Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin juuri, että perin sukumökkimme

Vierailija
02.06.2022 |

En ole ajatellut asiaa. Ei ole muita ottajia. Mökille on turhan pitkä matka.
Minulla on omakin mökki hankittuna.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki on iso ja siinä on paljon rakennuksia. Hirvittää remonttikustannukset. Muuten kauniilla paikalla.

Vierailija
2/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin pienen ja helppohoitoinen mökin. En mitään työmaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pois ja osta sopivampi.

Vierailija
4/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on käytännössä rakentanut koko paikan. Valtavasti työtä. Ja muistot. Talo on talviasuttava ja merenrannalla.

Olin aina ajatellut, että mökki menee veljelleni. Mutta nyt ei voi ottaa mökkiä.

Vierailija
5/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökistä saa korkeintaan 450 000, sillä ei saa Uudenmaan läänistä oikein mitään.

Vierailija
6/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi synniltä myydä mökki.

Vierailija
7/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sille mökille tarvitse tehdä oikein mitään. Kunhan on ja rapistuu. Jospa jompikumpi lapsistani haluaisi sen.

Vierailija
8/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen joskus perimään suurimman siivun sisarusten jälkeläisistä eli 1/10 ja ne loput 9/10 ovat kukin jaettuna ainakin 2-3 osaan eli olen ainoa ainoa lapsi serkuksista. Mökki on yli 700 km päässä ja varmaankin myyn osuuteni pois tms. Ei ole järkevää tuolla asti pitää omaisuutta kun ei siitä pääse oikein koskaan nauttimaankaan.

Vierailija
9/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kohtalosi on kova. Itsekin perin 1,5 miljoonaa osakkeina ja sellaisen kasan kanssa häärääminen ja loputtomalta tuntuva työ painaa valtavasti.

Mitä oikein olen tehnyt ansaitakseni tällaista?

Vierailija
10/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme lesoilua.

Vierailija
11/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni on käytännössä rakentanut koko paikan. Valtavasti työtä. Ja muistot. Talo on talviasuttava ja merenrannalla.

Olin aina ajatellut, että mökki menee veljelleni. Mutta nyt ei voi ottaa mökkiä.

eikö veljesi ole enää keskuudessamme kun hän ei voi periä.

Vierailija
12/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sille mökille tarvitse tehdä oikein mitään. Kunhan on ja rapistuu. Jospa jompikumpi lapsistani haluaisi sen.

No kaikenmaailman kiinteistöverot tienhoitomaksus jätemaksut ym juoksee joka tapauksessa ja jos "et tee mitään" niin aivan varma on, ettei lapsesikaan mökkiä halua - Aino tapa pitää mökki kunnossa on pitää mökkiä kunnossa säännöllisesti.

Jos et mökkiä halua, eikä veljesi halua/pysty niin olisiko joku suvussa kiinnostunut sen lunastamaan tai sitten myyntiin vaan (vaikkei taida olla mikään helppo juttu tuokaan kun kaikki on jo ostaneet korona-mökit ja puolet niistä jo nyt ihmettelee mitä ihmettä tuli tehtyä. Mökkejä on tulossa myyntiin joka niemeen ja notkelmaan.

Vierailija
13/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw. Minunkin setä kuvitteli, että koska oma isäni on jo kuollut hän "perii kaiken" kun heidän äiti kuoli.

Mutta kyllä se veljen osuus menee ihan veljen perillisille sitten.

Vierailija
14/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vakuutus. Polta se

Vierailija
15/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Btw. Minunkin setä kuvitteli, että koska oma isäni on jo kuollut hän "perii kaiken" kun heidän äiti kuoli.

Kyllä ja ei tässä kohtaa voi testamentti olla huomattavassa asemassa. Rintaperillisellä on oikeus lakiosaan Mutta lapsenlapsella ei ole samaa oikeuta isovanhempansa jättämään perintöön.

Vierailija
16/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kommentteja. En lesoile, tajusin vasta äsken asian. Voihan mökkiä muuttaa omannäköiseksi, ja viettää siellä kesät. Rakentaa työtilan, niin viihtyy paremmin. Siellä on savusaunakin.

Vierailija
17/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja ei tässä kohtaa voi testamentti olla huomattavassa asemassa. Rintaperillisellä on oikeus lakiosaan Mutta lapsenlapsella ei ole samaa oikeuta isovanhempansa jättämään perintöön.

Myös lapsenlapset ovat rintaperillisiä. Eli ihan samalla lailla ovat oikeutettuja lakiosaan.

Vierailija
18/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussa ei ole ketään muuta lunastamassa mökkiä.

Vierailija
19/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.

No ihan juristin mukaan se meni niin, että menehtyneeen isän osuus siirtyi suoraan hänen lapsilleen, eikä tosiaan veljelle, joka ei isääni perinyt.

Vierailija
20/25 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös lapsenlapset ovat rintaperillisiä. Eli ihan samalla lailla ovat oikeutettuja lakiosaan.

Lapsenlapsi on rintaperillisiä jos se ensimmäinen rintaperillinen on jo kuollut. Silloin he perivät sen jo kuolleen alkuperäisen rintaperillisen siirtyvän osan täysimääräisenä.

Jos isänäiti kuolee ja isä on vielä elossa niin silloin ei lapsenlapsi tietenkään ole rintaperillinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä