Lapsen nimeäminen ennen kuin on synnyttänyt
Eikö ole vähän sama kuin ostaisi sian säkissä? Minulla on 4 lasta ja jokainen on näyttänyt eriltä kuin mitä nimeä olemme miettineet raskauden aikana. Minua ihmetyttää tämä varsinkin jenkkien tapa ilmoittaa lapsen nimi heti, kun sukupuoli on varmistunut.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
No mistäs sä tiedät, vaikka noilla pareilla olisi ollut useampikin nimi mietittynä, ja sitten sinä päivänä kun lapsi syntyy niin vasta päättävät nimen, sen nimen jolta lapsi "näyttää"?
Nokun se nimi kerrotaan somessa jo raskauden aikana.
No mulla on koirien nimet ja rodut olleet valmiina jo 30 vuotta, mutten ole koiria hankkinut.
Meillä päätettiin molempien lasten nimet jo raskausaikana. Eikai se pentti nimeä kantava muutenkaan näytä samalta vauvana ja aikuisena 😄
No onhan sekin vähän hassu ajatus, että lapsi näyttää joltain nimeltä. Sehän on täysin subjektiivista, jokainen kun tuntee ihan eri näköisiä Kalleja ja Liisoja.
Ei se peruna näytä yhtään keneltäkään syntyessään. :D
Tunnen yhden Kallen joka ei näytä YHTÄÄN Kallelta. Miettikää!!
Ihan tavallista maailmalla, me ilmoitettiin samalla lapsen nimi kun ilmoitettiin hänen syntymästään.
Päätin lasteni nimet jo ennen kuin olin raskaana.
USA:ssa, ja monessa muussakin maassa, nimi täytyy olla heti sairaalassa. Meillä ei.
Siitä se eniten johtuu.
Omat lapseni ovat saaneet ne nimet, mitkä heille oli etukäteen ajateltukin. Ovat eri sukupuolta, joten ne kerralla keksityt tytön ja pojan nimi pääsivät molemmat käyttöön.
Kuulosti vähän oudolta kun tutut nimesivät lapsensa vaikka Kalleksi jo ennen syntymää, ja sitten kun vauva syntyi tuli viesti että Kalle syntyi äsken. Kuulostaa vaan oudolta. Yleensähän sanotaan että vauva syntyi tai lapsi syntyi, eikä kutsuta vauvaa jo tuossa kohtaa nimellä.
Minä äitinä ainakin tunsin kuka mahassa kasvaa, kyllä siinä kuukausien aikana oppii tuntemaan vauvan että voi miettiä nimenkin valmiiksi. Hyvät nimet mietittiinkin. Sopivat molemmille lapsille täydellisesti.
No mistäs sä tiedät, vaikka noilla pareilla olisi ollut useampikin nimi mietittynä, ja sitten sinä päivänä kun lapsi syntyy niin vasta päättävät nimen, sen nimen jolta lapsi "näyttää"?