Haettiin lyhennysvapaa asuntolainaan.
Sanoivat että soittavat tämän päivän aikana. Aiemmin tullut viesti. Onko tuo soitto huono asia. OP pankki.
Kommentit (15)
Pankin täti varmasti suosittelee ratkaisua.
Ei kai ne jatkuvasti lyhennysvapaata anna.
Vierailija kirjoitti:
Pankin kannalta hyvä asiakas, pankki tarkastaa, että tulot ovat pysyneet vakaana ja työpaikat eivät ole mahdollisesti vaarassa niin mikä ettei. Lisää korkotuloja pankille, pankki saa muutakin kuin hiekkaa lattialle.
"Aiemmin"? Kuinka monta lyhennysvapaata teillä on jo ollut?
Soititte? Ei hyvää päivää miten vaikeaa maalaispankissa tämäkin asia voi olla :D
Vierailija kirjoitti:
"Aiemmin"? Kuinka monta lyhennysvapaata teillä on jo ollut?
En rupea tänne tietojamme laittamaan
Ap
Onko järkevää juuri nyt? Korot tulevat nousemaan ja kannattaisi lyhentää sen mitä pystyy. Ettekö voisi keskustella esim. lyhennyssumman pienentämisestä tilapäisesti?
Mä hain lyhennysvapaata netissä ja sain heti vastauksen. Op myös. Oli ensimmäinen kerta, tosin.
Vierailija kirjoitti:
Onko järkevää juuri nyt? Korot tulevat nousemaan ja kannattaisi lyhentää sen mitä pystyy. Ettekö voisi keskustella esim. lyhennyssumman pienentämisestä tilapäisesti?
Tätä samaa ajattelin, mieli tekisi lyhennysvapaata mutta nyt en uskalla vaan maksan mahdollisimman pallon lainaa pois.
Minullekin pankkitäti tarjosi että ensimmäinen vuosi olisi lyhennysvapaa, sanoin että otan sen optiona niin, että se on 12kk, käytän esim 2X6kk myöhemmin jos on tarvetta mutta pääoman lyhentäminen alkaa heti lainamaksuohjelman mukaan.
Mekin haettiin ja minulle soitettiin. Muutama tarkentava kysymys ja keskustelua tilanteesta. Myönteinen päätös tuli seuraavana päivänä. Op:ssa tämä 1kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Pankin täti varmaan haukkuu teidät köyhiksi kun ei varaa maksaa lainaa sovitussa aikataulussa. Luottotietoihin tulee merkintä.
Toisessa pankissa lainaan myönnetään alusta lähtien 2-vuoden LyhennysJousto. Itse voi päättää, mitkä lyhennykset jättää väliin. Kun aika on umpeutunut, niin uusi 2-vuoden LyhennysJousto vaatii uuden vastuupäätöksen tekemisen. Sen jälkeen taas saa itse päättää lyhennyksistä.
Samaa mieltä, että nyt kyllä kannattaa lyhentää, varsinkin jos sattuu korkojakso vaihtumaan niin, että viirekorko on ylhäällä.
Korkoriski on nyt todellinen, moneen kymmeneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankin täti varmaan haukkuu teidät köyhiksi kun ei varaa maksaa lainaa sovitussa aikataulussa. Luottotietoihin tulee merkintä.
Höpöhöpö
Pankkitäti huolehtii, että lypsävä lehmä lypsää vähintään sovitusti, mahdollisesti muutaman litran ylimääräistä samoilla ehdoilla.
Hyvä asia. Voitte virkailijan kanssa tehdä toisillenne tarkentavia kysymyksiä.