Mitä tehdä ylimääräisestä mantelirouheesta?
Olisiko palstan leipojilla hyviä vinkkejä tai reseptejä? Jostain syystä olen ostanut ihan tolkuttoman suuren pussin mantelirouhetta, vaikka todella harvoin tarvitsen sitä mihinkään. Mihinköhän sitä voisi käyttää? Vai voisiko sen lykätä monitoimikoneeseen ja jauhaa? Jauhetta minulla kyllä menee silloin tällöin.
Kommentit (20)
Voi jauhaa. Itse jauhoinrouheen, lisäsin tomusokeria ja tilkan vettä ja tein mantelimassaa.
Viinapulloon reilusti mantelirouhetta ja sokeria, saat omatekoista amarettoa. On hyvää kahvin kanssa.
Linziläinen vadelmapiiras on herkullisin leivonnainen ikinä. Jo lapsuudessani meillä kotona tehtiin sitä, ja edelleen teen aina, jos on suuri juhla. Taivaallinen maku, kokeilkaa. Ohjeita on netissä saksaksi mutta myös suomeksi.
Viskaa aamulla kaurapuuron sekaan.
Kiitos paljon, tässähän tuli jo monta uutta ideaa!
Ap
Mä laitoin kaura-omena -paistoksen sekaan.
Sitä voi heittää mukaan lähes kaikkeen, suolaiseen ja makeaan. Tee vaikka Runebergin torttuja, tai toscakakku. Laita nuudeleihin.
Raejuustoa, 2 dl kermaa, 3 munaa ja mantelirouhetta, puoli desiä sokeria, vaniljasokeria. Rahkaa purkki kuuluu ohjeeseen mutta hyvä tuli ilmankin.
Paistetaan sekoitetut aineet 40 min uunissa.
Hyvä välipala, marjojen kanssa jälkiruokakin?
Eikö oo aika proteiinipitoinenkin.
Mantelikala tuli jo esille, mä laitan joskus wokkiin tai kesäkurpitsaspagetin sekaan
toscaa. hyvää myös rouheesta. reiliusti täytettä.
Laita sämpylä taikinaan, lätty taikinaan tai pulla taikinaan.
Kiitos, tosi hyviä vinkkejä! Tässä on tullut sellaisia mitä en olisi tullut edes ajatelleeksi.
Ap
Mä olen tehnyt pestoa niin, että korvaan pinjansiemet mantelilla. Tulee tosi hyvää, mielestäni jopa parempaa kuin pinjansiemenistä tehty pesto.
Mantelikakkua; täytekakkulevyt (mantelilastujen ohjeella), väliin omenasosetta / marjoja ja kinuskikastiketta.
Mantelikorit (mantelilastujen ohjeella nämäkin, lämpiminä muotoutumaan kupin tai lasin päälle) jätskille tmv jälkiruoalle.
Juustoiset mantelisämpylät. Ovat hyviä, eivät niinkään mantelin makuisia.
Snickers-ruutuja! Vaalea torttupohja, kolakastike ja mokkapaloista tuttu kuorrute ja pähkinät päälle. On muuten hyvä!