itsekritiikkiä.
Mä vaihdoin puhelinta, enkä "muistanut" päivittää uutta whatsappia päsmärille. 😄
Kummasti lakkas viestit tulemasta. Tää on vielä niin vanha ihminen, ettei tajua paljonkaan tietotekniikasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kyllä raskaalta. Ihmisillä on niin erilaisia tapoja olla sosiaalinen. Itsellä yksi tuttu joka kyselee somessa, siis julkisissa instastooreissa että haluaisko joku lähteä tekemään sitä ja tätä tai kutsua hänet luokseen tms. En itse ole niin läheinen kanssaan että näkisimme kahden kesken missään, mutta tuollainen tuntuu jotenkin vaivaannuttavalta. En tiedä miksi, ehkä siksi että vaikuttaa että hänelle on aivan sama kenen kanssa hän tekee ja mitä, kunhan olisi joku joka huolii mukaan. Samalla ei arvosta itseään mutta ei myöskään muita ihmisiä, kuka vaan passaa seuraksi. Itse haluan valita kenen kanssa vietän aikaa ja haluan viettää aikaa ihmisten kanssa jotka haluavat myös viettää sitä minun kanssani ja voimme yhdessä sopia näkemisestä. Mikään muu ei tule edes mieleen. Jos joku on noin yksinäinen niin varmaan tulee hirveämpi olo vielä jos kukaan ei vastaa julkiseen hengailukutsuun.
Tuo on kyllä erikoista että ei halua valita seuraansa itse. Joillekin sosiaalisuus on itseisarvo, kunhan voi olla jossain kenen kansa tahansa ja laittaa siitä julkaisun someen, se riittää. Kunnes tulee seuraava päivä ja ei ole ketään kaveria jolta kysyä suoraan että nähtäisiinkö vaan kaveria pitää kysyä tuhansien ihmisten yleisöltä ja toivoa että joku ehtii ja haluaa nähdä.
Sinun on pakko ottaa riski hänen muualla draamailusta ja seläntakana puhumisesta, ellet aio olla samassa tilanteessa vielä 100 vuoden kuluttuakin. Estä puhelimessa ja somessa, jos viestitulvat hukuttavat. Tai sano puhelimessa että et halua olla tekemisissä, että "toivottavasti löydät muita kaveriksi menoihin". Jos kysyy syytä, vastaa päällekäyvä tai liikaa draamaa. Koska muuten hän aina odottaa ja kysyy. Sinun pitää olla rohkea tällä kertaa. Et voi olla enää toisen ohjailtavissa, etsit hienovaraisempaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen kokemus kans yhdestä ihmisestä. Vuosia myöhemminkin levittelee minusta juttuja että olen petturi ja hylkäsin ja ghostasin hänet. Kannattaa siis olla varovainen näissä. Näillä tyypeillä ei ole mitään itsekritiikkiä.
No sitten ei auta kuin katoaminen. Ei selityksiä. Ei ole pakko liikkua samoissa piireissä sitäpaitsi, löytyy uusiakin. Ja eikös joku kuuntele aloittajankin versiota, ei vain sen toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spämmääjät eivät tajua kohteliaita kieltoja. Heille pitää sanoa suoraan, jopa hieman tylysti. Marttyroivat jonkin aikaa, mutta viesti menee perille.
En tiedä tuohon sanoa, mutta itse olen varovainen pitämään yhteyksiä..
Ainakin kannattaa hankkiutua eroon, miten sitten hankkiudutkin. Tuollaisilla tunkeutujilla ei ole hyviä tarkoitusperiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuota pelkään, että tämä levittelisi minusta jotain juoruja vuosienkin jälkeen. Hän tekee niin muillekin entisille ystävilleen, joista hän jauhaa minullekin... Tuollaisilla ihmisillä ei tosiaan ole mitään itsekritiikkiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä erikoista että ei halua valita seuraansa itse. Joillekin sosiaalisuus on itseisarvo, kunhan voi olla jossain kenen kansa tahansa ja laittaa siitä julkaisun someen, se riittää. Kunnes tulee seuraava päivä ja ei ole ketään kaveria jolta kysyä suoraan että nähtäisiinkö vaan kaveria pitää kysyä tuhansien ihmisten yleisöltä ja toivoa että joku ehtii ja haluaa nähdä.
Tätä minäkin ihmettelen!! Itse haluan olla samanhenkisessä seurassa, mutta tämä tietty ihmistyyppi on valmis jauhamaan asioitaan kenelle tahansa, välittämättä siitä onko hänellä mitään yhteistä toisen kanssa. -eri
Vierailija kirjoitti:
Rahan pyytäminen lainaksi toimii melko hyvin.
Ei toimi :D
Mitä sitten jos tulee draamaa ja paskanpuhumista? Suoraan se pitää sanoa, jos ei muuten mene jakeluun.