Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

opetusministeriön älynväläys..koskee opettajankoulutusta

Vierailija
14.10.2006 |

Minulla kaksi koulutusta, päivähoitaja ja huonekalupuuseppä. Miettinyt lopulliseksi ammatiksi teknistentöiden opettajaa ja kuvittelin et ura aukenis jos kävisin yliopistolla lukemassa kasvatustiteitä. Mutta eipä kelpaa opetusministeriölle.

Vaatisivat vielä, että yliopiston jälkeen menen opiskelemaan erikseen teknisten töiden opeksi vaikka minulla jo puusepän koulutus alla.

Järjettömän tästä tekee se, että minulla jo valmiiksi oleva puusepän koulutus on tasokkaampi kuin " veisto-open koulutus" . Eli ammattitaitoni huomattavasti parempi.

Miksi ihmeessä tääkin on tehty näin hankalaksi?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetykseni aiha vaan on se, että miksi pitäisi mennä vielä puutöitä harjottelemaan kun osaa valmiiksi jo enemmän kuin tuo uusi koulutus opettaisi? Siinä ei mitään järjen hiventäkään!

Vierailija
2/5 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos menet lukemaan puhaasti kasvatustieteitä, niin saat pätevyyden tutkijan uralle.

Esim. biologiaa tai kieliä yliopistossa lukeneet voivat pätevöittää itsensä opettajaksi opiskelemalla opettajan pedagogiset opinnot.

Jotain vastaavaa sinunkin pitäisi, mutta nuo yksin eivät riitä suorittamaan yliopistollista tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saisit varmasti hyväksytyksi opintoja aiemmasta tutkinnostasi. Tuskin siis siellä harjoittelisit jokaista sahan käyttöä uudestaan.

Minä sain omassa opettajankoulutuksessani.

Vierailija
4/5 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minäkään en saanut mitään korvaavuuksia musiikin erikoistumisopinnoista, vaikka olin ikäni opiskellut musiikkia. Olin mm. toiminut kuoronjohtajana vuosia, kouluttautunut siihen ja siltikin jouduin opiskelemaan kahden vuoden ajan kuoronjohtamista.

Vierailija
5/5 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et eka ne ja sit vielä veistonopen koulutus.

Ehdotettiin kyllä tuota ammattikoulunkin open juttua. Silloin ois reittinä ammattikorkea. Se harkinnassa.