Tuntuuko kenestäkään muusta siltä että voisi kaatua pitkissä rullaportaissa?
Nousin eilen Kampin metron rullaportaita ylös ja koko ajan tuntui siltä kuin joku voima vetäisi selälleen. Oli pakko nojata eteenpäin ihan kunnolla etten kaadu.
Kommentit (22)
Kerran olen nähnyt kun näin kävi. Vanhus kaatui selälleen rullaportaissa, lätsähtävä kumahdus ja selällään pää alaspäin makaava katosi pitkin pituuttaan muuten liikkumattomana seuraavaan kerrokseen. Siitä lähtien olen pitänyt kiinni kaiteesta tiukasti.
Hyi kamala! Tuo on juuri se mitä pelkään. Minua huimaa joskus ja on aika hankalaa pysyä pystyssä rulliksissa huimauksen aikana.
Kampin liukuportaissa olen kerran kompuroinut ja lentänyt peffalleen. Olin kyllä juhlimassa eli hiprakassa.
Hommatkaa verenpaine lääkitys. Tuollainen huimaus ei ole normaalia.
Rullaus voi vetää hiukset koneeseen ja vaatteet, ehkä sormet tai iholle ikävä Pitäisi pysäyttää äkkiä jos joku kaatuu.
Kyllä pelkään kaatuvani liukuportaissa, siksi yritän välttää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen nähnyt kun näin kävi. Vanhus kaatui selälleen rullaportaissa, lätsähtävä kumahdus ja selällään pää alaspäin makaava katosi pitkin pituuttaan muuten liikkumattomana seuraavaan kerrokseen. Siitä lähtien olen pitänyt kiinni kaiteesta tiukasti.
Täh? Ei metroasemilla ole mitään kerroksia?!
Kampissa metroasemalla kiireessäkin liukuportaiden sijaan otan aina hissin, muuten iskee korkean paikan kammo yhdistettynä pelkoon edellä menevän kaatumisesta, ja saatan pyörtyä (kerran niin käynyt eli pyörryin, mutta onneksi kaveri oli takana, enää en kokeilekaan niitä aina hieman jumittavia portaita).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Ei metroasemilla ole mitään kerroksia?!
Kampin kauppakeskuksessa on myös rullaportaat. Tässä ei kai eritelty että metroportaissa vai kauppakeskusken.
Kyllä, on aina tuntunut siltä. Hippaa, kun maisema liikkuu vaikka itse en liiku. Matalat verenpaineet on. Eikä ainakaan kovin pahaa korkeanpaikankammoa.
Tuntuu ja siksi pidän kaiteesta tiukasti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, on aina tuntunut siltä. Hippaa, kun maisema liikkuu vaikka itse en liiku. Matalat verenpaineet on. Eikä ainakaan kovin pahaa korkeanpaikankammoa.
Minulla myös matala verenpaine, johtuisikohan tuo sitten siitä?
AP
Hyi vihaan rullaportaita! Pelottaa just että kaatuu taaksepäin. :(
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kamalinta on, kun joutuu kävelemään pysäytettyjä rullaportaita ylös tai alas.
Välillä tuntuu siltä ihan tasaisella maallakin.
Pelkään pitkiä ja jyrkkiä liukuportaita alaspäin mennessä, ylöspäin ei niinkään ongelmaa. Lauttasaaren asema alaspäin on mahdoton paikka minulle.
Tuntuu että jalat alkaa täristä ja kaatuu minä hetkenä tahansa vaikka puristaa rystyset valkoisena kaidetta.
Ja olen ihan urheilullinen terve mies. En kehtaa kertoa tätä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien kamalinta on, kun joutuu kävelemään pysäytettyjä rullaportaita ylös tai alas.
Se on ällöttävää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa siinä sentään liikuntaa👍
Tuntuu myös lyhyissä.