Laittaisitko pelargoniat jo ulos?
Kannattaako ostaa vielä pelargonioita parvekkeelle (ei lasitusta), kun tällä viikolla päivälämpötila pyörii 12-20 asteen välillä ja yöllä 10 asteen molemmin puolin?
Viime vuonna ostin parvekekukat jo toukokuussa, ja kaikki paleltuivat. Aion olla tarkempi tänä vuonna.
Kommentit (11)
Joo, toi asuinpaikka jonkun verran vaikuttaa vastaanmiseen, mutta jos nyt vastaan kuitenkin: naapuri laittoi toissa viikolla pelargoniat ulos, hyvin ovat selvinneet.
Asun lähes tarkalleen maan puolivälin paikkeilla.
Riippuu missä ap asuu. Vanhan kansan neuvo oli aikoinaan, että kesäkuun 10. päivä istutetaan, sen jälkeen ei hallaöitö pitäisi tulla.
Pelargonit voi hyvin laittaa jo ulos.
Ruukkuihin istutetut kukat voi nostaa yöksi sisälle, jos näyttää tulevan hallayö. Itse asun Koillismaalla ja on ollut yli viikon kukat, eivätkä ole paleltuneet. Täällä harvoin koko kesänä on yli 20 astetta lämmintä.
Voit laita ulos parvekkelle pihalle haudalle.Sisällä ei elä kerrostalossa,jos asunnon ilma kuiva ja kuuma.Kukkii hyvin parvekeella viellä maraskuu,vaikka olisi nolla keli jo!
Jäät ilman pelakoita jos vielä odottelet. Kohta on syyskukat myynnissä.
Pelargonit kestää jopa nollakelin, joten ihan huoletta ulos vaan.
Minä laitoin kaikki kesäkukat ulos jo toukokuun puolivälissä eivätkä ole paleltuneet. Amppelitomaatin olen nostanut sisälle yöksi jos lämpötilaennuste on näyttänyt viittä astetta tai alle. Asun Keski-Suomessa.