Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naimisiin vai ero

Vierailija
06.06.2022 |

Oletteko koskaan olleet tilanteessa, että vaihtoehtona on ollut joko mennä naimisiin tai lähteä eri teille?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en, miten tuollaiseen tilanteeseen on edes päädytty?

Vierailija
2/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole. tienristeys elämässä. täytyy tehdä valinta mihin suuntaan lähdetään ja onko tahtotila yhteinen siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ero on vaihtoehto, ei missään nimessä naimisiin.

Vierailija
4/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa tilanteessa ole muuta lopputulosta kuin ero. Valitsi sitten kummin tahansa, niin siihen lopulta johtaa, ja yleensä ennemmin kuin myöhemmin. Säästäkää häävieraitten lahjarahoja ja erotkaa nyt samantien.

Vierailija
5/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sinun kumppaniehdokas ulkolainen ja oleskelulupa avioliitosta kiinni?

Vierailija
6/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtökohta on tuo, kannattaa valita ero, sillä se odottaa varmasti tulevaisuudessa. Ei mikään kestävä suhde voi rakentua tuollaisen alun päälle.

Vierailija
7/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten nuo vaihtoehdot voi olla yhdessä kyseessä? 

Vierailija
8/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tulee joka tapauksessa. Älä mene naimisiin.

Vierailija
9/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ero on yhtenä vaihtoehtona, niin ei siinä todellakaan mitään naimisiin menoa mietitä? 

Vierailija
10/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli siinä vaiheessa kun en todellakaan halunnut mitään on/off- suhdetta tai tapailusuhdetta vaan halusin perustaa perheen ja sitoutua. Jos ei kumppani olisi halunnut samaa, en olisi jatkanut suhdetta koska siis halusin löytää ihmisen, joka on valmis sitoutumaan. Ehkä vanhanaikaista, noista tapahtumista on 30 vuotta ja edelleen ollaan naimisissa.

Vierailija
11/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskokaa jo, se naimisiin meno ei ole mikään auvoisa taikakeino, joka ratkaisee kaikki ongelmat. Monella on suuri hinku mennä naimisiin, sillä se koetaan jonkinasteiseksi saavutukseksi, aikuistumiseksi tms. Totuus on että avioliitosta eroaminen on hiukan vaikeampaa ja voi olla vielä enemmänkin vaikeaa jos sukset menee kunnolla ristiin. Eli jos ero nyt jo pöydällä, niin eroa ihmeessä, säästyy raha ja mielipahaa.

Vierailija
12/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli siinä vaiheessa kun en todellakaan halunnut mitään on/off- suhdetta tai tapailusuhdetta vaan halusin perustaa perheen ja sitoutua. Jos ei kumppani olisi halunnut samaa, en olisi jatkanut suhdetta koska siis halusin löytää ihmisen, joka on valmis sitoutumaan. Ehkä vanhanaikaista, noista tapahtumista on 30 vuotta ja edelleen ollaan naimisissa.

En osaisi ajatella tuota tilannetta omalle kohdalle eli erotaan tai sitten mennään naimisiin. 

Kuulostaa ihan hullulta touhulta. Ehkä huonon suhteen voisi yrittää korjata, mutta ei kuitenkaan naimisiin menolla. 

Vierailija
13/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristääkö sua joku?

Vierailija
14/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kun kosin ja vastaus ei ollut vielä tullut.

Vierailija
15/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaisi ajatella tuota tilannetta omalle kohdalle eli erotaan tai sitten mennään naimisiin. 

Kuulostaa ihan hullulta touhulta. Ehkä huonon suhteen voisi yrittää korjata, mutta ei kuitenkaan naimisiin menolla. 

Olen eri, mutta kai tässä oli se pointti, ettei siinä suhteessa itsessään ole mitään vikaa mitä pitäisi korjata. Toiselle osapuolelle se perheen perustaminen on vaan niin tärkeä haave elämässä, että on valmis luopumaan siitä hyvästäkin suhteesta, jos ei kumppanilla ole samoja ajatuksia tulevaisuudesta.

Vierailija
16/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä naiset, odotatte kieli pitkällä kosintaa ja jos sitä ei tule jatkatte samaa suhdetta hamaan tappiin.

Vierailija
17/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta kai tässä oli se pointti, ettei siinä suhteessa itsessään ole mitään vikaa mitä pitäisi korjata. Toiselle osapuolelle se perheen perustaminen on vaan niin tärkeä haave elämässä, että on valmis luopumaan siitä hyvästäkin suhteesta, jos ei kumppanilla ole samoja ajatuksia tulevaisuudesta.

Kuka haluaa mennä naimisiin tuossa tilanteessa, jossa toisena vaihtoehtona on ero? 

Vierailija
18/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuossa tilanteessa, kun silloiselle avovaimolleni ei myönnetty Suomeen oleskelulupaa ilman avioliittoa. Hänet karkoitettiin, joten vaihtoehtoina oli joko avioliitto tai pakkoero. Niinpä kävin sitten naimassa hänet kotimaassaan, että pääsi takasin.

Vierailija
19/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tuossa tilanteessa edes harkitsisi avioliittoa vaan pelkästään sitä eroa. 

Vierailija
20/22 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloihin ja ero on ollut vaihtoehto ja valitsin eron.