Lukion englannin arvosana 7..
Moi,
Oon lukion ekalla oleva tyttö. Mun englanti oli koko yläasteen ajan 9, ja koen olevani hyvä englannissa. Nyt lukiossa olen saanut kaikista kolmesta ensimmäisesta kursseista arvosanan 7, ja olo on aika surkea :( olen panostanut mielestäni englantiin paljon, mutta silti tulee tuollaisia numeroita. Onko tuo teistä todella huono arvosana lukion englannista?
Kommentit (5)
Ei ole. Sillä saa C:n kirjoituksista. Se on vähemmän kuin yläasteella odotit, mutta se on keskitason arvosana.
Lukiossa on tiukempi arvostelu ja ehkä sinulla ei ole opiskelutaidot täysin kohdillaan. Peruskoulu on luontaisesti lahjakkaalle tosi helppo, riittää, että kuuntelee tunneilla ja pienellä kertaamisella pärjää kokeessa. Lukiossa tulee enemmän tietoa omaksuttavaksi, eikä sitä kaikkea ole ehtinyt sisäistää tunneilla. Yliopisto tulee olemaan vielä oma lukunsa, siellä on vaikea pärjätä, jos ei osaa opiskella.
Opiskelutaitoja voi opetella. Oliko teillä niitä opossa? Voit myös kysyä suoraan enkun opelta mitä sinun pitäisi tehdä, että saisit parempia numeroita.
Seiska on seiska. Voit vapaasti päättää onko se huono vai ei.
Kannattaisi nyt ehkä enemmän pohtia, mitä et osaa ja mikä arvosanaa syö.
Joissain peruskouluissa annetaan liian hyviä arvosanoja, jotta oppilaat pääsisivät haluamaansa lukioon tai ammattikouluun. Tämä ei ole sinun syysi.
Et ole yhtään sen huonompi englannissa nyt kuin yläasteella, vaan sinulle on annettu väärä kuva omista taidoistasi. Nyt sinun tulee vaan tehdä kovemmin töitä ja sitä kautta parantaa arvosanaa.
Oheislukemistoja, joiden avulla kielioppirakenteet ja prepositiot imeytyy selkäytimeen.
Kuuntele elokuvia ja käytä lisäksi englanninkielistä tekstitystä.
Sitä pitää vain harrastaa koko ajan.
Nyt on löysät otettu pois ja voit alkaa oikeasti parantaa tilannetta opiskelemalla ahkerasti.